کد خبر 1057086
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۳
کنسول PS5

سرانجام پس از مدت‌ها، قیمت PS5 توسط یک خرده فروش کانادایی فاش شد.

به گزارش مشرق، ساعاتی پیش برای اولین بار قیمت PS5 سونی توسط یکی از فروشگاه بازی فاش شد و به قدری کم است که باور کردن صحت این اطلاعات کار آسانی نیست. ا

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی‌های موبایلی در سال ۲۰۱۹ را بشناسید

گر اطلاعات فاش شده درباره قیمت این دستگاه درست باشد، سری جدید ایکس باکس با مشکل روبه رو می‌شود.

قیمت اعلام شده برای نسل جدید پلی استیشن

بر اساس جدیدترین خبر منتشر شده در فضای مجازی، خرده فروش کانادایی Play N Trade Vancouver Island پیش سفارش PS5 را با قیمت ۵۹۹.۹۹ دلار کانادایی آغاز کرده است. این رقم تقریبا معادل ۳۹۶ دلار آمریکا یا ۳۱۸ پوند است. اگر ما رقم محاسبه شده را رند کنیم متوجه می‌شویم که PS5 با قیمت ۳۹۹ دلار به بازار عرضه می‌شود. این بدان معناست که قیمت اولیه این دستگاه با نسل پیشین خود یعنی PS4 یکسان است که با توجه به امکانات و فناوری‌های جدید و گران قیمت PS5، این مسئله مضحک به نظر می‌رسد.

آیا این قیمت درست است؟

البته می‌توان این مسئله را این گونه در نظر گرفت که خرده فروش مذکور قیمت اصلی دستگاه را نمی‌داند و تنها قصد دارد با زودتر شروع کردن پیش سفارش، فروش بیشتری در آینده داشته باشد. احتمالا پس از اعلام سونی قیمت این دستگاه در سایت تغییر خواهد کرد. اما اگر قیمت آن درست باشد، فروش سونی PS5 با ضرر همراه خواهد بود، زیرا اخیراً دریافتیم که PS5 برای شرکت سازنده ۴۵۰ دلار هزینه داشته است.

با توجه به اینکه Xbox Series X از سخت افزارهای قدرتمندتری استفاده می‌کند، شک داریم مایکروسافت در این سناریو با سونی رقابت کند. همین اتفاق در نسل گذشته نیز رخ داد که ایکس باکس وان ۱۰۰ دلار گرانتر از PS4 بود. اگر در سناریویی دیگر هیچ رقابتی وجود نداشته نباشد و شایعات درست باشند، ایکس باکس می‌تواند یک کنسول ارزان‌تر و قدرتمندتر را برای مطابقت با PS5 روانه بازار کند.

اطلاعات بیشتر درباره این دو کنسول را در آینده‌ای نه چندان دور به دست خواهیم آورد. البته احتمال دارد شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان به برنامه این دو شرکت نیز آسیب زده و آن را تغییر دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    4 4
    بلای جان تحصیل نوجوانان کشورها
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    2 3
    بلای جان تحصیل نوجوانان کشورها
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    1 3
    بلای جان تحصیل نوجوانان کشورها
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    2 3
    بلای جان تحصیل نوجوانان کشورها
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    1 4
    بلای جان تحصیل نوجوانان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس