کد خبر 1059870
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۳
محمد البخیتی

نائب رئیس شورای عالی سیاسی یمن اعلام ائتلاف سعودی درباره آتش‌بس در یمن را صرفا یک مانور و با هدف ساماندهی مجدد صفوف خود به دنبال شکست‌های اخیرش در یمن خواند.

به گزارش مشرق، «محمد البخیتی» نائب رئیس شورای عالی سیاسی یمن  گفت که صنعا به ضرورت توقف کامل جنگ و رفع  کامل محاصره یمن پایبند است و ادامه محاصره یمن به معنای ادامه تجاوز ائتلاف سعودی است.

ائتلاف سعودی اعلام کرده است که از پنجشنبه عملیات نظامی خود در یمن را به منظور حمایت از طرح سازمان ملل درباره ایجاد آتش‌بس به منظور تمرکز تلاش‌ها بر مبارزه با دنیاگیری ویروس کرونا متوقف می‌کند.

بیشتر بخوانید:

ائتلاف سعودی آتش‌بس ۲ هفته‌ای در یمن اعلام کرد

این عضو شورای عالی سیاسی یمن در واکنش به ادعای ائتلاف سعودی در گفت‌وگو با شبکه المیادین تاکید کرد: «توقف عملیات نظامی در بحبوحه ادامه محاصره یمن یک تجاوز نظامی است و اقدام امروز عربستان هم صرفا یک مانوردهی است».

البخیتی درباره علت روی آوردن ائتلاف سعودی به آتش‌بس گفت: «موازنه های قوا در حال حاضر به نفع صنعا تغییر کرده است و دشمن از آزاد شدن دیگر استان‌های یمن نگران است».

او در عین حال تاکید کرد که اگر طرح عربستان رفع محاصره را شامل نشود، جنگ ادامه خواهد داشت.

به گفته البخیتی عربستان بارها از توقف عملیات نظامی خبر داده اما تجاوزات خود را علیه یمن در واقع امر متوقف نکرده است.

او ادامه داد: «اگر محاصره رفع نشود، تاکتیک کنونی عربستان یک تاکتیک لو رفته است، زیرا عربستان حالا هم پس از خسارت اخیر خود در یمن در صدد ساماندهی صفوف خود برآمده است».

این مقام یمنی با بیان اینکه عربستان تا پیش از این ایده صلح را رد کرده و به یکسره کردن تقابل خود با یمن از طریق عملیات نظامی امیدوار بود.، گفت:« مسئله کرونا فرصتی به عربستان برای توقف جنگ و خروج آبرومندانه از جنگ یمن داده است».

البخیتی افزود:«محاصره عربستان علیه یمن منجر به شیوع بسیاری از بیماری‌های همه‌گیر و دیگر بیماری‌ها مسری و همچنین گرسنگی در میان ملت یمن شده است».

عضو شورای عالی سیاسی یمن همچنین گفت:«ما تماس‌هایی را میان افسران ائتلاف سعودی و مزدورانش رصد کردیم که از تلاش آنها برای وارد کردن ویروس کرونا به داخل یمن حاکی بود».

البخیتی افزود: «عربستان می‌داند که نظام بهداشت و سلامت یمن قادر به تحمل فشار سنگین کار نیست، اما با این وجود اجازه بازگشت یمنی‌های بیش‌تری را به داخل یمن می‌دهد».

او تاکید کرد:«ملت یمن در پاسخ به هر تصمیم عربستان برای شیوع کرونا در یمن به سمت جبهه‌های جنگ سرازیر خواهند شد».

این مقام یمنی گفت:«اکثر مزدوران ائتلاف  هم از سیاست عربستان درباره گسترش ویروس کرونا در یمن احساس نگرانی می‌کنند همان گونه که غالب مردم یمن خطر مداخله امارات و عربستان در کشورشان را درک می‌کنند».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    0 0
    این سگ سعودیام هر موقع وضعیتشون رو قرمز می بینن اعلام اتش بس می کنن!!!! عیب نداره تو این مدت مام فرصت یه سری کارا رو داریم. سری بعد تعداد موشکا رو می بریم بالاتر. پاتریوت !! خخخخخخ
  • IR ۰۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    0 0
    دهتا موشک برکان سه بزنید به تاسیسات اینا در ریاض به غلط کردن می افتن
  • IR ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    0 0
    درود و سلام خدا بر شما يمنى هاى عزيز ، درست متوجه شده ايد ، سعودى ها بخاطر شكست هاى اخير بدجورى ناتوان و پريشان شده اند، گوش به حرف شان ندهيد ، پيروزى از آن شما شرفا و نجباى يمنى است.
  • سیدسعید حسینی IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    0 0
    باید ریاض بزنن مصالحه بسه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس