کد خبر 1057407
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۸
استقلال جوبیلو ایواتا

استقلال سه سال بعد از باخت در فینال آسیا برابرجوبیلو ایواتا، اینبار در شرایطی عجیب به حریف باخت تا ستاره سوم از دست برود.

به گزارش مشرق، این روزها که شیوع کرونا و ندیدن فوتبال در قرنطینه های خانگی به یکی از چالش های اصلی جامعه فوتبال در جهان تبدیل شده است ،مرور گذشته های دور و نزدیک روزهایی تلخ و شیرین را به یاد اهالی فوتبال می آوردکه هرکدام دنیائی از شاید و کاش با خود به همراه دارد.فوتبالی باید باشی تا با خاطره هاش همذات پنداری کنی و در ذهنت تجسم کنی اگر این ضربه محکمتر بود و یا تکل به موقع زده بود و یا داور اگر درست می‌دید و اگرهای متعدد دیگر" چه می شد".


فوتبالی باید باشی و خودت را بگذاری جای یه هوادار استقلال و بگویی اگر چهارشنبه 14فروردین 1381باران نمی‌آمد یا چمن الان ورزشگاه آزادی داشتیم و با کاور از آن نگهداری میکردیم الان ستاره سوم هم می توانست روی پیراهن تیم نقش ببندد.


استقلال که جام باشگاه های آسیا در سال 81_80با کامبک فراموش نشدنی برابر الاتحادعربستان آغاز کرده بود و در مرحله گروهی برای تعیین 4تیم نیمه نهائی درامارات توانسته بود به عنوان صدرنشین به همراه  نسف قارشی ازبکستان به مرحله نیمه نهائی برسدمیزبان مرحله نیمه نهائی و فینالی شد که دو تیم سامسونگ و آنیانگ از نمایندگان شرق آسیا بودند.


 برنامه ریزان کنفدراسیون فوتبال آسیا تاریخ مرحله نیمه نهایی را 14 فرروردین اعلام کردند.بعداز آن هم در روز قبل از بازی خبرهای زیادی در مطبوعات منتشر شد که کره ای ها اعتقاد دارند بازی زیر شدید باران برگزار خواهد شد و هر دو نماینده کره از چند روز قبل به زمین تمرین خود به آب بسته اند.


جالب اینکه تا سیزدهم نوروز تهران تا ظهر هوای خوبی داشت اما از عصر بارانی سیل اسا باریدن گرفت.این باران به تناوب و به شدت به باریدن ادامه داد تا زمان آغاز بازی که  ورزشگاه آزادی را تبدیل به دریاچه کند.توان مدیریتی کم کنترل موضوع بدون دور اندیشی مناسب و چمن نامناسب آن روزهای ورزشگاه آزادی ،شرایط برگزاری یک مسابقه مطلوب از دو تیم گرفت .بازی باید برگزار می شد. وسایل سنتی مثل سطل ،آبکش دستی ،حوله بزرگ و ..... نیز نتوانست آب جمع شده در چمن  ورزشگاه که همزمان بارش شدید باران را هم تحمل می کرد ،جمع کند.

استقلال و آنیانگ در زمینی که توپ در آن حرکت نمی کرد و بازیکنان توان دادن پاس یک متری هم نداشتند و تنها حدود 30هزارنفر در دو طبقه ورزشگاه بازی را تماشا می کردند به مصاف هم رفتند.تنها راه انتقال توپ پله کردن و ضربه زدن به آن بود که بازی فیزیکی دو تیم به جهت عدم جابجائی زیاد توپ این شرایط را هم از بازیکنان گرفته بود.


در این بازی عجیب استقلال در نیمه اول صاحب ضربه پنالتی شد.محمدنوازی که همیشه پنالتی هاش محکم به گوشه بالای  سمت راست دروازه می زد چاشنی ضربه را زیاد کرد تا توپ از بالای تیر افقی به بیرون رود .بازی در نیمه اول بدون رد وبدل شدن گلی به اتمام رسید.

 در آغاز نیمه دوم مارکوس دنر برزیلی گل اول را به استقلال زد.دقایقی بعد سانترنوازی و ضربه سرفراز فاطمی و دخالت دین محمدی با ضربه تمام کننده یدالله اکبری در شش قدم تبدبل به گل استقلال شد.آبی ها که بازی را به تساوی کشیده بودند در دقیقه 72مغلوب کارتیمی حریف با ضربه تمام کننده سانتوس دیگر یار برزیلی آنیانگ که این روزها به اف سی سئول تغییر نام داده  شدند تا در روزی که باران و ورزشگاه آزادی را قوی تر از حریف خود می دیدند به دیدار رده بندی بروند و با پیروزی 5بر2 برابر نسف قارشی به مقام سومی آسیا بسنده کنند.


در نهایت باران رحمت الهی، سبب خیر برای فوتبال  ایران شد تا مسولین به مدت یک سال  روی زیر ساخت های چمن ورزشگاه آزادی کار کنند و استاندارد چمن این ورزشگاه خاطره ساز را به استانداردهای روز ورزشگاه های جهان نزدیک کنند.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    0 0
    اگر نمی شد گرونا درمان نمی شد - مرده شور فوتبال و هزینه های آن را ببرد - ای کاش با هزینه های آن چهارتا بیمارستان مجهز در سطح کشور ساخته می شد
  • NL ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    3 0
    اگه تاج تو اسیا نمیتونست میزبانی مرحله نیمه نهایی و فینال رو بگیره الان وضع ورزشگاه ازادی هنوز مثل قبل بود.اصلا این ورزشگاه برای تاج ساخته شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس