کد خبر 1060010
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹
سد نمایه

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای گلستان از رهاسازی آب سدهای استان برای مهار سیلاب‌های احتمالی در پی بارش‌ باران در روزهای ۲۳ و ۲۴ فروردین ماه خبر داد.

به گزارش مشرق، سیدمحسن حسینی، سرپرست شرکت آب منطقه‌ای گلستان با اشاره به کاهش ظرفیت خالی سدهای استان در پی بارش‌های اخیر اظهارداشت: در چند روز اخیر به علت بارش باران و ورود سیلاب‌ به سدهای استان، حجم و ظرفیت مخازن کاهش یافته است.

به گفته وی، در حال حاضر ظرفیت خالی سد بوستان به ۳۲ درصد، سد گلستان به ۲۲ درصد و وشمگیر به ۱۶ درصد رسیده است که این وضعیت، مدیریت سدهای استان را برای کنترل و مهار سیلاب‌های احتمالی در روزهای پیش‌رو ضروری کرده است.

بیشتر بخوانید:

وارد دوره تَرسالی شده‌ایم/به‌فکر جمع‌آوری رواناب‌ها باشید

حسینی با اشاره به پیش‌بینی‌های هواشناسی در خصوص بارش باران در روزهای ۲۳ و ۲۴ فروردین ماه گفت: برای اینکه بتوانیم شرایط را در روزهای آینده مدیریت کنیم رهاسازی آب سد بوستان از ساعت ۱۸ عصر روز گذشته ( ۲۰ فروردین) آغاز شده است. علاوه براین رهاسازی آب سد گلستان نیز از صبح امروز آغاز شده و ظرفیت رهاسازی آب از سد وشمگیر نیز افزایش پیدا می‌کند. وی از مردم خواست در این ایام از نزدیک شدن به مخازن سدها و رودخانه‌ها خودداری کنند.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان در ادامه با اشاره به کاهش ۵ درصدی بارش‎ها در استان گفت: از ابتدای سال آبی جاری تا کنون مقدار بارندگی تجمعی متوسط در استان ۲۸۷ میلیمتر بوده که نسبت به آمار بلند مدت که ۳۰۴ میلیمتر است، ۵ درصد کاهش دارد.

وی ادامه داد: بارش‌ها در حوزه گرگانرود ۸ درصد، اترک سفلی ۱۵ درصد، قره سو ۱۲ درصد، نکارود علیا ۲۵ درصد و خلیج گرگان ۳۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کمتر شده است.

حسینی افزود: ذخیره آبخوان‌های استان نیز حدود ۱۳ میلیون متر مکعب معادل یک درصد کاهش را نسبت به آمار دوره بلند مدت نشان می‌دهد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس