ظریف درگذشت حسین شیخ الاسلام را تسلیت گفت

وزیر خارجه ایران با بیان اینکه جمهوری اسلامی نیازی به صدقه دولت آمریکا ندارد، از رئیس‌جمهور این کشور خواست به محدودیت‌های ایران از جمله تحریم‌های نفتی پایان دهد.

به گزارش مشرق،  «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی امروز (سه‌شنبه) از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا خواست تا تحریم‌های نفتی و دیگر محدودیت‌های ایران را لغو کند.

ظریف در صفحه توئیتر خود نوشت: «ایران از نظر منابع انسانی و طبیعی، غنی است. ما نیازی به صدقه‌دادن ترامپ نداریم - کسی که مجبور است دستگاه تنفس مصنوعی را از منابعی که خودش تحریم کرده خریداری کند».

وی در ادامه افزود: «چیزی که ما از او می‌خواهیم، این است که به ممانعت از فروش نفت و دیگر محصولات ایران، خرید نیازهایش و کسب و تولید درآمدپایان دهد».

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران، پیشتر هم با ناکام توصیف کردن کارزار فشار حداکثری آمریکا علیه ایران، گفت سوءاستفاده از شرایط همه‌گیری ویروس کرونا، کریه‌ترین چهره یک دولت معتاد به تحریم است.

ظریف همچنین با درخواست از کشورهای خارجی برای تبعیت نکردن از تحریم‌های آمریکا، گفت آمریکا از تروریسم اقتصادی به تروریسم پزشکی رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    0 0
    ظریف تو این 7 سال تلاش مثال زدنی ای در "گدا" و "ذلیل" نشون دادن ایران و ایرانی انجام داده. این تلاش شایسته تقدیره
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    0 0
    ظریف در هفت سال گذشته کلاسی از دیپلماسی التماسی به نمایش گذاشته که می تواند درتاریخ دیپلماسی بی نظیر باشد اینکه قرار داد بنویسی همه را به نفع طرف مقابل ببندی بعد بگی تقصیر جناح رقیب بود واقعا بی نظیر است مثلا راننده اتوبوس تصادف کنه بعد بگه تقصیر مصاف را بود برجام خفت گیری از ملت ایران بود و بعد التماس به دشمن هورا
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    0 0
    راستی می دانید چرا ظریف با هیچ شبکه تلویزیونی داخلی مصاحبه نمی کند چون می ترسد دست او و دوستانش رو شود و مردم بدانند چه کلاه کشادی سرشان رفته است و لذا هیچ اهمیتی به افکار عمومی نمی دهند
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    0 0
    مگه با برجام تحریم ها و محدودیت ها برداشته نشد؟
  • مهماندار هواپیما IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    0 0
    اقای ظر یف این درخواست عاجزانه را باید در زمان مذاکرات برجام افراد با هوش و باسواد را می بردی تا ریز به ریز کلمات را بررسی یکنن تا سرمان کلاه نرود بقول معروف دیگه کلاهتان پشم نداره حالا اگر راست میگی از جدایی کالیفرنیا حمایت کن تا شاید ترامپ و دارودسته اش کمی به وحشت بیفتن شاید به دلت کنار بیان
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    0 0
    تحریم نعمت است
  • علی IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    0 0
    امضای کری تضمینه
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    0 0
    طرف با دست پس میزنه ، با پا پیش میکشه!! جناب ظریف تحریمها اگر یکحا و بطور کلی برداشته شود و میلیاردها دلار هم همینطوری پیشکش کنند ! اینرا عمیقا باور کن که شیخ شما دیگر کمترین جایی در دل مردم ندارد. تا همینجای کار هم فقط به احترام مقام معظم رهبری این استخوان در گلو را تحمل میکنیم، بنابراین دست از طمع برجام بردار، که دیگر فرقی به حالتان ندارد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس