عکس/ جشن میلاد امام زمان(عج) در ریحانه الحسین(ع)

و آنگاه که دنیا هرج و مرج شود و آشوبها پدید آید و راهها مسدود گردد و اموال یکدیگر را به غارت برند،و... خداوند کسی را برانگیزد که قلعه های ضلالت و دلهای قفل زده را بگشاید.

مشرق-  علی بن هلال از پدرش روایت نموده که گفت در هنگام بیماری پیامبر(ص)، حضورش شرفیاب شدم، دیدم فاطمه (س) در بالین پدرش نشسته و اشک می‌ریزد چون صدای گریه اش بلند شد، پیامبر سر برداشت و فرمود:
فاطمه جان! چرا گریه می کنی؟
عرض کرد: می ترسم بعد ازشما احترام ما از دست برود؟

فرمود : عزیزم، مگر نمی دانی که خداوند به اهل زمین نگاه کرد و پدرت را از میان آنان برگزید، سپس نظر کرد و شوهرت را انتخاب کرد، و به من وحی فرمود که تو را به او تزویج کنم؟

دخترم ! ما اهل بیتی هستیم که خداوند عزوجل هفت فضیلت به ما عطا فرموده که به هیچ کس قبل و بعد ازما عطا نفرموده است، و آن این که:

من خاتم پیامبران نزد خدا و بهترین آنها و محبوبترین بندگان می باشم و با این امتیازات پدر تو می باشم، جانشین من بهترین جانشینان پیغمبران و محبوبترین آنها نزد خداست، و او شوهر تو است شهید ما بهترین شهداء و محبوبترین آنان نزد خداوند است و او حمزه بن عبدالمطلب عموی پدر و شوهرت می باشد، جعفربن ابیطالب که با دو بال در بهشت با فرشتگان پرواز می کند پسر عموی پدرت و برادر شوهرت از ما است، دو سبط این امت که حسن و حسین دو فرزند تو و دو آقای اهل بهشت می باشند از ماست، و به خدا قسم که پدرشان افضل از آنهاست.

یا فاطمة و الذی بعثنی بالحق ان منهما مهدی هذه الامة اذا صارت الدنیا هرجاً و مرجاًًً و تظاهرت الفتن و انقطعت السبل و اغار بعضهم علی بعض فلا کبیر یرحم صغیراً و لا صغیر یوقر کبیراً فیبعث الله عند ذلک منهما من یفتح حصون الضالة و قلوباً غلفاً یوم بالدین فی آخر الزمان کما قمت به فی آخر الزمان و یملاء الارض عدلاً کما ملئت جوراً .

ای فاطمه! به خداوندی که مرا به راستی برانگیخته، مهدی این امت نیز از ایشان می باشد، موقعی که دنیا هرج و مرج شود و آشوبها پدید آید و راهها مسدود گردد و اموال یکدیگر را به غارت برند، نه بزرگتر به کوچکتر رحم کند و نه کوچکتر احترام بزرگتر را نگاه دارد، خداوند کسی را برانگیزد که قلعه های ضلالت و دلهای قفل زده را بگشاید و اساس دین را در آخر الزمان استوار سازد، چنان که من در آخر الزمان پایدار گردم و زمین را پراز عدل نماید چنان که از ظلم پر شده باشد. ...



 

" اربعین حدیث فی المهدی، حدیث 5- کشف الغمه، فصل سوم"

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    9 0
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن و اهلک اعدائهم
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    2 0
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    7 0
    اللهم صل على محمد وآل محمد وعجل فرجهم و العن اعدائهم اجمعین
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    4 0
    اللّهمَ صَلِّ علی مُحمَد وآل مُحَمد و عجِّل فَرَجَهم
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    3 0
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • دیده بان IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    5 0
    الهم صل علی محمدوآل محمدوعجل فرجهم واهلک عدوهم من الجن والانس من الاولین والاخرین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس