ادامه تحرکات مشکوک آمریکایی‌ها در عراق؛ خروج نیروهای اشغالگر از پایگاه «کی وان» کرکوک

تحلیلگران هدف از انتشار وسیع اخبار جعلی را مشوش و سردرگم ساختن جبهه مقاومت و همچنین خبرسازی برای اثر گذاشتن بر روحیه این جبهه، بیان کرده‌اند.

به گزارش مشرق؛ در ساعت ۲۱:۵۵ به وقت تهران روز سه شنبه ۱۳ فروردین، جنگنده های رژیم صهیونیستی حریم هوایی لبنان را نقض کردند و از آسمان شهر بیروت، چندین موشک به سمت استان حمص سوریه شلیک کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، جنگنده های رژیم صهیونیستی حداقل ۸ موشک را به سمت چندین هدف در غرب استان حمص شلیک کردند که همزمان با این حملات پدافند هوایی ارتش سوریه فعال شد.

جنگنده های رژیم صهیونیستی در جریان این حمله چند منطقه را در حومه جنوب شرق شهر حمص از جمله فرودگاه راهبردی و مهم «الشعیرات» و مناطق اطراف را هدف قرار دادند.

خبرها حاکیست، همزمان با حملات هوایی صهیونیست ها، سامانه دفاعی ارتش سوریه توانست شماری از موشک های شلیک شده را در آسمان استان حمص رهگیری و منهدم کند.

 گزارش‌های اولیه حاکیست هدف رژیم صهیونیستی چند انبار و سوله بوده است که با توجه به انهدام بیشتر موشک‌ها توسط پدافند، این حملات دستاورد عملیاتی چندانی برای این رژیم به همراه نداشته است.

عملیات رسانه‌ای همزمان با حمله هوایی

بلافاصله پس از این حمله، برخی کاربران در شبکه‌های اجتماعی و همچنین کانال‌های نه چندان معتبر، اخباری را مبنی بر به شهادت رسیدن جمعی از نیروهای جبهه مقاومت منتشر کردند.

این اکانت‌ها که در میان‌شان برخی مزدوران شبکه‌های سعودی (بهنام قلی پور) نیز حضور داشتند، خبر کذب شهادت سردار قاآنی را نیز منتشر کردند و نوشتند که وی و جمعی دیگر از رزمندگان در حمله مورد اشاره، به شهادت‌ رسیده‌اند.

تحلیلگران هدف از انتشار وسیع اخبار جعلی را مشوش و سردرگم ساختن جبهه مقاومت و همچنین خبرسازی برای اثر گذاشتن بر روحیه این جبهه، بیان کرده‌اند.

تحرکات اخیر آمریکا و عملیات همزمان رسانه ای

گزارشهای دریافتی حاکیست در روز و شب سه‌شنبه (۱۲ فروردین)پرواز انواع هواپیماهای جنگنده و شناسایی با سرنشین و بدون سرنشین آمریکا در آسمان عراق افزایش یافته است.

این در حالی است که  ۱۳ فروردین ماه پایان ضرب الاجل گروههای مقاومت عراق به آمریکا برای تمکین در برابر قانون خروج نیروهای نظامی خارجی از عراق است.

حالا ارتش آمریکا با انجام برخی جابجایی‌های نظامی در خاک عراق، اینطور نشان داده است که آرایش جنگی گرفته و خود را برای انجام عملیات نظامی آماده می‌کند.

 بسیاری پیش بینی کرده‌اند که این عملیات احتمالی، برای زدن ضربه نهایی به گروه‌های مقاومت در عراق بشد.

همزمان با این تحرکات، رسانه‌های آمریکایی نیز فاز عملیات روانی/رسانه‌ای تحرکات اخیر را به پیش می‌برند.

 این رسانه‌ها، از عملیات نزدیک ارتش آمریکا برای نابودی کتائب حزب الله و دیگر گروههای مقاومت خبر داده‌اند.

گروههای مقاومت عراقی نیز پس از  شهادت ابومهدی المهندس و سردار سلیمانی، درصدد انتقام خون آنان هستند و خود را برای هرگونه درگیری با نیروهای تروریست آمریکایی آماده کرده‌اند .

باید منتظر ماند و دید آیا ترامپ یک باتلاق دیگر برای خود و دولتش در عراق ایجاد خواهد کرد یا با کمترین هزینه و تلفات، نیروهایش را از این کشور خارج می‌کند..

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 14
  • غیر قابل انتشار: 1
  • GB ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    7 17
    با لشگر جن ها چه میکنید ؟!
    • قریشی IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
      7 4
      با لشکر حزب الله چه می کنید؟!
    • قریشی IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
      7 3
      با لشکر حزب الله چه می کنید؟!
    • قریشی IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
      8 3
      با لشکر حزب الله چه می کنید؟!
  • جعفر آقا IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    17 3
    سازمان ملل کجایه؟ چرا به اسرائیل غاصب و آمریکای جنایتکار چیزی نمی گه؟ چرا جوامع جهانی در مقابل زورگوییهای آمریکا و حملات اسرائیل عکس العمل خاصی نشون نمیده؟کجایی صلح طلبان؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس