کد خبر 1057126
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۰
زالی

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، به تهرانی ها هشدار داد رفتن به تفرجگاه ها در سیزدهم فروردین، به استقبال مرگ رفتن است.

به گزارش مشرق، علیرضا زالی، در آستانه روز طبیعت، گفت: فردا در صورت رفتن به طبیعت و تفرجگاه‌ها ما نه تنها تفریح و نشاط نخواهیم داشت بلکه با پای خود به کام مرگ خواهیم رفت.

وی با اشاره به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، خاطرنشان کرد: فردا روز نصیحت و موعظه نیست و نقش بسیار مهمی در کاهش و یا گسترش شیوع بیماری دارد. بنابراین هیچ گونه تسامحی در این قضیه پذیرفتنی نیست و با افراد از سوی مراجع انتظامی برخورد می‌شود.

بیشتر بخوانید:

زالی: ۵۱ درصد تهرانی ها اعتقادی به کرونا ندارند

با این سطح همکاری بیماری کرونا پایان نمی‌یابد

زالی با اشاره به نقش کلیدی مردم در این زمینه بر استمرار در خانه ماندن به ویژه در روز طبیعت تاکید کرد و از همشهریان خواست همچون روزهای گذشته برای حفظ سلامتی خود و دیگران، جلوگیری از گسترش بیماری و کاهش فشار کاری کادر درمان، در منزل بمانند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران هشدار دارد که همشهریان در صورت خروج از منزل به بهانه حضور در طبیعت و تفرجگاه‌ها تمام زحمات و محدودیت‌هایی را که در این مدت برای پیشگیری و مقابله با بیماری تحمل کردند ممکن است با یک اشتباه و غفلت نقش بر آب کرده و تسلیم این ویروس شوند. بنابراین جدی تر باید با این موضوع برخورد شود.

زالی در ادامه خواستار کمک نهادهای اجتماعی و حمایتی از افرادی شد که از سر اجبار و ناچاری به زباله گردی می‌پردازند و گفت: این قشر گروه کم برخوردار و فقیری هستند که از حداقل‌های معیشتی محروم هستند و در این شرایط متأسفانه روزهای سخت و آسیب‌های فراوانی را تجربه می‌کنند و نیازمند حمایت‌های معیشتی هستند که امیدواریم نهادهای اجتماعی و حمایتی در این خصوص همکاری کنند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، با اشاره به اینکه در شرایط فعلی با توجه به این که زباله‌های موجود غیربهداشتی تراز حالت عادی هستند خاطرنشان کرد این زباله گردی می‌تواند به انتشار بیماری کمک کند بنابراین باید از جابه جایی این زباله‌ها در سطح شهر تا حد امکان جلوگیری شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس