کد خبر 1060156
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲
نظامیان آمریکایی

یک سناتور جمهوری‌خواه تأکید کرد که برای اعمال فشار به عربستان سعودی، آمریکا باید حداکثر ظرف سی روز، نظامیان خود را از این کشور خارج کند.

به گزارش مشرق، «بیل کسیدی» سناتور جمهوری خواه حاضر در مجلس سنای آمریکا طرحی را برای اعمال فشار به سران عربستان سعودی ارائه کرد.

کسیدی در این طرح پیشنهادی تأکید کرد که آمریکا باید نیروهای خود را ۳۰ روز پس از تصویب این قانون، از عربستان سعودی خارج کند. پیش از وی، نیز دو عضو جمهوری خواه دیگر هم شبیه این قانون را ارائه کرده بودند.

خبرگزاری رویترز به نقل از این سناتور آمریکایی گزارش داد که آمریکا از این طریق می‌تواند به ریاض فشار وارد کند تا تولید نفت خود را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید:

توافق عربستان و روسیه برای کاهش تولید نفت

وقتی آل‌سعود تحمل شنیدن حقایق را ندارد

۱۵۰ نفر از اعضای خاندان آل‌سعود به کرونا مبتلا شده‌اند

کسیدی بر این باور است که افزایش تولید نفت توسط عربستان سعودی، ضرر سنگینی به شرکتهای نفتی ایالات متحده آمریکا وارد کرده است.

وی ادامه داد: «نفت مازاد عربستان سعودی باعث شده است که رقابت شرکتهای انرژی آمریکایی –به عنوان بزرگترین تولید کننده نفت و گاز در جهان- در بازار غیر ممکن شود. عربستان بزرگترین صادر کننده نفت در جهان است».

این سناتور آمریکایی که از ایالت لوئیزیانا است، با کنایه به عربستان سعودی گوشزد کرد: «خارج کردن نیروهای حاضر برای حمایت از دیگران، اقرار به این مسئله است که دوستی و حمایت، یک مسیر دو طرفه است».

پیش‌نویس این طرح باید مورد موافقت سنا و مجلس نمایندگان و سپس دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قرار گیرد تا به قانون تبدیل شود.

در این طرح، کسیدی توضیح می‌دهد که اگر ریاض به طرح کاهش تولید نفت، پایبند نبود، چگونه کنگره می‌تواند تصمیماتی علیه عربستان سعودی بگیرد.

این طرح در حالی مطرح شده است که کشورهای عضو اوپک به عقد قراردادی برای کاهش تولید نفت به میزان ۱۵ میلیون بشکه در روز یا ۱۵% از تولید جهانی نزدیک شده‌اند.

شیوع ویروس کرونا باعث شده که تقاضا در بازار نفت به شدت کاهش یابد. سعودی و روسیه نیز در تلاش هستند که با افزایش تولید، بازار را از آنِ خود کنند و همین مسئله باعث شده که قیمت نفت به کمترین میزان خود در ۱۸ سال گذشته برسد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    6 7
    و به جاش دستگاههای شیر دوش وارد شوند...
  • محمد IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    3 12
    بهرحال یواش یواش باید عربستان برای ظهور فرزند آدم امن شود...
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    2 13
    اینم چوس ناز آمریکایی ها برا ابلهان آل سقوط.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس