ویژه های مشرق 20 فروردین

عبدی مدعی است،مشروب خواری در ایران رایج شده و انجام آن قبح‌شکنی نیست، بنابراین دیگر نظم اجتماعی را بر هم نمی زند، پس با تفکیک قائل شدن میان جرم و گناه، اینکار را صرفا یک گناه بدانیم.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** عبدی:کرونا به ما آموخت که مشروب باید آزاد شود

«عباس عبدی» فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه اعتماد با عنوان «مسابقه کرونا با الکل و...» نوشت:«از ابتدا که پای این ویروس عجیب به ایران باز شد، یک نکته روشن بود. اینکه کرونا می‌تواند بسیاری از تضادهای پنهان در حکمرانی و سیاست‌گذاری و قانون‌گذاری ایران را به رخ بکشد. تضادهایی که از گذشته وجود داشت ولی به عللی یا پنهان مانده بود یا برجسته نمی‌شد. یکی از این تضادها عدم تمایز میان دو مفهوم گناه و جرم بود».

عبدی در ادامه نوشت: «اکنون ظاهرا کاری را که کرونا نتوانسته است انجام دهد، متانول و الکل صنعتی در حال انجام دادن است...در فاصله اول اسفندماه سال ۱۳۹۸ تا ۱۳ فروردین سال ۱۳۹۹، یعنی حدود ۴۰ روز، تعداد فوت‌شدگان ناشی از کووید۱۹، اندکی بیش از ۳۰۰۰ نفر است. فوت ناشی از تصادفات حدود ۷۶۰ نفر است که به علت کاهش حمل‌ونقل و تردد جاده‌ای کمتر از گذشته شده است و فوت ناشی از مصرف الکل تقلبی، حدود ۶۰۰ نفر است. افرادی که در وضع وخیم هستند برای کرونا حدود ۳۹۰۰ نفر، برای الکل تقلبی حدود ۲۰۰۰ نفر و برای تصادفات بیش از ۶۲۰۰ نفر است.  کووید۱۹، جان افراد پیر و سالمند را هدف خود قرار می‌دهد، زورش به جوانان نمی‌رسد، ولی تصادفات و الکل تقلبی، افراد جوان را نشانه می‌رود و اجازه نمی‌دهد که کووید۱۹ در گرفتن جان افراد جوان تنها بماند! پرسش این است که چرا با چنین ابعاد بزرگی از مرگ و میرهایی مواجه هستیم که در کمتر کشور توسعه‌یافته‌ای مشابه آن را می‌بینیم؟».

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه نوشت:«مساله اصلی اینجاست؛ کماکان توجه نمی‌کنیم که میان جرم و گناه تفاوت وجود دارد. نمی‌توانیم رفتاری را جرم‌انگاری کنیم ولی تعداد زیادی از افراد آن را انجام دهند. به عنوان نمونه براساس آموزه‌های دینی، غیبت عملی بسیار زشت است. بدتر از زنا و مشابه خوردن گوشت بدن برادر مومن توصیف شده است. ولی این عمل هیچ‌گاه جرم شناخته نمی‌شود، چون در عمل غیر ممکن است که افراد را به صفت غیبت محاکمه و مجازات کرد. راه‌حل آن بسط آموزه‌های اخلاقی و دینی از طریق روحانیون یا دیگر منادیان ادیان و اخلاق است».

عبدی تصریح کرد:«فقط اصلاح برخی از رفتارها در توان حکومت‌ها است. رفتارهایی که با نظم اجتماعی در تعارض است. اضافه بر آن را باید از طریق دیگری حل کرد. ۶۰۰ نفر فوتی به علت مصرف الکل تقلبی و بیش از ۲۰۰۰ نفر دچار عارضه که بسیاری از آنان کور شده‌اند با هیچ توجیهی قابل بیان نیست، جز اینکه این وضع را ناشی از مشکلات قانونگذاری بدانیم که چیزی را جرم معرفی کرده که اول، تعداد فراوانی مرتکب آن می‌شوند، در نتیجه از قبح عملی آن خارج شده است. دوم اینکه به لحاظ اجرایی نیز حکومت و قوه قضاییه و ضابطین قضایی قادر به جلوگیری از ارتکاب آن و مجازات مرتکبین نیستند. تا حدی مثل قضیه ماهواره شده است».

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه تاکید کرد:«حکومت نمی‌تواند در برابر این همه خسارت جانی و مالی بی‌تفاوت باشد. دستگیری و مجازات چند نفر متخلف نیز مشکلی را حل نمی‌کند. مساله این است که چرا تعداد زیادی مصرف می‌کنند؟ و چرا تولید مقادیر تقلبی و مرگ‌آور آن تا این حد زیاد و شایع  است؟ یا باید نسبت به عوامل ایجادکننده این وضعیت تجدیدنظر کرد، یا آنکه برخورد انتظامی و قضایی را به نحوی اصلاح کرد که بتواند مانع از بروز این عوارض سنگین شود».

این چندمین بار است که عباس عبدی مسئله مشروب خواری و لزوم تفکیک قائل شدن میان جرم و گناه را مطرح کرده است. وی پیش از این در مصاحبه با سایت ضدانقلاب «یورونیوز» گفته بود:«باید بین حرام یا مجرمانه بودن خرید و فروش مشروبات الکلی تمایز قائل شد». عبدی همچنین در آبان ۹۷ در یادداشتی در روزنامه ایران مدعی شده بود که باید نحوه رفتار حکومت با مسئله مشروبات الکلی همچون زمان رژیم پهلوی باشد.

عباس عبدی، بدون هیچ مستندی مدعی است که «تعداد فراوانی از مردم در کشورمان مرتکب مشروب خواری می شوند»! و در ادامه مدعی است که چون «مشروب خواری در ایران از قبح عملی آن خارج شده است»! پس بنابراین باید برخورد قضایی و انتظامی در برخورد با مشروب خواری را اصلاح کرد.

عبدی در پاییز سال ۹۷، در روزنامه ایران نوشته بود:«بایستی مراکزی را به آزمایش مشروبات اختصاص دهیم. تولید کننده و یا مصرف کننده، بایستی بتوانند با اشانتیونی از مشروب مورد نظر خود مراجعه کنند و به شکل ناشناس و بدون نگرانی از تعقیب ها و مجازات ها، مشروب خویش را آزمایش کنند یا در صورت امکان، دستگاه های تست کننده فوری در اختیار آنان قرار داده شود تا از استاندارد بودن یا نبودن مشروبات الکلی مورد نظر خویش مطمئن شوند»!

عباس عبدی مدعی است، چون مشروب خواری در ایران رایج شده و انجام آن مصداق قبح شکنی نیست، پس بنابراین دیگر نظم اجتماعی را بر هم نمی زند. به همین دلیل باید با تفکیک قائل شدن میان جرم و گناه، مشروب خواری را صرفا یک گناه بدانیم و با امتناع از برخورد قضایی با مشروب خواری، با بسط آموزه‌های اخلاقی و دینی، به مشروب خواران توضیح دهیم که انجام این عمل گناه است و کارِ زشتی است.

این استدلال مضحک در حالی است که جلوگیری از گناه اجتماعی جزو وظایف حکومت اسلامی است، بنابراین حکومت موظف است ضمن تبیین و انجام اقداماتی در سطح فرهنگ عمومی، برای جلوگیری از گناهان اجتماعی، قانون‌گذاری و جرم‌انگاری کند. بر همین اساس در دو قانون «مجازات اسلامی» و «مبارزه با قاچاق کالا و ارز» در خصوص تولید، توزیع و مصرف مسکرات جرم‌انگاری شده است.

لازم به ذکر است که عباس عبدی پیش از این مدعی شده بود که «باید مانند برخی کشورهای اروپایی، استعمال مواد مخدر در ایران نیز آزاد شود»!

این روزها مردم کشورمان همانند بسیاری دیگر از کشورهای جهان با شیوع ویروس کرونا مواجه هستند. اکنون جامعه پزشکی و پرستاری، سپاه، ارتش، بسیج، طلاب، وزارت بهداشت، وزارت دفاع، نهادهای مردمی، مساجد، هیئت های مذهبی و...همگی در حال مجاهدت شبانه روزی برای شکست کرونا هستند. اما در سوی مقابل، طیف تندروی اصلاح طلب گوشه ای نشسته و در حال کاسبی با کرونا است. یکروز به بهانه کرونا، به سردار سلیمانی حمله می کند و روز دیگر بر لزوم آزادشدن مشروب خواری تاکید می کند.

** با آزادی جاسوس های دوتابعیتی، میتوانیم دلِ اروپا را به دست بیاوریم

روزنامه آرمان در یادداشتی با عنوان «روزهای شلوغ دیپلماسی در مسیر تهران-پاریس» به قلم «فریدون مجلسی» نوشت:«رئیس‌جمهوری فرانسه در گفت‌وگوی تلفنی که با همتای ایرانی خود داشته است گویا یک درخواست مهم داشته است و آن هم آزادی فریبا عادلخواه شهروند دوتابعیتی بوده است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«فرانسه این مساله را که یک پژوهشگر این کشور در جایی دیگر به اتهام جاسوسی بازداشت شود، نمی‌پذیرد و در راستای اعاده حیثیت خود به دنبال راهی برای آزادی این شخص است. در این برهه زمانی آنچه حائز اهمیت است این است که ایران باید از این فرصت‌ها استفاده کند و به جای ایجاد تنازع با کشورهای اروپایی از این فرصت‌ها در راستای بهبود شرایط خود بهره جوید و با ارتباط با کشورهای اروپایی علیه مواضع خصمانه آمریکا و تحریم‌هایی که وضع کرده است به نتیجه‌ای برسد...کشورهای اروپایی...می‌توانند از روزنه‌های کوچک ارتباطی با ایران تعامل داشته باشند و ایران نیز باید در این شرایط به‌گونه‌ای عمل کند و در مسیر دیپلماسی گام بردارد که این روزنه‌ها تبدیل به مسیرهای هموار سیاسی شود».

متاسفانه نوع نگاه طیف اصلاح طلب به آمریکا و اروپا و در مجموع نوع نگاه این طیف به غرب، از منظر تحقیرآمیز «ارباب- رعیتی» است. اصلاح طلبان، آمریکا و تروئیکای اروپایی(انگلیس،فرانسه، آلمان) را کدخدا و اربابی می بینند که ایران در جایگاه رعیت، باید بدوه هیچ چشم داشتی به دستورات آنها عمل کند.

برهمین اساس نویسنده یادداشت مذکور در رویکردی تحقیرآمیز مدعی است که «فرانسه این مساله را که یک پژوهشگر این کشور در جایی دیگر به اتهام جاسوسی بازداشت شود، نمی‌پذیرد». همین رویکرد حقارت آمیز بود که برجام را بزک کرد و خسارت محض به بار آورد.

اصلاح طلبان اصلا به چیزی به نام امتیازگیری ایران در نظام بین الملل اعتقاد ندارند. این طیف مدعی است که ایران باید تا اطلاع ثانوی صرفا به کشورهای غربی امتیاز بدهد، یکروز هسته ای و دیگر روز موشکی و قدرت منطقه ای!

«عباس موسوی» سخنگوی وزارت خارجه چندی پیش در واکنش به اظهارات مداخله جویانه سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در خصوص یکی از اتباع ایرانی(فریبا عادلخواه) گفته بود:«تابعیت مضاعف اتباع ایرانی وفق قوانین جمهوری اسلامی ایران به رسمیت شناخته نشده و لذا خانم فریبا عادلخواه یک تبعه ایران محسوب و به عنوان یک ایرانی از تمامی حقوق شهروندی شناخته شده برای اتباع ایرانی بهره مند است... پرونده خانم عادلخواه در چارچوب قوانین دادرسی عادلانه کشور با دقت توسط قوه قضائیه در حال رسیدگی است، بنابراین مداخله وزارت خارجه فرانسه در  پرونده اتباع ایران، فاقد موضوعیت و وجاهت بوده و به منزله مداخله در امور داخلی کشورمان است».

سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس- بهمن ۹۸- در واکنش به توئیت رئیس گروه دوستی پارلمانی فرانسه و ایران درباره آزادی فریبا عادلخواه که به دلایل امنیتی در ایران در بازداشت است، عنوان کرد: «اعتماد یک وجهی نیست. برخی نهادهای فرانسوی شدیدترین فشارها را متوجه ایران می کنند، حتی در حوزه دارو! و حتی بدتر از ایالات متحده!».

لازم به ذکر است که فرانسه تنها در یک قلم، سالهاست که میزبان و پناهگاه گروهک تروریستی منافقین است. گروهکی جنایتکار که ۱۷ هزار ایرانی را به طرز وحشیانه ای به شهادت رسانده است.

** رفتار دوگانه اصلاح‌طلبان در سیاست خارجی

روزنامه شرق در یادداشتی با عنوان «ما، چین و کرونا» به قلم «کوروش احمدی» فعال سیاسی اصلاح طلب نوشت:«درباره جنجال‌ها و اعتراضات در داخل در پی اظهارات سخنگوی وزارت بهداشت درباره چین، معتقدم که مقامات بهداشتی ما علی‌الاصول حق دارند در حوزه کار خود از نحوه عمل همتاهای خارجی‌شان انتقاد کنند و این ربطی به سیاست خارجی ندارد. به علاوه، فکر نمی‌کنم اگر ما خواستیم با یک کشور رابطه خوبی داشته باشیم، (که با چین حتما باید رابطه خوبی داشته باشیم) حتما لازم است که در همه حوزه‌ها مطابق میل آن کشور عمل کنیم. چین قطعا از ما چنین انتظاری ندارد، کمااینکه آنها هم درباره ما این‌گونه عمل نمی‌کنند».

در دنیای سیاست، هیچ کشوری صد در صد «قابل اعتماد» نیست اما برخی کشورها صد در صد «غیر قابل اعتمادند». در این میان، اصلاح طلبان همواره جانب کشورهای بدسابقه را می گیرند. نمونه آشکار این مسئله، رفتار آمریکا و اروپا در برجام و نحوه قضاوت این رفتار توسط طیف اصلاح طلب است.

امروز روابط ایران با روسیه، چین و... روابطی است توأم با «اقتدار» و بر اساس منطق «منافع ملی و احترام متقابل». روابط ایران با چین و روسیه هیچگاه ارباب و رعیتی نیست.

چندی پیش یکی از فعالین رسانه ای در مطلبی نوشته بود:« روسیه و چین بر اساس منطق سود و زیان، در چند جا با آمریکا! علیه کشورمان همراهی کرده، در چند جا هم با ما علیه آمریکا همراهی کرده اند و این یعنی، این کشورها صد در صد غیر قابل اعتماد نیستند. ضمن اینکه، روسیه و چین در آن «چند جا»، برگه‌ای را امضاء کرده که، آمریکا آن را علیه کشورمان تهیه کرده است! یعنی پرچمدار و کارگردان بازی دشمنی با ایران، آمریکا و تروئیکای اروپایی بوده‌اند... به چین و روسیه اعتماد صد در صد نداریم، همانطور که به هیچ کشوری نباید چنین اعتمادی کرد، اما تجربه سیاه برجام و دشمنی ۴۰ ساله آمریکا و دوستانش به ما می‌گوید، باید به آمریکا و آن چند کشور اروپایی صد در صد بی‌اعتماد بود».

روابط ایران با روسیه، چین یا هر کشور دیگری در شرق و غرب این عالم روابط ارباب رعیتی نیست. اینکه از تو امتیاز بگیرند و امتیاز ندهند، پس از اجرای کامل تعهداتت مجددا تحریمت کنند، تحقیرت کنند، به هواپیمایت سوخت ندهند. وزیر خارجه ات را تحریم کنند و تصریح کنند، حاضر نیستند (یا نمی‌توانند) از این به بعد هم هیچ تضمینی بدهند یعنی، دنبال روابط ارباب رعیتی‌اند.

طیف اصلاح طلب به این دلیل که «همه دنیا را فقط غرب می بیند»، از بهبود روابط ایران با هر کشور دیگری آشفته می شود، یکروز عراق، روز دیگر روسیه و دیگر روز، چین.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 165
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 24
  • محمد IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    خاک بر سران اصلاحات به حال و روز امروز کدخدا نگاه کنند و عبرت بگیرند
    • سید IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
      85 33
      کرونا به ما آموزاند این سخن که اصلاح طلبان تهوع آورند، کاملاً صحیح است!
    • مهماندار هواپیما IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
      73 21
      اقای عبدی می خواد یه مشروب فروشی بزنه ...و
    • IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
      51 19
      در لابه لای اصلاح طلبان می توان کسانی را یافت که همانند قیام کربلا می توانند طفل شیش ماهه را با تیر سه شاخه گلویش را هدف بگیرد این ها از همون نسل هستند
    • ضهروند خواستار آزادی و امنیت فضای خاتواده IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
      43 14
      عبدی ملعون به جرم مبارزه با قوانین اسلام باید محاکمه و مجازات شود لطفا موضوع را خدمت علما و ایت الله رئیسی اعلام کنید یا مهدی (عج)
    • IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
      27 14
      در آمریکا تعداد کشتار مردم با اسلحه از تعداد مرگ و میر ما با الکل بالاتر است. مطابق نظر آقای عبدی باید آدم کشی هم جرم انگاری نشود. عجب مزخرفاتی گفته است. پر رو هم هست و ادعا هم دارد.
    • IR ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
      18 8
      کرونا به ما آموخت که اصلاح طلبان توان مدیریت بحران رو ندارند و بحران مدیریت دارند و باید از چرخه سیاسی و مدیریتی کشور حذف بشوند.
    • IR ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
      19 3
      جاسوسان دو تابعیتی خائن را باید اعدام کنیم تا درس عبرت سایرین باشند.
    • IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
      16 18
      عبدی تو میخوری بخور ..... نمی خواد بار مجرم بودن را برداری... فکر کنم میترسه بگیرندش!!!!
    • IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
      8 3
      مشروب تو چین و روسیه حرامه؟ خاک تو سر هر چی شرق پرسته.عزیزم این ویروس توسط خود امریکا ساخته شده زیاد رو تلفات امریکا مانور نده خواست خودشونه مگه غیر از اینه؟
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    95 30
    کرونا به ما آموخت که فرهنگسازی و روشنگری مفت است و بسیاری از مردم جز با قوه قهریه و اعمال زور حاضر نیستند دست از آسیب رساندن به خود و جامعه بردارند و تنها با مشت آهنین باید با آنان برخورد کرد. مردمی مانند مانند عبدی و هم مسلکانش
    • IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
      27 17
      آفرین درسته چهل ساله امر به معروف و نهی از منکر از مرحله زبانی فراتر نرفته اینم از وضع فرهنگمون!
    • IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
      52 8
      در شرع مقدس اسلام و قانون مجازات کشورمان برای شرب خمر در مرتبه اول «۸۰ ضربه شلاق» و در صورت تکرار «اعدام» در نظر گرفته شده است، این احکام جزء حدود الهی است و قانونگذار نمی‌تواند از آن کاسته یا به آن بیفزاید، راه حل کاهش شرب خمر در جامعه این است که در مقام اجرا نیز اغماض‌های نابجا صورت نگیرد. قطعاً چنانچه همان مجازات بدنی مرحله اول (۸۰ ضربه شلاق) بدون اغماض اجرا شود کار اغلب افراد به مرحله دوم و اعدام کشیده نخواهد شد.
    • IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
      63 21
      کرونا به ما آموخت یحتمل ساخت مشروبات تقلبی کار همین گروه عبدی است تاعاقبت این نتیجه مضخرف را بگیرن ای تف به روت بیغیرت
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    82 7
    اگر مشروبات الکلی در درمان کرونا تاثیر داشت پس تو غرب که مردم شب و روز عین آب قورت قورت مشروب سر میکشن نباید اثری از کرونا باقی میموند و تلفاتی هم نداشتن درصورتیکه درست برعکسه . حالا کسی ایمان نداره و حلال و حروم سرش نمیشه لااقل فهم و شعور داشته باشه . معلوم نیست تو کله اصلاح طلبها بجای مخ چی هست
    • محمد IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
      43 4
      امام صادق (ع): خداوند در چیزی که حرام اعلام کرده شفا قرار نداده است.این حدیث از ائمه معصومین را امسال عبدی نمیفهمند.
    • یوسف IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
      10 20
      کسانی که مشروب را برای فرار از کرونا خوردند!!؟؟ تحت تأثیر القائات شبکه های مافیایی از طریق ماهواره و فضای مجازی بوده اند و بیشتراز سر جهالت بوده !!؟؟ متأسفانه امثال عبدی سعی دارند این جهل عوامانه را به علاقه بیشتر افراد به خوردن مشروب قلمداد کنند و آزادی مصرف این ام الفسادرا خواهانند!!؟؟ بس که بیشعورند و خائن!؟
  • m IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    40 17
    پس با تفکیک قائل شدن میان جرم و گناه، اینکار را صرفا یک گناه بدانیم ???... دوزدی . کشتن انسانها. بی عفت کردن و ....... همه اینها گناه دارد پس جرم نیست آقای عبدی پس بزار همه این جنایت کارها زندگی کنند چون با افکار شما فقط گناه کردند اونم خدا باهاشون حساب میکنه
    • IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
      23 12
      هرچند عبدی در تسخیر لانه جاسوسی حضوری جدی نداشت، اما بعدها به این موضوع شهره شد. ۹ مرداد ۷۷ عباس عبدی و باری روزن، مشاور مطبوعاتی لانه جاسوسی، با هم دیدار و گفتگو کردند. این جلسه توسط اریک رولو، سهامدار نشریه لوموند و دیپلمات سابق فرانسوی با گرایش‌های صهیونیستی در پاریس و در هتلی که متعلق به همسر رولو بود، برگزار شد و پس از آن لوموند نوشت: «آشتی گروگان و گروگانگیر، باید اصلاحات سیاسی ایران را باور کرد».
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    49 15
    در همه دنیا یک خطوط قرمز وجود دارد ولی انگار به اسم آزادی بیان هیچ خطوط قرمزی در ایران وجود ندارد.
    • IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
      14 16
      دقیقااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا من واقعا 1وقتایی خیلی تعجب میکنم ازادی بیش از حد تو ایران وجود داره ولی چون رسانه نداریم علیهمون این پروپاگاندا هست که تو ایران ازادی نیست
  • مرصاد IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    41 21
    بار الها ! این افسادطلبان کج فهم کج اندیش را ، هدایت فرما !!
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    53 22
    ظاهرا مبدا چاه فاضلاب دهان افساد طلبان است
    • DE ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
      26 5
      و محتوای هر چی چاه فاضلاب و مستراحه چیزی نیست بجز برجام
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    22 5
    مغلطه در گفتار
  • عبدالله IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    67 11
    جناب عباس عبدی شما خیلی غلط کردید که می گویید مشروب باید آزاد شود. مشروب را حکومت جمهوری اسلامی ، قدغن نکرده که بتواند آزاد کند! این دستور خداوند متعال است. شما خیلی غلط می کنید که اینطور بی محابا دستور الهی را نفی می کنید. شما چه کاره هستی که چنین دستورات غلط و مخالف امر الهی صادر می کنی؟ اگر نمی دانی برو آیه های زیر را در قرآن بخوان! يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنَّمَا الْخَمْرُ وَالْمَيْسِرُ وَالْأَنْصَابُ وَالْأَزْلَامُ رِجْسٌ مِنْ عَمَلِ الشَّيْطَانِ فَاجْتَنِبُوهُ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ ﴿سوره مائده آیه۹۰﴾ ------------- يَسْأَلُونَكَ عَنِ الْخَمْرِ وَالْمَيْسِرِ قُلْ فِيهِمَا إِثْمٌ كَبِيرٌ وَمَنَافِعُ لِلنَّاسِ وَإِثْمُهُمَا أَكْبَرُ مِنْ نَفْعِهِمَا وَيَسْأَلُونَكَ مَاذَا يُنْفِقُونَ قُلِ الْعَفْوَ كَذَلِكَ يُبَيِّنُ اللَّهُ لَكُمُ الْآيَاتِ لَعَلَّكُمْ تَتَفَكَّرُونَ ﴿سوره بقره ۲۱۹﴾
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    54 14
    آقای عبدی ، مگر تا کسی مزاحم مشروب خوری شما در خلوت شده، بله اگر علنی شود که گستاخی با احکام الهی شود جرم است باید با مجرم برخورد کردشما کجای جرمید خائن کستاخ ؟
    • IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
      17 16
      عبدی چند وقت پیش گفته بود کهه الگوی پیشرفت ایران در ۵۰ سال آینده، خیالی است!
    • IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
      16 8
      حالا شما این رو از کجا می دانید ایشون غلط کرده این حرف کثیف رو زده اما این جور حرف زدن صحیح نیست.
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    28 7
    انقلابیون پشیمان کارشان به کجا رسیده
    • IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
      24 16
      لابد یکی از افراد زیادی که مشروب خوارندو قبحش از بین رفته ایشان هستتد
    • IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
      21 13
      این حضرات از همان اول هم انقلابی نبودند نفوذی نان به نرخ روز بودند
    • IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
      36 6
      اینها انقلابی نبودن منافقان درجه یک بودند که پرده نفاق را پس انداخته اند.
    • IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
      0 0
      خیلی های دیگه هم میتونن الان انقلابی نباشن و نان به نرخ روز خور باشن.مثال نمیزنم
  • DE ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    26 3
    با دستگیری این خائنان داخلی و‌ستون پنجم کار بزرگی در حق این ملت خواهید کرد ، از حفاظت اطلاعات سپاه درخواست مکرر برای دستگیری این عوامل داخلی را خواستاریم ..
    • JP ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
      4 9
      با بیداری مردم محقق می شه، فعلا که خیلی ها گوش به دهان دجاله های زمان مثل مصی و سالومه هستن..!!!! از سلبریتی بگیر تا عوام.............!!!
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    18 3
    اقای عبدی چه کسی شما را مسئول قوانین در جامعه اسلامی کرده است
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    9 5
    توصیف آقای مجلسی از روزنامه آرمان نوع با ادبیش اینه: پاچه خواری کار هر نامرد نیست، مرد می‌خواهد "بخوارد" پاچه را! ببخشید ضرورت شعری بود!!
  • ميراحمد IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    27 15
    ميگن سگ تو مصيبت مردم دنبال استخوان قرباني ميگرده حالا قضيه سگ و استخوان هم تو ماجراي مشروب اين ياروزاده پيداست
    • IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
      9 0
      خیلی باحال بود ایولا
    • IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
      1 0
      آفرین
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    17 1
    بی شوخی میگم، یکی از آشناها از وقتی من یادم میاد اقلا روزی نیم بطر مشروب می‌خورد بیچاره هفته قبل کرونا گرفت الان بستریه! من به دوستام میگم هرکی فکر میکنه مشروب بخوره کرونا نمیگیره بیاد شماره فک و فامیل ای دوستمونو بهش بدم استعلام کنه!!
    • DE ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
      0 0
      اشکال این یارو این بوده که عرق رو میخورده باید نیملیتر عرق سگی رو تزریق کنه تو رگش تا الکل مخش رو هم ضد عفونی کنه بعد دیگه به کرونا هم نمیرسه صاف میره پیش کرام الکاتبین
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    11 14
    واقعا، فقط مونده چند تاشون تغییر جنسیت بدن!
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    20 1
    ظاهراً مشاعرشان را از دست داده‌اند! اگر این حرفهای عجیب و احمقانه را به زبان نمی‌آوردند باورش سخت بود که اینها چنین عقاید متعفّنی دارند و واقعاً افسادطلب هستند نه اصلاح‌طلب.
  • علی IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    16 1
    یعنی اگه پلوس ملعون از اون گورش در بیاد اولین کاری که میکنه میگه مجسمه عبدی رو بسازن به عنوان اعوان وانصار مخلصش وسط تل آویو امروزی نصب کنن.
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    16 1
    ***یعنی وقتی میخوام دعا کنم: خدایا عاقبت بخیرم کن، قیافه ی امثال عباس عبدی میاد پیش چشمم... واقعا چطور آدم میتونه کلا هرچی داشته رو یکجا از دست بده؟! خیلی برای خودم میترسم!....***
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    25 1
    از قدیم گفتن هرکس نقش خود بیند در اب. اینکه اقای عبدی مساله شراب را به رایجی ماهواره می داند نشان می دهد شرابخوار قهاری است و برای خود دنبال راه فرار می گردد جوانان تهی مغز بهانه است
  • IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    21 2
    وقتی چهره کریه این "آشوب طلبان وحرف های مضحکشون می شنوم تاحایی که شرم را قورت دادند و حرام خدارا حلال میدانند نفرت وجودم میگیره وروی منافقین سفید کردند!انها باسلاح ادم را می کشتند این ها بیصدا باپنبه سر میبرندخدا ریشه تون بخشکونه فتنه طلبان زالوصفت-
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    19 1
    اگر واقعا حدود الهی جاری شود شاهد اینگونه ولنگاری ها در جامعه نخواهیم بود
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    16 1
    کرونا خیلی چیزها آموخت که مشروب آزاد شود. زنا آزاد شود. دزدی و سرقت آزاد شود. حماقت آزاد شود و مهم تر از همه مرگ آزاد ِ آزاد ِ آزاد شود. ای تف تو استدلالت!!!!!
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    21 1
    ظاهرا موجودات خبیثی امثال عبدی در آرزوی به هم ریختن کشور هستند اما آنکه نگهدار ماست خداست عباس عبدی ان شاالله دیری نمی پاید رسواتر و بی آبروتر شود
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    13 1
    عباس عبدی احمق اصلاح طلب
  • آگاه IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    3 2
    البته غیبت در بعضی موارد جرم هم هست و80 هشتاد ضربه شلاق مجازات آن است بعنوان نمونه در مورد زنا اگر گواهان کمتر از 4 نفر باشند طبق قانون مجازات
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    1 1
    البته غیبت در بعضی موارد جرم هم هست و80 هشتاد ضربه شلاق مجازات آن است بعنوان نمونه در مورد زنا اگر گواهان کمتر از 4 نفر باشند طبق قانون مجازات
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    3 1
    البته غیبت در بعضی موارد جرم هم هست و80 هشتاد ضربه شلاق مجازات آن است بعنوان نمونه در مورد زنا اگر گواهان کمتر از 4 نفر باشند طبق قانون مجازات
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    3 1
    البته غیبت در بعضی موارد جرم هم هست و80 هشتاد ضربه شلاق مجازات آن است بعنوان نمونه در مورد زنا اگر گواهان کمتر از 4 نفر باشند طبق قانون مجازات
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    13 1
    سرطان اصلاحات
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    3 1
    البته غیبت در بعضی موارد جرم هم هست و80 هشتاد ضربه شلاق مجازات آن است بعنوان نمونه در مورد زنا اگر گواهان کمتر از 4 نفر باشند طبق قانون مجازات (عبدی خودش را به حماقت زده)
  • بهرام IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    3 0
    مدتهاست در مباحث مختلف ما سر یک نقطه با هم اختلاف!!!! بله فقط یک نقطه : حریت این آقایان مسربه نقطه دار بودنند!!!!
  • سعید IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    12 6
    سلام نمی دونم این نظر من منتشر می شه یا نه فقط این نظر را برای این میگم که وظیفه ام را انجام بدم وقتی این اصلاح طلبان دارند اینکار ها و این صحبت ها را می کنند را از دید دینی برسی نکنید وگرنه این اقایون اصلاح طلب خودشان ته دین دارند بلکه با گفتن این گونه صحبت ها قصد تحریک بچه مذهبیای رو دارند که به احتمال زیاد قراره دور بعدی ریاست جمهوری رای بیاورند وبا رای اوردن انها دست اصلاح طلبان از قدرت کوتاه می شود با انجام این گونه صحبت ها قصد جمع کردن افراد خاکستری جامعه را دارن یا افرادی که مذهبی نیستند امسال در انتخابات حدودا نصف افراد رای ندادند اگر این افراد را بتوانند با این بهانه تحریک کنند و بعد هم بگویند این حذب الله ای ها و اقتدار گرایان لولو خورخوره اند و نگاه کنید سر یه بحث کوچیک چقدر سر و صدا کردند وای به حال ان که به قدرت برسند و دوباره قدرت را در دست بگیرند خواهش می کنم دوستان حذب الله ای من دوباره گول این اقدام اصلاح طلبان را نخورید از مشرق خواهش می کنم یه سرچ ساده کنه و ببینه هر سال قبل انتخابات ها این گونه موضوعات چقدر زیاد می شه و به صورت مقاله ای منتشر کنه و دست این اصلاح طلبان را که می خوان کشور تصلیم کنند رو کنه اگر اینا کشور تسلیم کنند دیگه حتی کسی جرات نمی کنه بگه امام زمان و همون بلای سر ما می اورند که حضرت محمد در مکه زمانی که نام خدا را اورد اوردن و یه انتقاد کوچیک به مشرق اگر امکانش را داشتید این گونه مسایل را به صورت صحیح بیان کنید و بدون هب و تاثیر علایق شخصی بیان کنید به قول اقای خامنه ای اگر اشتباه نکنم در سخن رانی سال 66 فرمودند بزرگ ترین ضربه را تعصب بی فکر به کشور می زند با تشکر
    • علی IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
      5 0
      خواهش می کنم یا پیام نذار یا با ادبیات صحیح مطلبی را بنویس این نوع نوشتن اگر سهوی نباشه تلاش داره تا بچه های حزب اللهی را بیسواد جلوه دهد.
  • حسين DE ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    11 1
    آقاى عبدى با طرح اين مسائل چه اهدافى را دنبال ميكنى؟ اصلا" دغدغه تو وهمفكرانت چى هست؟تو الان بالاى شصت سالته ميتونى بگى آرمانهاى انقلاب چى بودند ويا چى هستند؟ وامروز بعد از بيش از چهار دهه از سپرى شدن انقلاب ما در كجا ايستاده ايم واولويت هاى پيشبرد آرمانهاى انقلاب كدامها هستند؟ يكبار صادقانه بگو تو كه روزى جزء دانشجويان پيرو خط امام جاسوسخانه يانكى ها را گرفتيد الان موضعت در قبال انقلاب چيست،اگه صداقت دارى يك ياداشت ويا مقاله در مورد ساخت كاخ هاى آنچنانى و ايجاد باستى هيلز ها بنويس ، وتوضيح بده كه چگونه با ساخت وايجاد باستى هيلزها چه ضربات مهلكى به انقلاب و آرمانها آن وارد شد، هر چند اين موارد مسئله تو وجريان فكرى تو نيست،تو وجوجه منورالفكرهاى اصلاح طلب مأموريت داريد فقط سياه نمائى كنيد و مسائل فرعى وغير ضرورى را به جاى مسائل اصلى بنشانيد،اصلا " ميدونى چيه ؟شما <>اصلاح طلب روى پرى بلنده را رو سفيد كرديد.
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    18 1
    همه دنیا میخوان مشروبو به خاطر مضراتش بزارن کنار اینا میخوان آزاد کنن از فردا یه ملت مست بیفتن خیابونا هر روز دعوا! یا در حالت مستی رانندگی کنن مردمو به کشتن بدن
    • IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
      6 2
      bravooooooooooooo+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
  • محسن IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    8 4
    در جاییکه ربا که جنگ با خدا و پیغمبره ازاده و دولت یه ملیونو یک و دویست پس میگیره . تمام بانک ها هم ربا میخورن و جریمه ربا هم میگیرن . یک باره مشروبم ازاد کنید دیگه . رودربایسی میکنید
  • مرتضی IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    12 1
    بذری اکه اقای خاتمی کاشت بعد بیست سال داره سبزمیشه جنگ نرم یعنی همین بعد میزنن به پای انقلاب مشروب خوری ازاد!
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    16 1
    با سلام بنده ماشینم را پارک کرده بودم راننده مست با ماشینم تصادف کرد و خسارت سنگینی به من زد من هنوز بعد از سه سال نتونستم خسارتم را بگیرم. حالا اگر این شخص کسی را می کشت تکلیف چی می شد. خیلی ساده لوحانه هست که بگوییم که خوردن مشروب یک گناه شخصی است بلکه گناهی است که احتمال انجام جرم را افزایش می دهد. کسی که با دستور مستقیم قرآن مخالفت میکند فاسق است و باید با او برخورد شود.
    • IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
      4 1
      +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    6 0
    راه کاستن جرائم احترام به قانون و تقویت آن از راه آموزش ظرایف معارف کلامی،عرفانی و حقوقی متخذ از قرآن و روایات، تقویت فرهنگ دینی و مدیریت جهادی با اتکاء به توان نیروهای جوان و ظرفیت داخلی است.
  • رضا IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    6 0
    وقتی صنعتی و خوراکی و صنعتی سنتی رو قاطی مصرف کنی نتیجه اش همین مزخرفات میشه. بیچاره جنس چینی بهتر از قاطی کردن است.
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    21 0
    عبدی و امثال این نسناس تفاله های جامعه اسلامی آخر الزمان هستند
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    8 0
    اروپا دلى ندارد تا انرا بدست اوريم اگر پيشنهاد شما شدنى بود يونان ايتاليا اسپانياو٠٠٠اينكاررا ميكردند دوچشم مسلح شما وضع رقت بار اروپاييان را نمى بيندكه جز چاپخانه چاپ اسكناس براى ادامه حيات موقت چيز ديگرى دربساط ندارند انها چى دارند كه اگر دل انهارا بدست اورديم ميتوانند بما بدهند چرا ميگوييد
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    15 0
    خیلی خیلی معذرت میخام.آخه نفهم اگر الکل جلوگیری میکرد ازمبتلاشدن به کرونا خوب عقب مانده شما که زنگ تفریح تون خارجه هست وازما کامل تر میدونید که خارجی ها نه تنها آب خوردنشون بلکه توالتشون هم الکل مصرف میکنند پس چرا اینقدرالوده شدند وتلفات دادند.میخاید حرف مفت بزنید یک چیزی بگید تا مردم توی این آشفته بازاز بهتون بیشتر هرکر کنند.
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    11 2
    عبدی خییییییییییییلی عبدی؛ اما عبد آمریکا(شیطان).
  • IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    8 0
    خیلی خیلی معذرت میخام.آخه نفهم اگر الکل جلوگیری میکرد ازمبتلاشدن به کرونا خوب عقب مانده شما که زنگ تفریح تون خارجه هست وازما کامل تر میدونید که خارجی ها نه تنها آب خوردنشون بلکه توالتشون هم الکل مصرف میکنند پس چرا اینقدرالوده شدند وتلفات دادند.میخاید حرف مفت بزنید یک چیزی بگید تا مردم توی این آشفته بازاز بهتون بیشتر هرکر کنند.
  • . IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    12 0
    وقتی آدم این روشنفکران اصلاح طلب را می بیند روزی هزار بار به روح روشنفکران قجری شادباش میگوید!!!!
    • IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
      4 0
      به روح همه شون لعنت.!!!
  • عباس IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    5 0
    موصوع مهمتر از بحث مطروحه توسط عباس عبدی اینه که چی شد که این روزا اینو انداختنش بازار!!!!!
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    6 1
    بد نیست سری به سوابق این افراد در اوایل انقلاب زده شود تا ثابت شود این گونه افراد چگونه به نهاد های انقلاب نفوذ و زمینه را برای نفوذ جاسوسان سیا و موساد در کشور باز میکردند به اسم مخالفت با نیروهای چپی.
  • رضوی نژاد IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    2 0
    در جواب چرا بعضی الکل مصرف می کنند؟ چرا جناب عبدی خنگ هست!؟ بهتر ازفکری به حال خنگ ها کرد تا دیگران ر ا مثل خودشان خنگ نکنند!
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    9 0
    اصلاح طلب ها حجاب آزاد ازدواج سفید آزاد مشروب الکلی ازاد تهش خواهند رسید به همجنس بازی آزاد !! مطمئن باشید
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    7 0
    درود خدا برمشرق.
  • کاوشگر فضایی IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    8 0
    برای مقابله با سگ طلبان فقط یه چیز کارایی داره : تصفیه حساب استالینی ...
  • DE ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    13 1
    عبدی:کرونا به ما اصلاح طلبچق ها آموخت که مشروب باید آزاد شود ـخه تا کی یواشکی و زیریرکی بایستی دور هم مخفیانه جمع شویم برای یک دله عرق سگی .آزادش کنید اینقدر وقت ما را نگیرید.// این عبدی بیسواد در پیتی نمی داند این بدبخت ها از درد نادادنی و ترس از مرگ با خوردن الکل فکر کردند ویروس کرونا از داخل کشته میشود اگر اینگونه بود در غرب اصلا ویروسی وجود نداشت .خاک بر سرت عبدی برو بمیر تا گونی ارزونه آشغال کله حرام و حلال را تو بهتر میدانی یا خدا ؟؟
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    12 0
    چرا اونایی رو که الکل خوردن مجازات نمیکنید؟ مگه شما حکومت اسلامی نیستید؟ تقصیر خودتونه
  • حسین IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    4 0
    عبدی غلط کرد باقاصدش همرا
  • IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    5 0
    اقای عبدی برای شما که آزاد میباشد
  • شهرام IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    6 0
    خاک بر سر بی اخلاقتون کنن بیشرف اگه ازاد بشه راضی میشی بچه خودت بخوره مغزش نفله بشه؟
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    7 0
    دم تکان دادن برای دشمن از روی ترس برای تملق و تابعیت گرفتن و تائید صلاحیت شدن در هر حالت بد است و نباید اجرا کنید. از گرستگی بمیری بهتره .
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    7 0
    آخه چلقوز اگه مشروب می خوای یا میخوری ربطی به کل جمعیت نداره دوما توی اروپاوآمریکا که عشق امثال توست چرا کرونا داره میتازه ،کی گفته مشروب خوردن والکل خوردن راه حل جلوگیری از بیماریه که یه عده احمق میخورندوقرقره میکنند بعد بیشعوری مثل تومیاد به خطای اونا استناد میکنه
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    1 3
    بایدی در کار نیست. مثل تریاک و شیشه و کراک آزاد شده! خخخخخخخخ
  • سرباز IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    2 0
    آخه شما ببین کسی که به آمریکا میگه کدخدا نمیره که باهاش مذاکره کنه میره دستوراتش رو اطاعت کنه مشکل به درد نخور بودن غربگرایان نیست مشکل ناکارامدی بعضی نهاد های انقلابی است مثل مجلس نهم با تصویب ۲۰ دقیقه ایش و دولت دهم با تورم سنگینش اولین مرحله اصلاح اقتصادی کشور پاکسازی عوامل نفوذی در جبهه انقلابه که بعضا از اول انقلاب نفوذ دارند یه دونه کوچیکش کشمیری بود
  • مهدی IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    2 1
    خدا خیرش بده تو این شرایط باعث خنده ما میشن
  • IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    4 0
    مراقب بودم که در کامنت‌ها و نوشته‌هایم به فردی یا گروهی توهین نکنم تا حق‌الناس بر گردنم نباشد. اما ظاهرا اینجا دیگر نباید ساکت ماند! اگر واقعا این حرف‌ها با همین مضامین از دهان این آقا خارج شده است باید گفت:«شرم هم خوب چیزی است! یا عقل ندارید یا اگر دارید خودتان را به بی‌عقلی می‌زنید. چه استدلال مزخرفی! اگر عده‌ای یک غلطی بکنند دلیل بر آن است که کار آنها درست است و باید آن را به رسمیت شناخت؟! به مردم شریف ایران هم تهمت نزنید و توهین نکنید. احترام خود را نگه دارید. ثانیا از کشورهایی الگو بگیرید که در مبارزه با مفاسد و جرم‌ها موفق بوده‌اند نه اینکه کشورهای اروپایی را مثال بزنید. برایتان سخت متاسفم!»
  • ku36 IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    2 0
    اين ابله احتياج نيست دايه بهتر از مادر شود خودش ميتواند مشروب بخورد و بدنبالش گوشت سگ و خوك هم كوفت كند و به اصحاب جهنم به پيوندد
  • IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    7 0
    از بین هشتاد میلیون ایرانی ، ۶۰۰ نفر بر اثر مصرف الکل تقلبی مردن. حالا یه سئوال. آیا برای این عده ی قلیل باید کل جامعه را به فساد کشاند؟ و یک نکته دیگر برای عزیزانی که این نظر را میخوانند. آقای عبدی و زیباکلام و ... و در کل همفکرانشان لیبرال هستند. یعنی همه چیز را مباح میدانند. حرام و حلال و مستحب و مکروه را به رسمیت نمیشناسند. پس از مواضع این خائنینی که اسلام را با لیبرالیسم جمع میزنند تعجب نکنید و بدانید به بدترین شکل ممکن همانند غریق استخر فرح رسوا خواهند شد. در همین دنیا هم رسوا خواهند شد
  • مهرداد IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    7 0
    اگر خدا بخواد کسی را مفتضح کنه عقل او را می گیره. این آقا و هم پیاله هایش مدتهاست مفتضح و بی آبرو هستند امروز بحث مشروبه فردا دنبال بازگشایی کاباره و شهرنو اینها مریض هایی هستند که هر چه زمان میگذرد امید برای بهبودی آنها بیشتر از دست میره تا اینکه وجود منحوس آنها زیر خاک مدفون بشه.
  • احمد IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    6 0
    بی شک که عباس عبدی هم عرق خور است هم عرق فروش .
  • احمد IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    6 0
    عباس عبدی بی شک یک جاسوس است
  • احمد IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    7 0
    آقای عباس عبدی لطفا در حال مستی غلط نکن احمق عوضی
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    1 2
    مشرق یه کلاس واسه غربی عبری عربی روسی جینی ژاپنی و بالاخره سومالی بذار تا بیان کشورداری ازتون یاد بگیرن!!
  • کمیل IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    5 0
    اگر منظورتان این است که حکومت اسلامی باید برای مشروب خورها الکل مرغوب تهیه می کرده ، پاسخ روشن است! مع الوصف؛ مقایسه دروغ گویی و شرب خمر و تعمیم آن به موضوع جرم و گناه و اصدار حکم بطلان جرمیت شرب خمر ؛ بدلیل عدم پذیرش قیاس مستنبط العله (قیاس مع الفارق) ؛ داشتن جنبه عمومی ؛بر هم زدن نظم عمومی ؛ ضدیت با اخلاق حسنه به حکم شرع و عقل؛ از ریشه باطل بوده و پذیرش آن انسان را به سوی تباهی ؛دور و تسلسل خواهد کشید. صادقانه می گویم ؛ صحبت در خصوص مسایل شرعی نیاز به داشتن علم بالای اصول فقه ، فرد متخصص دارد .
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    4 0
    فرق بین صنعتی و سنتی همینجا مشخص میشه شما به جای الکل طبی اون الکل رو بزن به خانوادت
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    3 0
    إِنَّ اللّه لَم يَخُذ عَلَى الجُهّالِ عَهدا بِطَلَبِ العِلمِ حَتّى أَخَذَ عَلَى العُلَماءِ عَهدا بِبَذلِ العِلمِ لِلجُّهالِ، لأَنَّ العِلمَ كانَ قَبلَ الجَهلِ؛ خداوند از نادانان پيمان نگرفته كه دانش بياموزند، تا آنكه از عالمان پيمان گرفته كه به نادانان بياموزند، زيرا دانش، پيش از نادانى بود. کافی(ط-الاسلامیه) ج1 ، ص 41
  • DE ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    9 0
    عجب احمق هایی پیدا میشن.در قبال قرآن و رسول وخدا شمشیر و از رو بستن.لعنت الله علیهم اجمعین
  • مریم IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    6 1
    خدایا خودت عاقبت بچه هامون رو به خیر کن.آقای عبدی بسیار بسیار بی جا کرده
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    9 1
    اصلاح طلب=سگه ملکه
    • IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
      1 9
      اگه اصلاح طلب سگه ، شما اصول گراها خريد خر ! ميفهمى خر چه موجوديه ؟! همونى كه عر عر ميكنه !
    • DE ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
      4 0
      بچه اصلاح طلبه اومد خونه ناراحت داشت میترکید .باباش پرسید چی شده چرا ناراحتی ؟ بچه گفت بابا من امروز از عبدی دفاع کردم یه اصولگرا بهم گفت اصلاح طلب تو خری میفهمی خر ..باباش بهش گفت بابا اینکه مشکل نیست تو هم باید بهش میگفتی اصولگرای خر. بچه زد زیر گریه گفت بابا آخه مگه اصولگرا خر میشه خیلی سعی کردم نشد.
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    2 1
    متن حرفهای آقای عبدی را تا با توضیحات ملحقه نخوانیم چندان غیرمنطقی به نظر نمیآید! تعداد بالای مصرف کنندگان الکل و زیر پا گذاشتن یک حکم الهی و اسلامی تلنگری است به متولیان امر تعلیم و تربیت و در راس آنها روحانیت. روحانیت معزز حتما حضور در عرصه های مختلف خدماتی را بهانه ای برای غافل ماندن از رسالت اصلی خود قرار نمیدهند . نیروی انتظامی در مقابل "جرم"میتواند اقدام کند،اما برخورد با "گناه " وظیفه آنهاست که با روح و اعتقاد و باور انسانها سر و کار دارند.
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    3 0
    واقعاماادمهای بدبختی هسنیم که اوایل انقلاب فکرمیکردیم اینهاادم حسابی هستند.احمقهای بالفطره
  • بهنام IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    4 0
    واقعا معلوم نیست این اقای عبدی طبق کدوم مغر و دامنه و سطح فکری به این نظر رسیده!!!!!!!!!!!! ولی نظر سازمان و بهداشت جهانی و امار کشته ها نشون میده هر کشوری مصرف الکل و مشروبش زیادتره مصرف سیگارش هم بیشتر و به همین دلیل مرگ و میرش هم بیشتر
  • كريم IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    4 0
    آدم نفهمي كه مي گويي بايد مشروبخواري آزاد شود. تو چه كاره هستي كه چنين فتوايي را مي دهي. اين نشان مي دهد كه شماها با آن سران شكست خورده تان اصلا نمي دانيد براي چه به دنيا آمده ايد. البته شايد همگي حيوانات اينجوري فكر مي كنند كه براي چه به دنيا آمده اند. الاغ با تمام چيزهايي كه در باره اش مي گويند اگر مشروبات الكلي جلوش بگذارند، فرار و پشت به آن مي كند. شايد آدمي مثل تو بگويد: خوب خر است كه چنين كاري مي كند. اما راستي آدمهاي مثل تو اصلا مي توانيد قرآن بخوانيد. لا اقل معني آن را كه مي توانيد بخوانيد تا بدانيد چرا مصرف مشروب حرام است. يكي از دلائل مهم آن همين كه ديدي و شنيدي كه اين همه آدم بر اثر مصرف مشروبات الكلي جان خود را از دست دادند.
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    5 0
    برجام هم به ما آموخت با طناب پوسیده غربگراهای لاقید ته چاه نریم.
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    5 0
    تو رو خدا یک مشت مرده و کور و کر و دیالیزی و سیروز کبدی رو دست مردم نگذارید شماها این جوان ها رو ساده گیر میارین گناه دارن به خدا؟!
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    4 0
    آقای عباس عبدی دهانش را ببندد و حرف نزند، بهترین کار است. انگار کمبود الکل به دلیل ممنوعیت مشروبات الکلی بوده است!! بنده پزشک هستم و شاهدم که الکل طبی هیچوقت کمبوذ نداشته و همیشه در دسترس بوده است و در بیمارستان و آزمایشگاه مورد مصرف فراوانی دارد. اگر کمبودی پیش آمده بدلیل مصرف ناگهانی زیاد برای ضدعفونی کردن بوده است، نه به گفته این احمق برای خوردن!!
    • IR ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
      0 10
      تو .. خوردى دكترى ، دروغ نگو عنتر ! تو اصلاً نفهميدى حرف عبدى را !
  • عبدی DE ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    5 0
    های حال اومدم جرگم خنک شد کیف کردم .داشتم از بی محلی میترکیدم هِی کرونا کرونا کرونا بابا ما سه نیملیتریهای عوضی هم آدمیم ما اگه دوروز در رسانه ها نباشیم سقط میکنیم لعنت به این کرونا که شده تیتر اول ولی منِ عبدی از کرونا خیلی واردتر هستم هر وقت رسانه ها منو فراموش کنند " توهین به مقدسات و دخالت در امور دینی " همیشه جواب داده ببین الان با یک پاتک به خمره شراب , کرونا رفت در حاشیه یی هو.... دارم حال میکنم بازم تیتر اول شدم یی هو... کرونا کیلویی چند باز عبدی رفت رو آنتن
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    8 0
    تعداد سرقت خیلی بالاتر از موارد مصرف الکل است پس مطابق نظر آقای عبدی باید سرقت هم جرم نباشد.
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    4 0
    یا رب مددی.
  • IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    2 2
    کاری به سخن عبدی ندارم، ولی اگه کسی خواست با توهین کردن از نظام و انقلاب و اسلام و ولایت و غیره دفاع کنه، باید بهش بگم خیلی ممنون نیازی به ادم بد دهن نیست، شما کار بدتر میکنید، مسلمان واقعی به هیچ کس توهین یا بی احترامی نمیکنه
  • مهدی IR ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    3 0
    فعلا این غربگرای جیره خور تااین یک سال باقی مانده رو هرچه دلشان میخواهد بگویند بعدا ان شااله دولت ومجلس بعدی طیف افراد جوان ومومن خواهد بود تفکراین علفهای هرز را به یاری خدا می خشکانیم
  • IR ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    0 3
    دقیقا درست فرمایش کردی ..شجاعت گفتن حرف حساب را هرکس ندارد
  • DE ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    6 0
    عبدی و تاج زاده های ایران ستیز ماکیاولیست با رواج مشروب خوری در واقع مکتب امام حسین(ع) را هدف گرفته اند و میخواهند با وسوسه های شیطانی یعنی مشروب خوری مکتب امام حسین(ع) رو دراین کشور تعطیل کنند. وقتی جوانان معتاد به الکل شدن حرام لقمه و حرام زاده خواهند کاشت و فساد دوره شاه دوباره تکرار میشه و باید فاتحه این جامعه رو خوند. لعنت خدا بر شما ایران ستیزان نئولیبرالیسم غربی سودپرست که قصد دارید جامعه ایرانی رو از بخش میکروسیستمی یعنی جوانان و خانواده در قالب یک کارشناس سیاسی شیطانی متلاشی کنید.
  • IR ۰۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    4 0
    عبدی ،متاسفانه تو عبدشیطان شدی،برو توبه کن تادیرنشده!
  • IR ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    7 0
    من اضل الله فلن تجد له سبیلا ولن تجد له نصیرا. اینا =اصلاح طلبادیگه کارشون ازتوبه عبرت گرفتن گذشته .چون باخدا درحال جنگند
  • IR ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    6 0
    انا لله و انا الیه الراجعون - این بردگی که عبدی را جعل نام نموده کیست بنظر من این جرثومه مهدورلدم - آقای دادستان این فاسد را به جرم مفسد فی الارض که بانی فرهنگی اشاعه فساد در زمین است به مرگ محکوم کنید
  • IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    6 0
    تو رو خدا نگاه کنید... روزنامه زرد رانتی بیت المال میره با کی مصاحبه میکنه؟!! اگه شما با این آدم ها مصاحبه نکنید، کسی این ها را آدم حساب نمی کنه... ولی خب، بده بستانی در کار است که اینها روغنفکر محسوب شوند
  • فانی IR ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    4 0
    آقای عبدی تا شما و امثال شماها در کشور که مفتی به آمریکا ییها سواری میدهید هستند. غربیها نیاز به هزینه کردن علیه ایران را ندارد. و کشور هم از واردات محصولات قبرس بی نیاز می باشد.
  • عوامی IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    4 0
    آهای جمع مستان خموش به پا خیزید که : سکوت هر عرق خور خیانت است به الکل
  • علی IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    5 0
    عجب جانور پرویی است بابا اربابات به غلط کردن افتاده اند تو هنوز واق واق می کنی
  • جمشید IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    4 0
    در عوض اسلام به ما آموخت همیشه بیدار و آماده باشید تا زیر لگد اسب دسمن بیدار نشوید...
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    4 0
    در ایران دزدی هم زیاد شده. پس دزدی از دید این نکبت جرم حساب نمیشه. دزدا سریع برید خونه عبدی دزدی. چون دزدی گناه است و جرم حساب نمیشه در نتیجه شکایت هم نمیشه.
  • DE ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    3 0
    این اصلاح طلب های تندرو عبدی ها همون سامری های فتنه افروز دوره و زمان ما عمله های سرویس های کثیف دشمنان مردم ایران هستند. که میخوان جوانان رو اغوا و نابود کنن. ای احمق ایرانیان 1399 سال پیش اسلام اوردند و مسلمان شدند و چطور جرات میکنی علیه هویت دینی و جمعی ما توهین کنی؟
  • حمید IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    2 0
    آقایان چند بار گفتم ازموتوری جنس نگیرید
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    3 0
    قابل توجه مشتاقان غرب بخصوص آمریکا انگلیس یعنی گاوگوسفند های این کشورها مانند زشت کلام عباس عبدی ها وووواین مغز گچی ها و فندقی ها عقل که نباشد جان در عذاب هر چیزی را این حیوانات دوپا نشخوارمی کنند ای. مایکل جونز می‌گوید: ایران باید به پیشنهاد کمک آمریکا برای مقابله با کرونا پاسخ منفی بدهد، زیرا این پیشنهاد یک اقدام کاملاً ریاکارانه برای منحرف کردن توجهات از مشکل اصلی یعنی تحریم‌هاست.
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    6 0
    مرگ بر افساد طلبان خود فروخته بخصوص رئیس دولت افسادات خاتمی ملعون
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    6 0
    قوه قضائیه این عبدی کثیف را به دلیل مبارزه با احکام اسلام دستگیر کند این مضخرف بره تو غرب هر غلطی میخاد بکنه
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    3 0
    وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ لَا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ قَالُوا إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ ﴿۱۱﴾ و چون به آنان گفته شود در زمين فساد مكنيد مى‏ گويند ما خود اصلاحگريم (۱۱) أَلَا إِنَّهُمْ هُمُ الْمُفْسِدُونَ وَلَكِنْ لَا يَشْعُرُونَ ﴿۱۲﴾ بهوش باشيد كه آنان فسادگرانند ليكن نمى‏ فهمند (۱۲)
  • جلال NL ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    4 0
    متاسفانه کار برخی از عوامل نفوذ مثل جناب عبدی شده ترویج عادات زشت غربی ..چندسال دیگه میگویند دیسکوها و میخانه ها را هم آزاد کنید.
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    3 0
    کاری که منافق با این ملت کرد دشمن نکرد . ما همیشه چشم در چشم دشمن دوختیم غافل از خنجری که در دست به ظاهر دوست ایستاده در کنارمان است . اول دخل اینها رو بیاریم و دورشان کنیم به دشمن را رصد کنیم
  • مرصاد IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    3 0
    اراجیف گویی متعدد و متواتر افسادطلبان ؛ نشان از روح و روان پریشان و از هم گسیخته آنان دارد ! از نظر این قوم منحرف ؛ اصلاح ، یعنی برگشت به ضدارزش های قبل از انقلاب !!!
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    2 6
    خواهی نخواهی تعداد زیادی افراد تمایل به مصرف تریاک و شراب و سیگار و... دارند. خیلی از کشورها به این نتیجه رسیدند مصرف ماری جوانا و... هم تحت نظارت دولت باشد نه قاچاقچیان بیرحم. ۳۰۰۰ نفر بخاطر این محدودیت دولت مرده اند. جواب اینهارا چه کسی باید بدهد؟
    • IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
      4 0
      اتفاقا یکی هم با شما انگار پدرکشتگی ای چیزی داشت، میخاست بیاد خانه شما را منفجر کند چون بمب اصل گیرش نیامده بود داشت در خانه بمب تقلبی مساخت منفحر شد. همه اش تقصیر شماست. چرا نگذاشتی بمب اصلی گیر بیاورد بیاید پدرتان را در بیاورد؟!
    • IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
      3 0
      بعضی هم نمیتونند ازدواج کنند احتیاج به فاحشه خانه دارند... بعضی میل به جنس مخالف ندارند ولی هم جنس چرا...بعضی حال کار کردن ندارند و ذاتاً تنبلند، فقط با دزدی حال میکنند،.. عده ای از قیافه پدرشان خوششان نمی آید دلشان میخواهد آنرا سوراخ سوراخ کنند...! تهش چی برادر؟!! شما خودت بچه داری؟! میشه در چنین وضعیتی زندگی کرد و انسان تربیت کرد؟! غربیها و امریکاییها خودشون از داشتن چنین جامعه ای به فلاکت افتادند ... ما نسخه جواب نگرفته رو عمل کنیم؟!!
  • محمدایوب IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    6 0
    اصلاح طلبان عاملان آمریکا درایران هستند سرگذشت اندلس نشان ازاین دارد که اصلاح طلبان نامردان آنان به دنبال آزادی مشروبخواری بی حجابی وزنانشان به دنبال کشاندن خانمها به استودیوم های ورزشی وازبین بردن قبح چسبیدن وارتباط زن ومرد ونهایتا یکی اززنان آنها مثل عبدی می آید می گوید حال که اینها بالباس باهم ارتباط پیدا میکنند جایی را بازکنیم که بتوانند آزادانه بدون لباس انتخاب وارتباط برقرار کنند مجوزوامتیازان راهم باید به اصلاح طلبان مبدح این طرح هابدهید
  • مجید IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    3 0
    این اقای عبدی چقور نفس ضعیفی دارد.چقدر این شخص ضعیف و ......است واقغا اینها قلم و میکرفون بدستند.متاسفم
  • سعید IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    2 0
    اصلاح طلبان وامانده و غرب زده کم کم ماهیت خود را نشان داده و مخالفت خود را با احکام صریح اسلام اعلام می دارند آزادی شرابخواری وسپ آزادسازی همه محرمات و ضدیت با نظام اسلامی و پناه بردن به آغوش اربابان آمریکایی ویا اروپایی و خیانت به کشور سرنوشت محتوم آنان است من مانده ام نظام چرا اینگونه افراد را تحمل و آزاد گذاشته است
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    3 0
    خطای خود شما این است که در چهارچوب استدلالی با عبدی همراهید و فقط مصداق را محقق شده نمیدانید. حالا گیرم یک گناهی فراگیر باشد، پس باید مجاز شود؟ چرا گیر شما این است که ادعای عبدی در فراگیری مشروب الکلی دروغ است؟ گیرذم که راست بود. اصلا این ادعا اهمیت ندارد. بجای بحث اصولی واشاره به ماهیت حکومت اسلامی که باید روز به روز زمینه اجرای بیشتر احکام اجتماعی را فراهم کند، دعوای شما با عبدی این است که :"بدون هیچ مستندی مدعی است که «تعداد فراوانی از مردم در کشورمان مرتکب مشروب خواری می شوند»! "" این یعنی شماها خودتان تعطیلید وای بحال عبدی.
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    2 0
    این عبدی راهکار زده که چون قبح ریخته شده(که اونم معلوم نیست!)، پس مراکزی ایجاد بشه که بدون شناسایی فردی که میخاد مشروب زهرمار کنه، بیاد تست بزنه که مشروبش اعلا هست یا نه!؟ اولا که مشروبی که حرام هست رو چرا فکر میکنید قبحش ریخته!؟ مثل صدها گناه دیگه‌یی که شاید به نظرش، قبحش ریخته پس بیا آزادش کنیم؟! این چرا نظر اینطوری میده؟! مثلا آدم کشی در کشوری قبحش ریخته، پس بیا آزادش کنیم؟! مثلا بچه کشی در کشورهایی آزاد شده! مثل کشتن! یا سوپ غذا از جنین بچه که توی بعضی کشورها عادی شده! خودش رو زده به حماقت؟! یا نمیدونم چرا بایستی اصرار شیادانه و میمون وارانه داشته باشه به این گناه! سبحان الله کیا شدند تصمیم گیرندگان کشور!؟ امیرالمؤمنینی که حقش رو گرفتند، فرمودند آخرالزمان، زنازادگان و خوانندگان و خورندگان مشروب، معروف و محبوب میشوند! راست گفته بود...
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    4 2
    آقای عبدی چقدر مخالف داری ..... بهتر نیست اصلا سکوت کنید و اظهار فضل نکنید
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    1 0
    عبدی:کرونا به ما آموخت که مشروب باید آزاد شود به ما هم ثابت شد که شماهرگز آدم نخواهید شد و همچنان عاقبت به شر از این دنیا خواهید رفت چقدر بدبختید که این مرگ خوفناک همم روی شما اثر نکرد بروید خود را جستجو کنید که چه گناهی کرده اید که اینقدر بسمت عاقبت بشری میروید
  • IR ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    0 0
    مشکل ما از آن جا آغاز شد که ادبیات تولید شده در علوم انسانی مبتنی بر تفکر اومانیستی و غربی را شتاب زده وارد ادبیات خودمان کردیم حتی برخی حوزویان ما هم به دنبال تحصیل در رشته هایی مثل جامعه شناسی افتادند و فکر می کردند اگر از کلمات انگلیسی در صحبت های خود اسافاده کنند مردم می گویند خیلی باسواد هستند. وقتی هنجار به جای صواب و ناهنجار به جای گناه نشست حالا باید آقای عبدی بگویدت چون مصرف مشروبات زیاد شده یک هنجار شده و باید آزاد شود و حتما فردا هم می گویند همجنس گرایی را آزاد کنید چون مثلا nدرصد از مردم جامعه تمایل به این موضوع دارند البته بی ربط هم نمی گویند چون مفهوم هنجار همین است.
  • IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    3 0
    اندیشکده آمریکا تیتر میزنه : کرونا به ما آموخت که بشر به خدا نیاز داره .تو ایران روزنامه ای تیتر میزنند کرونا به ما آموخت ایرانی به مشروب نیاز داره .خاک تو سر بینش روشنفکرهای تاریک مغزمون.
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    2 0
    خدایا شراین خر مگسهای(اصلاح طلبان) بدتر از کرونا را از سر ملت ایران کوتاه بفرما آمین
  • محمد IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    2 1
    ظاهرا به نظر میرسه آقای عبدی تمایل دارند از خودشون فتوا صادر کنند واین عبدشیطان بودن را میرساند
  • طاهری IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    0 1
    ایرانی ها، حرص و جوش نخورید. "مه فشاند نور و سگ عو عو کند "خود رفیق شون ""زینت ج ا ا " جناب "مهااااااااحرانی"فرمود.
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    0 1
    شما که توی خونع مایه اش را دارید خوب تو خونه بشین زهر مارکن کی قوه قضاییه پیگیری این پدر سوخته بازیهای شما میشه خدا داند شماغرق در کثافت هستید بگور پدر شماها که دارید از بیتالمال مردم استفاده میکنید
  • DE ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    1 1
    این اطلاح طلب های تند رو در خیانت و سرسپردگی به غرب زدند رو دست قاجارها. حساب اینارو چند تا سردار دلواری باید برسه. از اساس فاسد و آلوده شدند.
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    1 0
    به لطف خداوند متعال امثال عباس عبدی و حجاریان و..... و اربابان اینها (آمریکا،انگلیس،اسرائیل) زورهای آخر را دارند می زنند و دورانشان به سر آمده است و به خواست خداوند تعالی همچون یزدید و معاویه و عمر و عاص به زباله دان تاریخ خواهند پیوست.
  • توپانی IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    2 0
    باباحیونک حتماازاین نجاست زهرماری خورده هزیان می گوید.
  • ناشناس IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    1 2
    اونایی ک مشروب رو با قتل و تجاوز یکی میدونن خدا خودش ب دادشون برسه. هم اصلاح طلب و هم اصول گرا در راس قدرت و قوای سه گانه هستن . واقعا جای تاسف داره افراطی گری تا چ حد
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    0 0
    عبدی حرف آخرو بزنه دلش خنک بشه !بگه:حجاب نه!منع مشرزوب هم نه! ولایت فقیه هم نه انقلاب هم نه !!اصلا اسلام نه!!!چرادیگه اینهمه لاک پشتی می رین؟ملت بی اجازه شما انقلاب اسلامی کردن!خیرسرتون نوکرلیبرالهاوامریکابودین چسبیدین به مناصب مملکت مثل زالوارتزاق کردین !کی حرف شماروقبول داره فقط زورمی زنین بامهندسی انتخابات سوارموج می شین ویه دفعه حرف زورتونو ازدرون نظام تحمیل می کنین می گین مردم ماروانتخاب کردن!جهل ساله قدرت دستتون بوده جزپس رفت چیزی واسه مردم باقی نذاشتین!
  • علی صادقی IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
    0 0
    درود براقای عبدی که حرف دل مردم رو زده اخه تاکی اجبارو تکرار.خودخداتوی قران گفنه دردین هیچ اجباری نیست ...چرابهشت زوری میخواید واسه مردم بخرید.یکم برید فوایدمشروبات روببینید ازنظر دکترهای عالی جهان.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس