کد خبر 1057212
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
سوپ و آبمیوه برای کرونایی‌ها و کادر درمان/ آشپزخانه این مسجد همچنان فعال است

یک عضو هیأت امنا مسجد جامع لویزان گفت: خواهران و برادران بسیجی و نمازگزار این مسجد روزانه ۲۵۰۰ پرس سوپ جو طبخ و نیز ۷۰۰ بطری آب پرتقال برای بیماران کرونایی و کادر پزشکی بیمارستان‌های تهران تولید می‌کنند.

به گزارش مشرق، قاسم کسائی، عضو هیأت امناء مسجد جامع لویزان اظهار داشت: از ۱۰ فروردین‌ماه، ستاد پشتیبانی مبارزه با ویروس کرونا در محله لویزان و دو پایگاه معنوی آن مسجد جامع و آستان مقدس امامزادگان پنج تن (ع) تشکیل شد و خواهران و برادران مسجدی و بسیجی این محله، در برنامه‌های مختلف بسیج شدند.

بیشتر بخوانید:

سنگربانان نماز جمعه در سنگر مقابله با کرونا +فیلم

آب‌گیری روزانه ۶۰۰ کیلوگرم پرتقال توسط مسجدی‌ها

وی افزود: روزانه ۶۰۰ کیلوگرم پرتقال در فضا مسجد آبگیری می‌شود که ابتدا توسط برادران طی ۴ مرحله با اسکاچ، سرکه، نمک و آب شست‌وشو  و در نهایت توسط خواهران در طبقه دوم مسجد، آب‌گیری می‌شود.

کسائی تصریح کرد: روزانه ۷۰۰ بطری آبمیوه توسط حدود ۲۳ نفر از مسجدی‌ها تولید و به بیمارستان‌های محل بستری بیماران مبتلا به کرونا ارسال می‌شود.

طبخ روزانه ۲۵۰۰ پرس سوپ جو 

مسئول هماهنگی ستاد پشتیبانی مبارزه با کرونا مسجد جامع لویزان گفت: دومین فعالیت مسجدی‌ها، طبخ سوپ جو برای بیماران مبتلا به کروناست که برای این امر روزانه این سوپ حاوی مواد مغذی همچون ذرت، قارچ، هویج، مرغ و سبزی در آشپزخانه امامزاده پنج تن (ع) طبخ و به بیمارستان مسیح دانشوری و طالقانی تهران ارسال می‌شود تا برای بیماران و کادر پزشکی سرو شود.

وی با بیان اینکه طی این ایام، روزانه ۲۵۰۰ پرس سوپ جو برای بیماران طبخ شده است، خاطرنشان کرد: تمام هزینه‌های مالی این طرح با کمک‌های مردمی تأمین شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    52 1
    واقعا آفرین و مرحبا . این همه وجد و تلاش ما هم که تو خونه هستیم را گرما میبخشه . چون احساس میکنه انسان هائی هستند که در همه حال بفکرت هستند و تنها نیستی . که این بزرگترین نعمتی هست که در مواقع بلا و گرفتاری به آن محتاجی . انسانهای فریادرس. خدا بفریادتان برسه و کمک و سلامتتان داشته باشه . همت تان والا و عالی. متشکریم از همه که این ایام بجای خونه جائی مشغول کمک و خدمت هستید . پیروز باشید
    • IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
      34 1
      ایرانِ زیبا :)
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    خداقوت
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 7
    اینو میدونستین که آب پرتغال برای ریه بده
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    7 0
    دستشون درد نکنه....بوس بوس
  • علی8487 DE ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    6 0
    در جنگ هشتساله نیز همین گونه گرو ها در مساجد و دیگر جاها بود که ایران توانست در آن جنگی که همه دنیا در مقابل اش أیستاده بودنند دوام بیاورد و نهایت سرنوشتی جنگ را به نفع خود تغیر دهد. مخواهم بگویم ارزشی اینگونه کار ها را نباید دستی کم گرفت. دلگرمی را که اینگونه کار ها به انسان میدهد بیشتر از ملیونها پول میباشد.
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    8 0
    چو ایران نباشد تن من مباد
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    8 0
    همیشه کمک های مردمی...دولت هم که معلوم نیست کجا هزینه میکنه پول نفت و گاز پتروشیمی و معادن و...!!! فقط هنرش گرفتن مالیات و جریمه و ...هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس