ماسک نمایه

پس از شیوع کرونا در جهان، آمریکا بارها محموله ماسک دیگر کشورها را ضبط و غارت کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از رادیو بین المللی چین، سی ان ان چندی پیش رقابت کشورها برای ماسک بیشتر در بسیاری از کشورهای جهان را به «جنگ ماسک» تشبیه کرد. کشوری که در این کار از همه فعالتر بوده، همان آمریکا تنها ابرقدرت جهان است. پس از شیوع کرونا در جهان، آمریکا بارها محموله ماسک دیگر کشورها را ضبط و غارت کرده است.

بیشتر بخوانید:

فیلم/ گزارش راشاتودی از تولید ماسک در حرم شاهچراغ(ع)

فیلم/ گزارش شبکه آمریکایی از کارگاه‌های جهادی تولید ماسک در تهران

روزولت ماسک ندارد اما سردار سرِ شیفت است

به گزارش رسانه های آلمان، امریکا محموله هایی از ماسک را که آلمان از چین سفارش داده بود، در یک کشور ثالث ضبط و به خاک خود منتقل کرد. اندرئاس گایزل نماینده مجلس در آلمان با انتقاد از این اقدام آمریکا، آن را «راهزنی دریایی مدرن» توصیف کرد.

رسانه های فرانسه نیز گزارش دادند که امریکا محموله ماسک به این کشور را نیز ضبط کرده است. سی بی سی کانادا نیز در گزارشی اعلام کرد همپیمانان آمریکا از اروپا تا آمریکای جنوبی از آمریکا شکایت می کنند که با افزایش قیمت یا ضبط مستقیم، منابع پزشکی جهان را غارت می کند.

امریکا غیر از غارت کالا با توسل به «قانون تولید دفاع ملی» که مربوط به دوره جنگ با کره شمالی می شود، صادرات تجهیزات پزشکی آمریکا به خارج را ممنوع کرد. دولت آمریکا از شرکت ام ۳ خواست ماسکهایی را که در خارج از کشور تولید کرده، به داخل آمریکا منتقل کند و صادرات ماسک ان ۹۵ این شرکت به کانادا و آمریکا جنوبی را قدغن کرد. دونالد ترامپ در این باره گفت: ما به این ماسکها نیاز داریم، نمی خواهیم به دست دیگران برسد. این سخنان ترامپ خودخواهی بی رویه آمریکا را نشان می دهد.

شیوع کرونا و نحوه عمل در پیشگیری و مهار این بیماری مانند آیینه ای چهره زشت و خودخواهانه برخی سیاستمداران آمریکا را منعکس کرده و جامعه جهانی به وضوح به معنی واقعی «اول آمریکا» که نظام بین المللی و همپیمانانش باید در خدمت منافع ملی آمریکا باشند، پی برده است.

در پی شیوع شدید کرونا در آمریکا، این کشور بارها با استفاده از جنگنده های خود از ایتالیا کیت تشخیص بیماری برده و قصد دارد شرکت آلمانی تولید واکسن را به قیمت یک میلیارد دلار بخرد و بارها تجهیزات پزشکی دیگر کشورها را هم غارت کرده است. این اقدامات غیراخلاقی آمریکا شکاف بزرگی در روابط فراآتلانتیک ایجاد کرده است. روزنامه گاردین در مقاله ای نوشت: فاصله بین آمریکا و اروپا در بسیاری زمینه ها از سال ۱۹۴۱ بدین سو از هر زمانی بیشتر شده است.

این باعث شده که جهانیان یاد حرفهای معروف پامپئو وزیر خارجه آمریکا بیفتند که گفت: «ما دروغ می گوییم، فریب می دهیم، دزدی می کنیم.» که حالا می توان یک جمله دیگر هم به آن اضافه کرد: «ما غارت می کنیم.» همان طور که دونالد توسک رئیس پیشین شورای اروپا گفته بود: «کسی که دوستی مثل آمریکا دارد، دیگر نیاز به دشمن ندارد.»

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • بختیاری SE ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    4 0
    قابل توجه کدخدا دوستان. راستی بدجوری نگران فدریکا جون شدم مشرق توکه از همه جا خبر داری یه آماری بگیر کرونا نگرفته باشه.!؟
    • IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
      1 0
      آره واقعأ، هرچند دیگه خورده به دیوار ولی برای سلفی گرفتن نماینده های این دوره که تموم میشه و بیکار میشن بدرد میخوره!!
  • IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    0 0
    نوع جدید تر تولید ماسک با پارچه زیرپوشه که نمیتونه .... رو هم فیلتر کنه . ماسک برای مقابله با ویروس باید در شرایط کاملا ایزوله تولید بشه نه خیاطی ها بیان با پارچه ماسک تولید کنن . ضمنا کدوم خیاط کارت سلامت داره اونم با تایید یک هفته قبل؟ راستی ویروس معلق در هوا از بافت پارچه عبور نمیکنه؟
  • CH ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    4 4
    دم امریکا گرم واسه مردمش هرکاری میکنه
    • IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
      1 0
      مهم نیست چی، فقط دم آمریکا گرم! خخخ انگار وقتی شعور پخش میکردن تو تو صف دماغ بودی، آره؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس