کد خبر 1056864
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
حسینیه‌ای که موکب سلامت شد

موکب شهدای حسینیه بنی فاطمه اصفهان یکی از هزاران ظرفیت مردمی است که برای مقابله با ویروس کرونا فعال شده است، این موکب که فعالیت خود را در ابتدا با ضدعفونی مناطق اطراف خود شروع کرده، اکنون با راه‌اندازی کارگاهی به تهیه ماسک می‌پردازد.

به گزارش مشرق،  این روزها همه جای شهر حال و هوای دیگری دارد یکی از این حیث که مردم مجبور به ماندن در خانه‌های خود هستند و از حیث دیگر این که افرادی با دل و جان تلاش می‌کنند که باری از روی دوش سیستم درمانی کشور بردارند و کمک‌رسان جهادگران خط مقدم عرصه سلامت باشند، فرقی نمی‌کند که پیش از این فعالیت‌شان چه بوده مهم الآن است که همه دست به کار شده‌اند برای جهاد در این عرصه، حضور در این عرصه نیز محدود به سن یا جنسیت خاصی نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:

کرونا پای فرصت‌طلبان جهادی را به قم باز کرد +عکس

اصفهان شهر پیشگامی است که فرزندان دلاورش در ایثار و فداکاری سرآمد هستند؛ رهبرمان درباره‌ مردم اصفهان فرمودند: «یک شهر اصفهان از یک استان گاهی بیشتر شهید داده است؛ اینها معنا دارد. چرا شهید می‌شوند؟ چرا می‌روند؟ این چه انگیزه‌ای است؟ این چه روحیّه‌ای است؟ شهر پیشگامی و پیش‌قدمی است.مردم اصفهان در انفاق -انفاق مال در راه خدا- آن‌چنان گشاده‌دستی می‌کنند که از دیگران جلو می‌افتند امّا در زندگی معمولی صرفه‌جویی می‌کنند که باز در این قسمت هم از دیگران جلو می‌افتند؛ هردویش خوب است. اینکه مال را وقتی میخواهیم در زندگی شخصی خرج کنیم، در زندگیِ معمولی خرج کنیم، صرفه‌جویی بکنیم، این همان خصوصیّت اصفهانی است؛ وقتی هم میخواهیم در راه‌های خدایی و عمومی مصرف کنیم، باز گشاده‌دستی کنیم، این‌هم خصوصیّت اصفهانی است. خیّرین بخشهای مختلف در اصفهان این‌طور هستند.»

آری این شناخت از اصفهانی‌ها شناخت دقیقی است، که هم قبل از انقلاب، هم در دفاع هشت ساله و هم در دفاع از حرم و هم در دفاع از امنیت و هم در اقتصاد و فرهنگی و هنر و علم خودش را نشان داده است.حالا هم جوان‌های اصفهانی پیشتاز جبهه سلامت شده‌اند. در مناطق مختلف شهر موکب‌های سلامتی برای دفاع راه اندخته‌اند.یکی از این موکب‌ها در حسینیه قدیمی بنی فاطمه در خیابان ابن سینا است. این حسینیه را مردم اصفهان خوب می‌شناسند.  یادواره‌های هر ساله برای ۲۱۰ شهید حال و هوای خاصی به محله‌های قدیمی اصفهان می‌دهد. قدیمی‌ها و جوان‌ترها دور هم جمع می‌شوند و برای آبروهای محله یادوره برگزار می‌کنند که آخرینش بهمن ماه سال گذشته بود. به فاصله دوماه دوباره در حسینیه دوره هم جمع شده‌اند.

موکب شهدای حسینیه بنی فاطمه اصفهان یکی از این هزاران ظرفیت مردمی است که در مدت زمان مقابله با ویروس کرونا در کشور شده است، این موکب که فعالیت خود را در ابتدا با ضدعفونی مناطق اطراف خود شروع کرده است اکنون با راه‌اندازی کارگاهی به تهیه ماسک می‌پردازد، ماسک‌هایی که در بیمارستان‌ها و بین گروه‌های جهادی توزیع می‌شود و حتی استان‌های دیگر نیز از این ظرفیت مردمی فعال شده در اصفهان بهره می‌برند، اینجا تبلوری از حضور هیئات مذهبی در مقابله با ویروس کرونا است.

مسؤول کارگاه تهیه ماسک حسینیه بنی فاطمه اصفهان در ادامه در رابطه با فرآیند تولید ماسک در این کارگاه توضیح داد: تهیه این ماسک‌ها در 3 فرآیند انجام می‌شود، فرآیند اول قطع کش‌ها به میزان لازم، فرآیند دوم چسباندن کش‌ها به ماسک‌ها و فرآیند سوم نیز کنترل صحت اتصال این کش‌ها به ماسک‌ها است.

در همین راستا حجت‌الاسلام محسن قضاوی مسؤول کارگاه تهیه ماسک حسینیه بنی فاطمه اصفهان در تشریح فعالیت این کارگاه مطرح کرد: موکب شهدای حسینیه بنی فاطمه اصفهان بعد از مطرح شدن بحث کرونا و امر رهبر معظم انقلاب بر مبارزه با این ویروس منحوس و تحقق رزمایش ملی و مقابله‌ای در جنگ بیولوژیک خود را موظف دانست که به این فضا ورود داشته باشد، در ابتدا کار خود را با ضدعفونی ماشین‌ها و درب منازل در منطقه اطراف حسینیه شروع کرده و بعد با همکاری مجموعه‌ای شروع به تولید ماسک کردیم، در ابتدا ماسک‌های پارچه‌ای تولید می‌کردیم و بعد به تولید ماسک‌های سه لایه‌ای بیمارستانی ورود پیدا کردیم که یک‌بار مصرف هستند، به این نحو که اصل فیلتر ماسک‌ها وارد این مجموعه شده و در موکب شهدای حسینیه بنی فاطمه به این ماسک‌ها کش متصل می‌شود، به عبارتی این کارگاه خط مونتاژ این ماسک‌ها است.

البته این تمام طرفیت این کارگاه نیست و حسینیه بنی فاطمه امکان ایجاد شرایط حضور افراد بیشتری در این کار خیر را دارد، حجت‌الاسلام قضاوی در این رابطه نیز عنوان کرد: حسینیه تا ۱۰۰ نفر دیگر نیز ظرفیت دارد، بر همین اساس قرار است زیرزمین حسینیه که در طبقه دیگری بوده و فضای وسیعی است را نیز به این کارگاه اضافه کنیم، اگر ظرفیت دو شیفت صبح و بعد از ظهر پر شود امکان راه‌اندازی شیفت شب را نیز داریم.

اما استقبال مردمی نیز برای فعالیت در این کارگاه برای مقابله با این ویروس قابل تحسین است، به نحوی که طبق گفته او فعالیت خواهران و برادران در این کارگاه از روز اول با ۶ نفر شروع شد، اما در حال حاضر در دو شیفت کاری صبح و بعد از ظهر حدود ۴۰۰ نفر از خواهران و برادران در دو طبقه مجزا جهت تولید ماسک فعالیت می‌کنند.

اما چه زیباست که فعالیت این حسینیه که در روزهای عادی سال زمانی خالی از فعالیت را به خود نمی‌بیند در این زمینه نیز کار و تلاش از روز مبعث شروع شده است و در شرایط فعلی کشور انجام بهترین فعالیت را برگزیده و نگذاشته است که دربش بسته بماند، مسؤول کارگاه تهیه ماسک حسینیه بنی فاطمه اصفهان در رابطه با ادامه فعالیت این کارگاه ابراز کرد: پیش‌بینی ما این است که تا نیمه شعبان فعالیت این کارگاه ادامه دارد، چراکه باید نیاز جامعه و استان‌های مجاور از جمله همدان و کردستان که خصوصاً به جهت تهیه ماسک مراجعه زیادی به این کارگاه دارند را تأمین کنیم، اگر نیاز ادامه داشته باشد شاید مجبور باشیم که تهیه ماسک را بعد از نیمه شعبان نیز ادامه دهیم.

تهیه این ماسک‌ها البته در فضای کاملاً بهداشتی انجام می‌شود، به نحوی که کمال حیدری معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز از این کارگاه بازدید کرده و از بهداشت این کارگاه احساس رضایت تام داشته است، حجت‌الاسلام قضاوی در این رابطه نیز خاطرنشان کرد: در دو مرحله بحث بهداشت و استرلیزه این ماسک‌ها انجام می‌شود، در مرحله اول افرادی که پذیرش می‌شوند علاوه بر این که دست و پاهای آن‌ها با مواد ضدعفونی استرلیزه می‌شود روپوش خاص و سرپوش در اختیار آن‌ها قرار داده می‌شود، این افراد مطلقاً در محیط کارگاه اجازه دست زدن به اشیای خاصی را ندارند، البته هر یک ساعت یک بار نیز مجدداً دست‌ها و میز کار آن‌ها ضدعفونی می‌شود، همچنین بعد از تکمیل خط تولید و آماده شدن محصول، این ماسک‌ها ۲۴ ساعت به فضای استرلیزه رفته و میکروب‌زدایی و ویروس‌کشی می‌شوند که اگر احیاناً میکروبی وجود داشته باشد از بین برود و در بسته‌های ۵۰ تایی بسته‌بندی شده و سپس توزیع می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر با دو سوم ظرفیت و در دو شیفت کاری روزانه ۳۰ هزار ماسک سه لایه بیمارستانی کش مونتاژ می‌شود، عنوان کرد: این ماسک‌ها در بیمارستان‌ها و همچنین بین گروه‌های جهادی توزیع می‌شود، از لحاظ تأمین مادی نیز این کار توسط موکب شهدای حسینیه بنی فاطمه اصفهان و نیز مشارکت خیران انجام می‌شود.

البته فعالیت خیران را شاید تنها نتوان مادی در نظر گرفت، افرادی هم که جهت فعالیت در این کارگاه حاضر می‌شوند خیرانی هستند که زمان خود را برای حضور در این نبرد اختصاص می‌دهند، مسؤول کارگاه تهیه ماسک حسینیه بنی فاطمه اصفهان در رابطه با افرادی که در این کارگاه جهت تولید ماسک مشارکت می‌کنند نیز گفت: این افراد در سنین مختلف از ۱۲ سال به بالا هستند، افراد دیگری نیز که مایل به مشارکت در این امر خیر هستند می‌توانند در دو نوبت صبح و بعد از ظهر، صبح‌ها از ساعت ۸ تا ۱۲ و بعد از ظهرها از ساعت ۳ تا ۸ شب مراجعه کنند، البته این امکان نیز وجود دارد که شیفت شبانه را نیز فعال کنیم که این اقدام مشروط به تکمیل ظرفیت دو شیفت صبح و بعد از ظهر است.

حسینیه‌ بنی فاطمه اصفهان در خیابان ابن سینا با ۲۱۰ شهید معروف این روزها به موکب سلامت بزرگی تبدیل شده تا محل قراری برای همدلی و وحدت اقشار مختلف مردم برای مشارکت در تولید روزانه ۳۰ هزار ماسک باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    3 0
    آفرین نباید درهاشون بسته بشه هر کاری ثوابی میشه انجام داد
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    4 0
    درود خدایا شکر انشالله که این ویروس از بین برود صلوات
  • IR ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    1 0
    درود بر حاح اقای قضاوی مرد عمل مرد مبارزه با نفاق مرد جهاد درود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس