کد خبر 1059762
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۱
کیانوش جهانپور

سخنگوی وزارت بهداشت ایران در واکنش به تهدید دولت آمریکا مبنی بر قطع کردن بودجه سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد ویروس کرونا از ویروس دونالد ترامپ خطرناک تر نیست.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی فارسی، کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره احتمال قطع شدن بودجه سازمان بهداشت جهانی از سوی آمریکا گفت: این اقدام دولت ترامپ در مسیر رفتارهای ضد سلامت است. به نظر می رسد ویروس کرونا از ویروس دونالد ترامپ خطرناک تر نیست.

ببینید:

فیلم/ قمار ترامپ بر سر جان مردم آمریکا!

وی در ادامه تصریح کرد: ما همکاری مان را با سازمان بهداشت جهانی به صورت تنگاتنگ ادامه می دهیم. ارزیابی ما از همکاری با سازمان بهداشت جهانی سیاسی نیست. نشانه ای هم از اقدامات سیاسی ندیدیم. اظهارات مقامات آمریکایی با مسئولیت مشترک همه کشورها متنقاض است.

جهانپور همچنین در پاسخ به آناتولی درباره شرایط تهران و تفاوت آن با دیگر شهرهای این کشور با توجه به روند نزولی تعداد مبتلایان جدید گفت: شرایط عادی نشده است. ما نگران سلامتی همه هستیم. هشدار برای ترکیه هم هست و وضعیت آن را قرمز می دانیم. تهران پیک اصلی را پشت سر گذاشته است. در شهر تهران روز گذشته ۸۰۰ بهبود یافته داشتیم. با این حال این فاز شکننده است. هفته های دیگری برای مبارزه باقی مانده است.

وی با بیان اینکه هر روز در ایران ۱۰ تا ۱۵ هزار تست تشخیص کرونا انجام می شود، گفت: به تناسب و برای شروع به کار کردن مشاغل، غربالگری به صورت تست انجام خواهد شد.

گفتنی است، طبق آخرین آمار تاکنون ۳۹۹۳ نفر در ایران بر اثر ویروس کرونا جان باخته‌ و تعداد افراد مبتلا به این بیماری نیز به ۶۴ هزار و ۵۸۶ نفر رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ناشناس IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    3 0
    خطرناک تر از کرونا روحانی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس