کد خبر 1059730
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲
بیمارستان کرونا

رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور در نامه‌ای به معاون درمان وزارت بهداشت، چگونگی ارائه خدمت مطب‌ها و مراکز پزشکی بخش خصوصی را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، محمدرضا ظفرقندی، رئیس کل سازمان نظام پزشکی در نامه‌ای به قاسم جان‌بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت، چگونگی فعالیت مطب‌های پزشکی را تشریح کرد.

بیشر بخوانید:

دو داروی سنتی درمان کرونا در مراحل کارآزمایی

متن نامه به این شرح است؛
 
جناب آقای دکتر جان‌بابایی

معاون محترم درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

با سلام و احترام

با توجه به سؤالات و استعلام مکرر همکاران جامعه پزشکی در مورد نحوه اداره کار مطب‌ها و مراکز درمانی و تشخیصی بخش خصوصی در شرایط کنونی و عطف به مذاکرات متعدد سازمان نظام پزشکی با مسئولین وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی از آنجا که هنوز دستورالعمل جامعی در این زمینه ابلاغ نشده، موارد ذیل جهت استحضار جنابعالی و همکاران محترم و نیز مد نظر قرار گرفتن در پروتکل اعلامی آن وزارت توصیه می‌شود:

۱- با توجه به ضرورت درمان یا ادامه درمان بیماران مبتلا به بیماری‌های مهم و پیشرونده غیر کرونایی از قبیل بیماری‌های قلبی ـ عروقی، سرطان‌ها، دیابت، بیماری‌های اورژانسی و ... مطب همکاران مرتبط با این بیماری‌ها با رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری مکانی و زمانی مناسب برای بیماران به کار و فعالیت بپردازند.

۲- اعمال جراحی اورژانسی و اقدامات درمانی برای بیماری‌های ضروری در بیمارستان‌ها و کلینیک‌های تخصصی با رعایت اصول بهداشتی و حفاظتی کامل انجام شود.

۳- همکاران پزشک عمومی و متخصصین محترم بیمارهای داخلی، عفونی، اطفال و ریه با رعایت اصول بهداشتی و حفاظتی کامل بر اساس پروتکل‌های اعلامی و نوبت‌دهی مناسب به بیماران برای ویزیت و معاینه بیماران اقدام نمایند.

۴- همکارانی که در مطب بر اساس نوع رشته تخصصی با بیماری‌های مهم و پیشرونده مواجه نیستند، صرفاً پذیرای بیماران اورژانسی باشند.

۵- در ورودی مطب‌ها با نصب تابلو به بیماران اعلام شود که ویزیت بیماران غیر ضروری در زمان مناسب دیگری انجام خواهد شد.

۶- هزینه‌های مرتبط با لوازم و تجهیزات مراقبت‌های بهداشتی ناشی از بیماری کووید ۱۹ براساس قیمت خرید، قابل دریافت از بیماران و بیمه‌ها می‌باشد. بدیهی است در مورد بیماران بی‌بضاعت مراعات تسهیلات ممکن به عمل خواهد آمد.

۷- با توجه به شرایط متفاوت استان‌ها و شهرهای مختلف اصلاحات جزئی و متناسب با منطقه، توسط سازمان‌های نظام پزشکی مراکز استان‌ها اعلام خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس