کد خبر 1059820
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۸
کرونا/اروپا

مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های اروپا با وجود افزایش روزافزون مبتلایان و مرگ و میرهای کرونایی در این اتحادیه اعلام کرده است که این بحران هنوز در اتحادیه اروپا به نقطه اوج خود نرسیده است.

به گزارش مشرق به نقل از "دویچه وله" آلمان، مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های اروپا (ECDC) اعلام کرد که بحران کرونا هنوز نقطه اوج خود در این اتحادیه را بدست نیاورده است.

این نهاد اروپایی مستقر در استکهلم تاکید کرد با وجود نشانه هایی از کشورهایی مانند ایتالیا و اتریش مبنی بر اینکه تعداد مرگ و میرهای کرونایی در حال کاهش است، اما در حال حاضر هیچ نشانه ای مبنی بر اینکه این بیماری به نقطه اوج خود در اتحادیه اروپا رسیده است وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

واکنش سازمان بهداشت جهانی به تهدیدات ترامپ

کرونا بیش از یک میلیون بنگلادشی را بیکار کرد

خبرگزاری فرانسه روز چهارشنبه در گزارشی با استناد به آمارهای تجمیعی منتشر شده از سوی نهادهای دولتی در کشورهای مختلف اروپایی اعلام کرد که شمار قربانیان ویروس کرونا در قاره اروپا از ۶۰ هزار نفر فراتر رفته است.

بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده از سوی دولت‌های اروپایی، در حال حاضر ایتالیا با بیش از ۱۷۵۰۰ مورد مرگ‌ومیر بر اثر کرونا، در این زمینه رتبه اول را در بین کشورهای اروپایی به خود اختصاص داده است و کشورهای اسپانیا (حدود ۱۴۷۰۰ مورد مرگ‌ومیر) و فرانسه (بیش از ۱۰۳۰۰ مورد مرگ‌ومیر) در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

با احتساب این آمارها می‌توان گفت که بیش از ۷۰ درصد از قربانیان ویروس کرونا در جهان ساکن کشورهای اروپایی بوده‌اند.

از لحاظ آمار ابتلا به ویروس کرونا نیز کشورهای اروپایی اسپانیا، ایتالیا، آلمان و فرانسه پس از آمریکا به ترتیب در رتبه‌های دوم تا پنجم جهان قرار گرفته‌اند. در این چهار کشور اروپایی مجموعاً بالغ بر ۵۰۰ هزار مورد ابتلا به کرونا ثبت شده است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس