کد خبر 1059732
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶
ویتامین دی

تحقیقات نشان می‌دهد، مواد غذایی سرشار از ویتامین دی مانند پنیر و ماهی روغنی برای قلب مفید است و به در امان ماندن از بیماری‌های قلبی و عروقی کمک می‌کند.

به گزارش مشرق به نقل از دیلی‌میل، تحقیقات نشان می‌دهد، مواد غذایی سرشار از ویتامین دی مانند پنیر و ماهی روغنی برای قلب مفید است.

بیشتر بخوانید:

عادات و رفتارهای اشتباهی که دشمن کبد شما می‌شوند

چطور از پوکی استخوان جلوگیری کنیم؟

دانشمندان دریافته‌اند که غذاهای سرشار از ویتامین دی ممکن است از حمله قلبی یا سکته مغزی محافظت کنند؛ این نتایج به عنوان خبرهای خوب برای دوستداران پنیر، تخم مرغ و ماهی روغنی است.

جذب ویتامین دی به کمک مواد غذایی بهترین گزینه برای دریافت آن است که افراد را نیز از مصرف مکمل بی‌نیاز می‌کند.

منبع اصلی دریافت این ویتامین به جز منابع گیاهی مثل غلات و حیوانی مثل ماهی ساردین، شیر و تخم مرغ، نور آفتاب است، به‌طوری که ۱۰ تا ۲۰ دقیقه ماندن در زیر نور آفتاب، نیاز روزانه بدن انسان به این ویتامین را تأمین می‌کند. کمبود این ویتامین همچنین باعث پوکی استخوان در کهنسالی می‌گردد.

مطالعات همچنین نشان می‌دهد افرادی که ویتامین دی را به میزان متعادل مصرف می‌کنند، به میزان قابل توجهی از ابتلا به بیماری‌های قلبی در امان هستند.

متینا کووری، نویسنده این مطالعه از  دانشگاه هاروکوپیو آتن  گفت: مصرف غذاهای سرشار از ویتامین دی ممکن است اثرات محافظتی در قلب داشته باشد. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس