کد خبر 1059832
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۳
کارلوس میگوئل هرناندز

سفیر کوبا در پکن در پیامی که بازتاب بین‌المللی داشت تاکید کرده دولت آمریکا از ارسال کمک‌های چین به کوبا جلوگیری کرده است.

به گزارش مشرق، «کارلوس میگوئل هرناندز» سفیر کوبا در چین طی پیامی که بازتاب بین‌المللی پیدا کرده است، برخی از کمک‌های ارسالی چین به کشورهای مختلف جهان برای مقابله با بیماری همه‌گیر کرونا را برشمرده و در خاتمه متذکر شده که دولت ایالات متحده از ارسال کمک‌های چین به کوبا جلوگیری کرده است.  متن این پیام به شرح زیر است.

بیشتر بخوانید:

کرونا و ریزش تصویر «ابرقدرتی» اتحادیه اروپا و آمریکا

⁦*⁩ برای کوبا همیشه سخت‌تر بوده است.  برای ما کوبایی‌ها حتی در شرایط بیماری همه‌گیر هم وقتی برای تنفس نیست.  وقتی که جک‌ما، مؤسس علی‌بابا، غول صنایع الکترونیک چین و نیز پایه‌گذار تشکیلاتی که به نام اوست، با چشم‌پوشی از شعارهای نژادپرستانه رئیس‌جمهور فعلی ایالات متحده به دنیا اعلام کرد که قصد دارد ۵۰۰۰۰۰ ابزار آزمایش سریع کووید-۱۹ و یک میلیون ماسک را به آن کشور اهدا کند، او قبل از آن همین‌کار را برای ژاپن، کره جنوبی، ایتالیا، ایران و اسپانیا کرده بود.  در آن زمان اینها بیش از همه در معرض خطر بودند.  این‌کار، ابراز فراخوان شفاف برای پیوستن نیروها در دوران این نبرد سخت و نابرابر بود.

⁦*⁩ محموله دوم محصولات اهدایی جهت حمایت از اقدامات بازدارنده در اروپا، برنامه‌ریزی شده بود که ۱۶ مارس وارد فرودگاه بلژیک شود.  در همان روز گزارش شد که محموله‌ای دیگر برای کمک‌رسانی به ۵۴ کشور دیگر آفریقایی وارد اتیوپی می‌شود.  یک روز بعد، یک پرواز از هانگژو به روم حامل محصولات پزشکی برای صلیب سرخ ایتالیا بود و اعلام شد که کیت‌های آزمایشی و ماسک‌ها در راه هستند.

 ⁦*⁩ همان روز، برنامه‌ریزی شده بود که یک هواپیمای دیگر یک محموله ارزشمند دیگر، شامل ۵۰۰۰۰۰ ماسک و سایر تجهیزات پزشکی را برای مبارزه با ویروس کرونا به اسپانیا ببرد.  و یک روز بعد محموله‌ای دیگر برای کمک به تلاش‌های در دست انجام برای فرانسه و بلژیک ارسال شد.  مؤسسه چینی در یک توئیت اعلام کرد که "ما همگی به اتفاق این ویروس را متوقف خواهیم کرد".  ارسال محموله‌های کمک‌های پزشکی چین افزایش یافت و این کمک‌ها به‌خصوص در اختیار ایتالیا، بلژیک، اسپانیا، اسلوونی، فرانسه، اتریش، دانمارک، آلمان، ایرلند و هلند قرار گرفت.

⁦*⁩ ۱۹ مارس همسایگان آسیایی چین، اندونزی، مالزی، فیلیپین و تایلند از کمک‌های چین بهره‌مند شدند.

⁦*⁩ ۲۱ مارس محموله‌های اضطراری برای افغانستان، بنگلادش، کامبوج، لائوس، مالدیو، میانمار، نپال، پاکستان و سریلانکا فرستاده شد.  چند روز بعد، محموله‌های مشابه برای کمک‌رسانی به مجموع ۲۳ کشور آسیایی، وارد آذربایجان، بوتان، هندوستان، قزاقستان، قیرقیزستان، ازبکستان و ویتنام شدند.

⁦*⁩ ۲۲مارس، همچنان‌که بیماری همه‌گیر به رشد خود ادامه می‌داد، نوبت کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب فرا رسید.

⁦*⁩ توئیت بعدی 'جک ما' اعلام کرد که یک محموله شامل ۴۰۰۰۰۰ کیت آزمایش سریع و ۱۰۴ دستگاه تهویه عازم منطقه ما شامل کوبا، آرژانتین، برزیل، شیلی، اموادور، جمهوری دومینیکن و پرو شده است.

⁦*⁩ ۲۴ مارس سفیر چین در پاناما ورود ۱۰ کیت تشخیص بیماری و ۱۰۰۰۰۰ ماسک به این کشور را تأیید کرد و هم‌زمان همتای وی در هاوانا نیز ارسال محموله‌ای مشابه برای کوبا را مورد تأیید قرار داد.

⁦*⁩ تا ۳۰ مارس، آنها هنوز مشغول اعلام ارسال محموله‌های اهدایی بیشتر، شامل دستگاه تنفس، دست‌کش و لوازم محافظت شخصی بوده‌اند.  هشتگ  #OneWorldOneFight غالب شد.
 
* اما، وسط این گزارشات و اعلام‌های خبری، یکی از آن محموله‌ها به مقصد نهایی خود نرسید.

⁦*⁩ ظاهرا، شرکت حمل و نقل آمریکایی که برای ارسال این هدایا استخدام شده بود در دقیقه آخر آن را رد کرد،
با این استدلال که قوانین اقتصادی، تجاری و مالی محاصره علیه کشور مقصد که توسط دولت کنونی ایالات متحده وضع شده است، انجام چنین کاری را مسدود می‌کند.

⁦*⁩ تلاش اصیل، عظیم و قابل ستایش بنیان‌گذار علی‌بابا و مؤسسه 'جک ما' که به ۵۰ کشور در سراسر جهان رسیده بود، نتوانست به خاک کوبا برسد.  این اهمیتی نداشت که آن منابع تا چه حد برای مبارزه‌ای که این جزیره کوچک و تحت محاصره کارائیب با آن مواجه است، ضرورت دارد.  یک‌بار دیگر، محاصره ناعادلانه، خودسرانه و غیرقانونی همه‌چیز را نابود کرد.

⁦*⁩ ما از آقای 'جک‌ما' برای این‌که به فکر ما بودند و برای تلاشی که هنوز مؤسسه ایشان برای رساندن کمک‌ها به سواحل ما انجام نی‌دهند تشکر می‌کنیم.  برای کوبا همیشه سخت‌تر بوده است.  برای همین است که هر دستاورد و هر قدم کوچک به جلو یک پیروزی حیاتی علیه شیطان محسوب می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    4 0
    چنگیز آرام بخواب وحشی تر از تو هم هست..
    • IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
      0 0
      چنگیز پیش اینا مادر ترزاست! خخخخخ
  • ناشناس IR ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    0 5
    آمریکا خیلی کار خوبی کرده. چون میخوان به چین اسلحه بفرستن
  • علیرضا IR ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    4 0
    کمک چین به کوبا به امریکا چه ربطی داره ؟
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    2 0
    امریکا غلط کرده با هواداراش، تنبون خودشو بچسبه کرونا نبردش!
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    2 0
    چون امریکا خودشو کدخدای عالم میدونه و از هر فرصتی برای ضربه زدن به کشورهایی که باهاش همسو نیستن حتی بروشهای ناجوانمردانه و قرون وسطایی نمیگذره. جامعه جهانی و حقوق بشر هم کشکه، چون با پول و رشوه میخرنش!
  • IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    1 0
    مرگ بر آمریگا ابر جنایتکار جهانی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس