کد خبر 1057131
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۲
سردار رحیمی نمایه

رئیس پلیس پایتخت گفت: هر خودرویی که فردا در بوستان‌ها وارد شود و یا نقض فاصله گذاری اجتماعی را انجام دهد هم جریمه ۵۰۰ هزار تومانی می‌شود و هم یک ماه خودرو توقیف می‌شود.

به گزارش مشرق، سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت سه شنبه شب در گفت‌وگوی ویژه خبری اظهار کرد: ما در پلیس همزمان هم طرح نوروزی را اجرا می‌کنیم هم طرح مقابله با ویروس کرونا.

وی افزود: با توجه به اینکه کرونا در همه دنیا از جمله ایران شیوع پیدا کرده و با توجه به اینکه واجب است جلوی انتشار این ویروس گرفته شود، تاکید می‌شود مردم فردا به هیچ عنوان از خانه‌هایشان بیرون نیایند.

سردار رحیمی ادامه داد: تمامی پارک‌ها، بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها در سراسر کشور بسته است و اگر بحث توقف در کنار تفرجگاه‌ها دیده شود هم به شدت برخورد می‌شود.

بیشتر بخوانید:

مردم امروز و فردا به پارک‌ها نروند/ جریمه نیم میلیونی در انتظار متخلفان

رئیس پلیس پایتخت گفت: هر خودرویی که فردا در بوستان‌ها وارد شود و یا نقض فاصله گذاری اجتماعی را انجام دهد هم جریمه ۵۰۰ هزار تومانی می‌شود و هم یک ماه خودرو توقیف می‌شود.

فرمانده انتظامی پایتخت گفت: نیروهای پلیس نه تنها در تهران بلکه در کشور در ۱۲۰۰ نقطه مستقر هستند، و خروج از شهرها ممنوع است.

به گفته وی در بزرگراه تهران-قم بیش از ۸۰ درصد کاهش تردد داشته ایم.

سردار رحیمی بیان کرد: فردا از ۵ صبح در تمامی نقاط تهران مستقر هستند و با ایجاد محافظ‌های فیزیکی ورودی به پارک‌ها و تفرجگاه‌ها را بسته ایم.

رئیس پلیس پایتخت بیان کرد: اگر مدرک لازم مبنی بر اینکه بومی شهری نیستید نداشته باشید پلیس اجازه ورود و یا خروج به هیچ خودرویی را نمی‌دهد.

وی گفت: هدف اصلی طرح فاصله گذاری اجتماعی کاهش تجمعات است و بحث تعطیلی اصناف تا ۲۰ فروردین ادامه دارد و فقط اصناف ضروری اجازه فعالیت دارند.

به گفته سردار رحیمی بیش از ۵۰ درصد اصناف با طرح فاصله گذاری اجتماعی همکاری کرده اند.

فرمانده انتظامی پایتخت گفت: ما می‌دانیم اصناف مشکل دارند و باید کرایه مغازه بدهند اما بحث سلامت مردم مهم‌تر است و خواهش می‌کنیم اصناف همچنان با این طرح همکاری کنند.

سردار رحیمی یادآور شد: تخلفات در فضای مجازی با تشکیل کارگروه فضای مجازی به حداقل رسیده است و جلوی هرگونه ایجاد شایعه و دروغ پراکنی در فضای مجازی گرفته شده است.

به گفته فرمانده انتظامی پایتخت ده‌ها کانال که ایجاد شایعه می‌کردند بسته شده و ادمین‌های آنها هم دستگیر شده اند.

وی ادامه داد: ناجا همانطور که دوشادوش کادر درمانی در بحث کرونا کار می‌کند در حال انجام طرح نوروزی هم هست و بحث آزادسازی زندانیان زحمت ناجا را مضاعف کرده است.

سردار رحیمی گفت: اسامی تمامی زندانی‌هایی که به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا آزاد می‌شوند در اختیار پلیس داده می‌شود که با رصدهای پلیس حدود ۶۰ درصد این افراد تحت نظر هستند تا تخلفی نداشته باشند.

کیانوش جهانپور سخنگو وزارت بهداشت اظهار کرد: افرادی که مبتلا به این بیماری شدند اصلاً تصور نمی‌کردند که این بیماری را بگیرند و این بیماری بتواند اینگونه برایشان آسیب درست کند.

وی افزود: بازگشت مسافران و برگزاری مراسم سیزده به در برای ما زنگ خطر است و ممکن است تمام زحمت‌هایی که این مدت کشیده شده است به هدر رود.

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: با همکاری قوه قضائیه اگر فردا کسی تخلف کند قطعاً با او برخورد می‌شود و هیچ گونه چشم پوشی نداریم.

جهانپور تصریح کرد: از مردم می‌خواهم شرایط پزشکان و پرستاران را درک کنند و همکاری‌های لازم را با طرح فاصله گذاری اجتماعی داشته باشند.

به گفته وی بیماری کرونا در ایران به فاز مدیریت رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • علی IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    آفرین به پلیس خسته نباشید
  • majidmobarhan IR ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    مشرق ، من از کوچمون عکس بگیرم حجم پلاک تهران ببینی، منتشر میکنی ؟
  • محمد IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    ایا دولت نمیتوانست کلیه صاحبان مغازه و مسکن را مکلف کند در طی دوران کرونا اجاره بها را تا 40 درصد مثلا تخفیف دهند یا اجاره ها را به تعویق بیندازند؟
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    در اینکه قرنطینه برای مهار کرونا لازمه بحثی نیست. منتهی در تمام کشورهائی که مردم قرنطینه شدن دولت بهشون کمک هزینه میده تا مردم برای کسب درآمد از خونه بیرون نیان. منتهی دولت تدبیر وامید اوده از لفظ رعایت فاصله ی اجتماعی به جای قرنطینه استفاده میکنه تا وظافت قرنطینه ای دولت را انجام نده. جناب شیخ بنفش ملت گرسنه هستند و وقتی ته بساطشون هم تموم بشه با پلیسی کردن نمیشه جلوی خروج مردم بی پول از خونه را گرفت وامکان شورش هست. امیدوارم مشرف شرف داشته باشه و چاپ کنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس