کد خبر 1058223
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۴
کرونا

بحران کرونا در جهان باعث شده تا بسیاری از کشورها برای دسترسی به تجهیزات ضروری و مورد نیاز وارد رقابت شدید شوند.

به گزارش مشرق، شاید بتوان گفت هیچ کس نمی‌توانست پیش بینی کند که شیوع یک ویروس، جهان را وارد بحرانی جدی به همراه کمبود تجهیزات ضروری پزشکی، کند.

ویروس کوووید ۱۹ که تا کنون بیش از ۲۰۰ کشور را آلوده کرده و بیش از ۵۹ هزار قربانی در سراسر جهان بر جای گذاشته باعث شده کشورها در سراسر جهان برای خرید تجهیزات ضروری پزشکی وارد رقابت شدید شوند.

بیشتر بخوانید:

انتقاد از نحوه توزیع اقلام پزشکی توسط داماد ترامپ

به گزارش اسکای نیوز، فرانسه از لحاظ شدت درگیری با این ویروس در جایگاه ششم جدول جهانی گرفته است.

بر اساس جدیدترین آمارها، در فرانسه در حدود ۶ هزار و ۵۰۰ نفر تا کنون جان خود را به دلیل ابتلا به این ویروس از دست داده اند.

مقام‌های پاریس مجبور شدند قوانین سختگیرانه تری برای اعمال قوانین قرنطینه به اجرا درآورده و ۱۶۰ هزار افسر پلیس را در سراسر این کشور مستقر کنند.

رئیس سازمان ملی بهداشت اعلام کرده است در حدود ۳ هزار نفر از سالمندان در مراکز نگهداری به دلیل شیوع این ویروس جان خود را از دست داده و این آمار به شمار قربانیان نیز اضافه شده است.

در همین حال کمبود تجهیزات مورد نیاز در این شرایط خاص باعث شده تا رقابت شدید میان خریداران اروپایی، آمریکایی و سایر کشورها به وجود بیاید.


یکی از مقام‌های فرانسوی می گوید تلاش کشورها برای دسترسی به ماسک که در این روزها به شدت مورد استفاده مردم و کادر پزشکی است مانند یافتن گنج است.

نخست وزیر فرانسه گفته است برای جلوگیری از کمبود داروهای ضروری که برای مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ مورد استفاده قرار می‌گیرد ساعت به ساعت در حال جنگیدن است.

کمبود داروها مورد نیاز به ویژه مسکن‌ها در کشور فرانسه باعث شده تا به گفته یک متخصص بیهوشی پزشکان مجبور شوند برای افراد مسن و سالمند از مورفین و فنتانیل استفاده کنند.

پزشکان در فرانسه می‌گویند گسترش و شیوع این ویروس افسار گریخته باعث شده تا در بیمارستان‌ها وضعیت مانند جنگ به وجود بیاید و پرستاران و کادر پزشکی حتی با وجود ابتلا به این ویروس بازهم مجبور به کار کردن و خدمت رسانی باشند.

اسکای نیوز می افزاید مدیر صندوق بین الملی پول اعلام کرده است که رکود اقتصادی ناشی از همه گیری ویروس کرونا بدتر از بحران مالی جهانی در سال ۲۰۰۸ بوده است.

به گفته وی تا کنون ۹۰ کشور برای تامین اعتبار ضروری به این موسسه درخواست داده اند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس