کد خبر 1058140
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷
موافقت پوتین با کاهش ۱۰ میلیون بشکه ای تولید روزانه نفت جهان

رئیس جمهور روسیه گفت که این کشور ۱۰ میلیون بشکه کاهش جهانی تولید نفت را امکان پذیر می‌داند و آماده است طی یک همکاری با عربستان و آمریکا در این کاهش تولید شرکت کند.

به گزارش مشرق به نقل از بلومبرگ، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه با تکرار اطلاعیه دونالد ترامپ، همتای آمریکایی خود گفت آماده است به همراه عربستان سعودی و سایر تولید کنندگان بزرگ دنیا در جهت توقف کاهش قیمت نفت، تولید خود را پایین بیاورد.

  پوتین در روز جمعه در یک کنفرانس ویدئویی با مقامات ارشد دولت و مدیران شرکت های نفتی گفت:« ما آماده‌ایم با شرکای خود در چارچوب ائتلاف اوپک به یک قرارداد برسیم و آماده ایم تا با آمریکا در این مسئله همکاری کنیم. به عقیده من لازم است برای متعادل کردن بازار و کاهش تولید همه با هم تلاش کنیم».

بیشتر بخوانید:

 وی گفت روسیه 10 میلیون بشکه کاهش جهانی تولید نفت را امکان پذیر می‌داند و آماده است طی یک همکاری در این کاهش تولید شرکت کند.

 پوتین اولین تاییدیه روسیه را از تمایلش برای شرکت در کاهش تولیدی که ترامپ در روز پنجشنبه اعلام کرده بود نشان داد. اطلاعیه روز پنجشنبه ترامپ قیمت نفت را 47 درصد افزایش داد.

 پوتین 2 هفته پیش در مقابل پذیرش مذاکره با عربستان مقاومت می کرد. این تغییر رویه کرملین به خاطر سقوط تقاضای نفت در اثر همه گیری ویروس کرونا و تهدید یک رکود جهانی در سال جاری میلادی اتفاق افتاده است.

پوتین که در روز دوشنبه با ترامپ در مورد بازار نفت گفتگو کرده بود گفت روسیه با عربستان سعودی از نزدیک در ارتباط است. وی گفت نفت بشکه ای 42 دلار برای روسیه مناسب است و این کشور نفت بالاتر یا پایین تر از این حد را نمی خواهد. وی اشاره کرد روسیه در اجلاس ششم آوریل بین اوپک و سایر تولیدکنندگان نفت شرکت می کند.

 الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه گفت این کاهش تولید باید چندین ماه طول بکشد تا تقاضا دوباره بهبود یابد. وی از عربستان سعودی به خاطر افزایش تولید انتقاد کرد و گفت این اقدام باعث سقوط بازار نفت می شود.

آندری کرتونوف، مدیر کل شورای امور بین الملل روسیه، گفت مشارکت آمریکا بزرگترین تولید کننده نفت دنیا در این قرارداد کاهش دولت تولید بسیار اهمیت دارد. حتی اگر دولت ترامپ رسماً نتواند شرکت های خصوصی را مجبور به کاهش تولید کند، باید این کار را تسهیل کند.

برخی تولیدکنندگان نفت روسیه می گویند این کشور احتمالا با یک قرارداد سه جانبه با آمریکا و عربستان موافقت می کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    2 2
    باید شل هم کم کنه نه ما کم کنیم شل جایگزی کن اقای پوتین گول ترامپ قرمز نخوری
  • محمد جوادی IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    3 0
    در ادامه از لحن پوتین چنین بر میآید که علاقه ای به کاهش تولید ندارد و قصد دارد نفت شیل امریکا را زمین بزند بعدا با افزایش قیمت نفت خسارت های کنونی را جبران خواهد کرد
  • IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    0 0
    پوتین می داند هر قدر نفت گرانتر فروش برود فقط دلار تقویت می شود 10 درصد نفت صادراتی پولش به روسیه می رسد 90 درصد آن در بانکهای آمریکایی ذخیره می شود نفت ارزان یعنی چاق شدن کشورهای فقیر و ادامه شورش جهانی علیه امریکا پس پوتین تا می تواند باید تولید نفت را بالا ببرد
  • IQ ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    0 0
    پوتین وترامپ رفیقند البته اختلافات روسیه وامریکا طبیعی هست امریکا با چراغ سبز پوتین بازار نفت شیل را از دل تحریم ایران وونزؤلاب دست آورده اوضاع کنونی وحساسیت ترامب نشان میده دلیل تحریم نفتی ایران چیست فکر کنم با این وضعیت تحریم نفتی ما تا سالها ادامه دارد ما باید به سمت فراورده حرکت کنیم الان کشورهای مثل عربستان سالهاست به سمت پالایشگاه سازی در هند وپاکستان رفته اند ما باید برای اینده اقتصاد فکری بکنیم مثلا صادرات گاز به اروپا شرط ادامه برجام را به سرمایگذاری اروپا در این حوزه ها معطوف کنیم وگرنه صادرات نفت ما دست س‌ودجویان نفت شیل گره خورده است که پوتین وبن سلمان هم بازیگران این عرصه جهت منافع خود شده اند
  • tohmasrockefeller@gmail.com GB ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
    0 0
    امروزه بهای نفت به پادنهشت نقدینگی شناسنامه دار یا همان ایندکس شدهء دولتی گرفته می شود. اگر کسی کار نفتی می کند برود سر چاه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس