کد خبر 1059745
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۴:۳۰
آمریکا/ کرونا نمایه

با وجود گذشتن چند ماه از شروع بحران کرونا، دولت امریکا هنوز از تأمین امکانات درمانی عاجز است و کمبود تجهیزات پزشکی به یک بحران جدی تبدیل شده است.

به گزارش مشرق، «این تنها کاری است که میتوانیم انجام دهیم: دعا کنیم و از ترس فلج نشویم!» این جمله ‌یک فرد عادی در یک توسعه‌یافته نیست؛ صحبت‌های مأیوسانه پزشک امریکایی در واکنش به کمبود شدید تجهیزات در بیمارستان‌ بروکلین ایالات متحده است. بحران امکانات پزشکی و حتی تجهیزات محافظتی اولیه مانند ماسک در آمریکا با تمام ادعای ابرقدرتی‌اش، همه را مبهوت کرده و این بهت و تأسف حتی خود مقامات آمریکایی را نیز به اعتراف واداشته است. تیم کین، سناتور امریکایی چند روز پیش در این خصوص نوشت:‌« اینجا امریکا است؟! بیمارستان‌ها تست کرونا ندارند. وقتی تعدادی تست به دستشان می‌رسد متوجه می‌شوند ملزومات دیگر آن نیست. ماسک نیست.» ترامپ هم در واکنش به بحران درمانی در ایالات متحده و تعداد روزافزون کشته‌های ناشی از بیماری کرونا در این کشور، به ضعف شدیدشان اعتراف کرده و می‌گوید: «چیزهایی را شاهدیم که عادت داشتیم در دیگر سرزمین‌ها ببینیم.»

نیم میلیون مبتلا به کرونا شناسایی نشده‌اند!

کمبود امکانات لازم برای تشخیص بیماری کرونا، بحران گسترده‌ای برای امریکایی‌ها ایجاد کرده است. شکستی که حالا امریکا را به مرکز شیوع بیماری در جهان تبدیل نموده؛ آن‌هم در حالتی که پمپئو قبل‌تر گفته بود مطمئن است آمریکا بهتر از هر کشوری با کرونا مبارزه خواهد کرد! دکتر فاوسی رئیس بیماری‌های واگیر و عفونی ایالات متحده در تشریح این وضعیت  می‌گوید: «سیستم واقعا مطابق نیاز ما عمل نکرده است. این یک شکست است! اجازه بدهید اقرار کنم».

آمار مبتلایان و تلفات ناشی از کرونا در امریکا خیره‌کننده است؛ به‌طوریکه از ایتالیا و حتی چین هم پیشی گرفته است. این در حالی است که کارشناسان می‌گویند به‌علت کمبود کیت تشخیص کرونا، به احتمال زیاد تعداد مبتلایان به کرونا خیلی بیشتر از حد اعلامی رسانه‌هاست. ماریا ویلیامسون نویسنده و فعال امریکایی در همین رابطه چندی پیش در توییتر نوشته بود، وقتی آمار مبتلایان اعلام می‌شود، باید به این نکته توجه کرد که تعداد کمی تست داده‌اند. مارتی مکری پروفسور دانشگاه جانز هاپکینز نیز در گفتگویی گفته بود بیش از نیم میلیون امریکایی هم اکنون به کرونا مبتلا هستند.

البته، توجه به این نکته هم ضروری است که هزینه‌ی درمان کرونا، و عدم پوشش کافی بیمه در این کشور آن‌قدر زیاد است که حتی در صورت وجود تعداد کافی کیت تشخیصی، بسیاری از مردم توان پرداخت هزینه‌های مربوط به آن‌را نداشته باشند.

وقتی رویای امریکای درجه‌ یک فرو می‌ریزد

برخی تخمین‌ها با وجود وضعیت وخیم بیمه‌ها و هزینه‌های سنگین درمانی در امریکا، همچنین وجود چندین هزار بیخانمان، احتمال مرگ بیش از ۲۰۰ هزار امریکایی بر اثر کرونا را پیشبینی می‌کنند. با این وجود دولت امریکا نتوانسته آن‌طور که باید، از پس تأمین تجهیزات لازم برای کنترل کرونا بر بیاید. روزنامه گاردین در این خصوص می‌نویسد: «ترامپ گفته بود از امروز به بعد، دیدگاهی جدید سرزمین ما را اداره می‌کند. از این لحظه به بعد، اول آمریکا؛ اما آمریکا اکنون به‌گونه‌ای دیگر اول شده؛ در تعداد مبتلایان به کرونا!»

پزشکان و پرستاران تجهیزات ندارند

چندی پیش ویدیوی یک پرستار آمریکایی منتشر شده بود که با چشم‌های گریان گفته بود: «آمریکا آماده نیست و از پرستان محافظت نمی‌شود.» او این ویدیو را پس از این منتشر کرد که از کار خود استعفا داده بود. آن‌هم به این دلیل که از وی خواسته شده بود تا بدون ماسک ( بدلیل کمبود ماسک) در ICU حاضر شود.نیویورک تایمز در واکنش به این وضعیت گزارشی را با عنوان «ماسک‌ها کجا هستند؟» منتشر کرد. این روزنامه وضعیت کادر درمانی امریکا را نامطلوب خواند و نوشت: تعداد زیادی از کادر درمانی بیمارستان های امریکا بدلیل کمبود تجهیزات بیمار شده اند. خیلی از افراد از ماسک و دستکش‌ها بطور چندباره استفاده میکنند.»

یکی از متخصصان بیهوشی در بیمارستان شهر کنتاکی گفت: «هیچ راهی برای محافظت از خود وجود ندارد؛ من در چند روز اخیر بدون هیچ ماسک و لباس مناسبی به بیماران رسیدگی می‌کردم؛ نه‌تنها نمی‌توانم از خودم محافظت کنم، بلکه نمی‌توانم از بیمارانم محافظت کنم.»

 

بعضی گزارش‌ها حاکی است که کمبود لباس‌های ایزوله و گان‌های پزشکی برخی پزشکان و پرستاران امریکایی را به استفاده از نایلون‌ها و کیسه‌های زباله وادار کرده است. برنی سندرز سناتور امریکایی هم در همین رابطه نوشته بود:‌ در آمریکا در حال حاضر پزشکان و پرستاران به طرز ناباورانه‌ای جانشان را برای مبارزه با افراد مبتلا به ویروس کرونا کف دستشان گذاشته‌اند چون فاقد تجهیزات محافظتی مانند ماسک، دستکش و لباس‌های جراحی هستند.این قابل قبول نیست.» شهرداری نیویورک نیز چندی پیش در پی ناتوانی دولت امریکا از تأمین نیازهای درمانی این شهر، در اطلاعیه‌ای از مردم خواسته بود تا ماسک‌های خود را به شهرداری بفروشند!

ماسک های خانگی جایگزین می‌شوند!

کمبود ماسک مقامات بهداشتی امریکا را مجبور کرد تا به مردم طرز تهیه ماسک خانگی را آموزش دهند. مرکز ملی پیشگیری و کنترل بیماری آمریکا CDC از مردم خواسته تا از پارچه‌ها بعنوان ماسک استفاده کنند. واکنش ترامپ به این وضعیت هم توصیه به استفاده مجدد از ماسک‌ها بود! ترامپ به کادر پزشکی و خدمات درمانی آمریکا توصیه کرد به جای دور انداختن ماسک‌ها پس از استفاده، آن را ضدعفونی کرده و دوباره مورد استفاده قرار دهند.

اگر افشاگری کنید اخراج می‌شوید

وضعیت نه چندان مناسب بیمارستان‌ها در ایالات متحده، دولت این کشور را وادار کرده که تا جایی که می‌توانند از انتشار اخبار مربوط به کمبود امکانات درمانی در این کشور جلوگیری کند. یوجین جو پزشک آمریکایی در همین رابطه در توییتر نوشته بود : «کادر درمانی اگر از کمبودها در بیمارستان‌ها صحبت کنند اخراج می‌شوند.» سانسور گسترده‌ی حواشی مربوط به کرونا در امریکا حتی به اخراج کاپیتان ناو تئودور روزولت نیز منجر شد. برت کروزیر تنها چند روز بعد از اینکه در نامه‌ای علنی به مقامات امریکایی هشدار داده بود که ۲۰۰ تن از خدمه ناو مبتلا شده‌اند اخراج شد.

دولت امریکا تجهیزات معیوب به ایالت‌ها می‌دهد

علاوه بر سانسور، دولت امریکا نتوانسته تجهیزات موجود را نیز بطور مناسب در بین ایالت‌ها تقسیم نماید و امریکا در این زمینه هم دچار بحران مدیریتی شده است. فرمانداران ایالات‌های میشیگیان نیویورک و دیگر ایالت‌های امریکا مکررا اعتراض خود را به عدم کمک کافی دولت مرکزی امریکا در تأمین نیازهایشان برای خدمات درمانی به مردم امریکا اعلام کردند.  ضمن این‌که کمبود امکانات دولت امریکا را وادار به استفاده از تجهیزات غیر قابل استفاده و تاریخ گذشته و ارسال تجهیزات معیوب به ایالتها هم کرده است. خبرگزاری آسوشتدپرس چندی پیش نوشته بود، تجهیزات پزشکی ارسالی از انبارهای دولتی به برخی مناطق آمریکا برای مباره با کرونا معیوب بوده‌اند. برای نمونه ۶۰۰۰ ماسک ارسالی به آلاباما تولید ۲۰۱۰ بوده و فاسد شده بودند. ۱۵۰ دستگاه تنفس مصنوعی ارسالی به لس آنجلس نیاز به تعمیر داشتند. ماسک‌های ارسال به اورگان معیوب بودندن و می‌توانند موجب بیماری کادر درمانی شوند.

راهزنی مدرن، راهکار امریکایی‌ها برای تأمین ماسک!

دزدی و غارت تجهیزات پزشکی دیگر واکنش مقامات امریکایی به ناتواتی خود در تامین مایحتاج پزشکی و درمانی مردم امریکا بوده است. چندی پیش آندریاس گایسل، وزیر امور داخلی ایالت برلین از مصادره ماسک‌هایی که برای پلیس برلین سفارش داده شده بود توسط آمریکا در بانکوک خبر داد. او ضمن انتقاد از رفتار مقامات امریکایی گفته بود، ۲۰۰ هزار ماسک FFP-۲ از یک شرکت امریکایی که در چین ماسک تولید میکند خریداری شده بود که توسط امریکا در تایلند مصادره شد. او این رفتار امریکایی‌ها را یک راهزنی مدرن نامید و گفت:  ما انتظار چنین رفتاری را از شرکای خود نداریم.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • US ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    27 6
    کعبه ی آمال اصلاح طلبان رو به ویرانی ست. چه سازد زیبا کلام با این درد!!
    • IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
      11 10
      شما فیلتر شکن و ای پی امریکا رو غیر فعال کن بعد نظر بده
    • IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
      10 5
      شما به وی پی ان این بابا کاری نداشته باش، بی بی سی رو خاموش کن بعد بیا نظر بده!!
    • IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
      4 1
      شیطون فیلم نگاه میکنی؟؟؟!!!
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    6 10
    به چندتا از فک و فامیلتون تو جهنم غرب بگید حاضرم جامو باهاشون عوض کنم.
    • حسین IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
      2 1
      زودتر گورتو از ایران گم کن برو همون جهنمی که البته در ذهنت بهشته.
    • IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      0 0
      خخخخخ از قدیم گفتن آواز دوهل از دور خوش است میخوای برو امریکا کنار ترامپ جونت زندکی کن
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    10 5
    اینم پیشرفته ترین کشور جهان البته در هالیوود همش سراب است نروید به سوی آمریکا که به هیچ جایی نمی رسید
  • محمد IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    20 3
    این اولین جنگ واقعی آمریکا در طول تاریخ منحوس این کشور است تا الان فقط عادت داشتند کشته شدن و بد بختی انسانهایی را شاهد باشند که عامل بیچارگیشان بودند و حالا خود با این شرایط رو در رو شدند
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    6 2
    به فرزندان مسئولین ببخشید به سفیران فقرزدایی بگید جاهامون عوض. آنها به بهشت موعود و برین یعنی اینجا برگردند ما هم به خرج خودمان می رویم جهنم.
    • IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
      13 7
      امثال تو هرجا برن باز همون تفکر خودکوچک بینی رو دارن وخواب زدگی رو
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    2 1
    اگه جهنمش فرق نداره، یدونه برات سراغ دارم که احتمالأ آخرش خودت میری همونجا، چه بخوای چه نخوای!!
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    2 0
    هیچوقت نبود
  • DE ۰۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    0 2
    میشه بفرمایید در شرایط کنونی کدام کشور بهشته. الان همه جا جهنم شده ولی همون جهنم هم طبقه داره. مثلا کاندا تا ۴ ماه به هر شخص ۲۰۰۰ دلار کاندا میده که از خونه خارج نشه.نتیجه کاندا طبقه اوله. ایران هم ۴۵ هزارتومان ایران میده طبقه رو حدس بزنید با سپاس
  • IR ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    1 0
    خاک برسراونایی که آمریکا و اروپا رو سرزمین آرزوهاشون میدونن! هیچ جایی وطن عزیزخودمون ایران نمیشه.
    • IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
      3 0
      ایرانی بودن و اینجا زندگی کردن لیاقت میخواد که خوب همه ندارن کاریشم نمیشه کرد!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس