کد خبر 1059998
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵
کرونا

کمیته اطلاع رسانی ستاد ملی مقابله با کرونا در اطلاعیه شماره ۲، جزئیات جدید فعالیت‌های صنفی را منتشرکرد.

به گزارش مشرق، کمیته اطلاع رسانی ستاد ملی مقابله با کرونا در اطلاعیه شماره دو طرح فاصله‌گذاری هوشمند، جزئیات جدید فعالیت‌های صنفی را برای اطلاع عموم مردم منتشرکرد.

بیشتر بخوانید:

واکنش معاون وزیر به تمرین مخفیانه برخی تیمها

از دست دادن حس چشایی و بویایی از علائم ابتلا به کرونا است؟

در این اطلاعیه آمده است:

ضمن تشکر از همکاری و مشارکت مردم عزیز ایران در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی برای مقابله با ویروس کووید ۱۹ و با توجه به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا جزئیات فعالیت اصناف در طرح فاصله گذاری هوشمند، موارد زیر را به اطلاع عموم می رساند:

۱- مجددا تاکید می گردد با توجه به ماهیت گسترش و قابلیت بیماری کووید ۱۹ (کرونا) فاصله گذاری اجتماعی مهم‌ترین راهکار کنترل همه گیری این بیماری است و رعایت این فاصله تا زمانی که که بیماری در جامعه درچرخش باشد ضروری و با عنایت به اینکه می‌تواند تا ۹۵ درصد مانع از شیوع گردد باید ادامه یابد.

۲. طرح فاصله گذاری هوشمند ادامه طرح فاصله گذاری اجتماعی است که از اسفند ماه همزمان با شیوع بیماری کرونا در ایران اجرا شده و در این مرحله، صرفا مشاغل «غیر پر ریسک» همراه با التزام به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مصوب وزارت بهداشت درمان و اموزش پزشکی از تاریخ ۲۳ فرودین در استان‌های کشور و از ۳۰ فروردین در تهران مجوز فعالیت پیدا می‌کنند.

۳. کلیه واحدهای تولید در بخش‌های مختلف صنف و صنعت در راستای تحقق شعار جهش تولید در سال ۱۳۹۹ با رعایت دقیق و کامل پروتکل‌های (دستورالعمل‌های) بهداشتی کمافی السابق به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

۳. آن دسته از واحدهای صنفی توزیعی و خدمات فنی که حسب ضرورت و با توجه به نیاز از بدو شروع بحران بیماری کرونا به منظور تامین مایحتاج عمومی مردم نظیر گروه فعالیت‌های صنفی مرتبط به مواد غذایی و گروه فعالیت‌های مربوط به خدمات فنی و تعمیر لوازم خانگی و منزل در حال خدمات رسانی به مردم بوده اند کماکان در چارچوب پروتکل بهداشتی مجاز به فعالیت دراین حوزه‌ها می‌باشند.

۴. فعالیت‌های صنفی که از بدو شروع بحران بیماری کرونا بدلیل شرایط محیطی حاکم بر اینگونه فعالیت‌ها و تجمع جمعیت در آن واحدها بعنوان فعالیت‌های پرخطر (پرریسک) تعطیل اعلام شده اند تا اعلام عادی شدن شرایط شیوع بیماری کرونا از طرف وزارت بهداشت کماکان تعطیل اعلام می‌گردد.

این فعالیت در حوزه اصناف شامل آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، رستوران‌ها، تالار پذیرایی و سالن مراسم، مراکز بازی، تفریحی، گیم نت، قهوه خانه‌ها، چایخانه‌ها و تریا، اماکن اقامتی، هتل‌ها، استخر، سونا و ماساژ و باشگاه‌های بدنسازی و ورزشی می‌باشند.

۵. غیر از فعالیت‌های موضوع بند ۳ (فعالیت‌های پر خطر)، باقی فعالیت‌های واحدهای صنفی کم خطر یا کم ریسک در صورت تمایل می‌توانند با رعایت مقررات و ضوابط و دستورالعمل‌های بهداشتی با شرایط ذیربط به فعالیت خود ادامه دهند.

۶. ثبت نام و اخذ مجوز فعالیت در ایام پیش رو شیوع بیماری کرونا در سامانه وزارت بهداشت درمان واموزش پزشکی که متعاقبا اعلام می‌گردد خواهد بود.

۷. تایید تعهدنامه به صورت الکترونیکی مبنی بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سامانه خواهد شد و اخذ کد بهداشتی از طریق سامانه مزبور و نصب آن در واحد صنفی الزامی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس