تحریم ایران

رهبران مذهبی در آمریکا با ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهور کشورشان خواستار رفع تحریم‌ها علیه ایران شدند.

به گزارش مشرق، رهبران مذهبی در آمریکا با ارسال نامه‌ای به «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا از وی خواسته‌اند تحریم‌ها علیه ایران را رفع کند. 

«ائتلاف ACT» (ائتلافی جهانی متشکل از بیش از ۱۴۵ کلیسا و سازمان‌های مرتبط با آن که در بیش از ۱۲۰ کشور فعالیت می‌کنند)، «شورای جهانی کلیساها» و «شورای ملی کلیساهای مسیحی» در این نامه مشترک بر ضرورت رفع تحریم‌ها تأکید کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

متراکم‌ترین منطقه جهان و فاجعه‌ای که کرونا رقم خواهد زد

نامه تخت روانچی به رئیس مجمع عمومی سازمان ملل

در این نامه آمده است: «ویروس کرونای جدید دشمن مشترک بشریت در همه جا است. پاسخدهی موثر به این بیماری همه‌گیر نیازمند همبستگی و همکاری بی‌سابقه جهانی، مراقبت ویژه از آسیب‌پذیرترین اقشار و اقدام فوری برای از بین بردن شرایطی است که باعث آسیب‌پذیری‌های بیشتر می‌شود.»

 رهبران مذهبی دنیا علاوه بر این از اثرگذاری تحریم‌ها بر روی زندگی مردم ایران ابراز نگرانی کرده‌اند. آنها نوشته‌اند تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران در مبارزه ایران با ویروس کرونا اخلال ایجاد کرده است. 

رهبران مذهبی دنیا علاوه بر آن خواستار رفع تحریم‌ها علیه سایر کشورها شده‌اند. 

«مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا و سایر مقام‌های دولت این کشور در روزهای گذشته بارها مدعی شده‌اند تحریم‌های آمریکا اخلالی در ارسال کمک‌های بشردوستانه با ایران ایجاد نمی‌کند. 

کارشناسان مسائل تحریمی می‌گویند با آنکه از لحاظ تئوری این نکته ممکن است صحیح باشد در عمل تحریم‌های بانکی آمریکا شرکت‌ها را برای انجام هر گونه مبادله با ایران بی‌میل می‌کند.

 شیوع ویروس کرونا در ایران موجب شده فشارهای جامعه بین‌الملل به ایالات متحده برای کاهش تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران افزایش یابد، اما دولت ترامپ تا به حال در برابر این فشارها مقاومت کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • DE ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    2 2
    همه ایران ستیزان از زیبا کلام گرفته تا عبدی که همشون از یک قماش هستن . عینک هاشون رو بزنن و یک درس عبرت از این رهبران مذهبی امریکا بگیرند. مشرق عزیز درباره راهکار های شکستن تحریم ها چرا مقاله ایی نمی نویسی؟
  • IR ۰۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    0 2
    عزیزان،از شیطان بزرگ درخواست میکنید؟!
  • IR ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    1 2
    نامه حاج آقاهای ایالات متحده
  • IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    0 1
    کرونا بگیره وسقط بشه
  • تولید کننده RO ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    0 0
    فعلا خودتحریمی را تمام ونیم تا نوبت رفع تحریم شیطان بزرگ هم برسه.لغو تحریمها باید از داخل شروع بشه.دلیل من هم اینه چرا ما نمیتوانیم تحریم کنیم؟!
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    0 0
    این دخترا سران مذهبی آمریکان؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس