کد خبر 1058121
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷
فوتبال

مشکلات زیادی در فوتبال اروپا به خاطر بحران کرونا به وجود آمده است که ممکن است روی سرنوشت برخی از تیم‌ها تاثیر بگذارد.

به گزارش مشرق، بحران فراگیری ویروس کرونا روی جهان ورزش و همچنین فوتبال تاثیر گذاشته است. از عدم موافقت با احتمال شروع دوباره لیگ‌ها تا نیاز به کاهش دستمزد بازیکنان در دنیای فوتبال - که در حال سپری کردن روزهای پیچیده‌ای است - دیده می‌شود. 

در ایتالیا دو دستگی آشکاری میان باشگاه‌های بزرگ و کوچک وجود دارد. تیم‌هایی همچون یوونتوس، رم، پارما، ناپولی و لاتزیو خواهان برگزاری کامل سری آ هستند اما برشا، اسپال، تورینو، سامپدوریا، جنوا، میلان، فیورنتینا و کالیاری به دلایل بهداشتی مخالف هستند. اینتر موضع خود را نشان نداده است و آتالانتا مشکل بزرگی دارد و بازی کردن در برگامو، مرکز شیوع ویروس کرونا در ایتالیا را غیر ممکن می‌داند.

بیشتر بخوانید:

ضرری سنگین در انتظار لیگ جزیره

باشگاه‌های بزرگ حاضر در سری آ تیم‌های کوچک را تحت فشار قرار داده‌اند تا فصل ۲۰-۲۰۱۹ کامل به پایان برسد. باشگاه‌های بزرگ از تهدید یوفا بهره می‌برند که از کشورها خواسته است لیگ‌هایشان را به طور کامل به پایان برسانند. آنها همچنین معتقدند با پایان یافتن لیگ می‌توانند ضربه‌های اقتصادی را جبران کنند.

جمعه‌ای که گذشت باشگاه‌ها در رابطه با کاهش دستمزدها با اتحادیه بازیکنان جلسه‌ای برگزار کردند. اتحادیه کاهش ۴۰ درصدی دستمزد بازیکنان را نپذیرفت کاری که یوونتوس برای چهار ماه انجام داد. آنها اعلام کردند تنها برای یک یا نهایت دو ماه می‌توان دستمزدها را کاهش داد. 

علاوه بر موضوع کاهش دستمزدها جنجال دیگر از سر گیری یا مختومه اعلام کردن لیگ‌هاست. بلژیک در این رابطه گام نخست را برداشت و پنجشنبه اعلام کرد نمی‌خواهد بازی‌های باقی مانده لیگ را انجام دهد و بروخه قهرمان است. سپس الکساندر شفرین، رییس یوفا فدراسیون فوتبال این کشور را به اخراج از رقابت‌های اروپایی تهدید کرد. شفرین در مصاحبه با شبکه ZDF آلمان به انتقاد از تصمیم فدراسیون بلژیک پرداخت و گفت: به نظرم این روش مناسب نیست. اتحاد به معنی استفاده از تنها مسیر نیست. نمی‌توان کمک گرفت و سپس یک تصمیم شخصی گرفت. باید به بلژیکی‌ها و کشورهای دیگری که به موضوع مشابهی فکر می‌کنند بگویم حضورشان در رقابت‌های اروپایی فصل آینده مشخص نخواهد بود.

پیشنهاد کاهش دستمزدها در لیگ برتر

لیگ برتر انگلیس جمعه اعلام کرد ادامه بازی‌های فصل تا زمانی که شرایط مناسب نشود برگزار نخواهد شد. از طرفی باشگاه‌ها از بازیکنان درخواست کردند که ۳۰ درصد دستمزدهایشان را کاهش دهند. همچنین باشگاه‌ها تلاش می‌کنند که لیگ‌ها و جام‌های فصل ۲۰-۲۰۱۹ کامل به پایان برسد. در بیانیه لیگ برتر آمده است: هرگونه بازگشتی تنها به حمایت دولت نیاز دارد و زمانی اتفاق خواهد افتاد که پزشکان این اجازه را بدهند. فصل ۲۰-۲۰۱۹ زمانی دوباره از سر گرفته خواهد شد که شرایط امن باشد و انجام این کار ممکن باشد. 

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس