کد خبر 1057023
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸
ونزوئلا نمایه

دولت آمریکا طرحی را تصویب کرده است که در آن، در ازای تشکیل دولت انتقالی و برگزاری انتخابات در ونزوئلا، تحریم‌ها علیه این کشور تدریجاً لغو شوند.

به گزارش مشرق، دولت آمریکا قصد دارد رفع تحریم‌های ونزوئلا را به تشکیل دولت انتقالی و برگزاری انتخابات در این کشور مشروط کند.

خبرگزاری «رویترز» روز سه‌شنبه نوشت، سندی را به‌دست آورده است که نشان می‌دهد «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا قصد دارد یک «چارچوب انتقال دموکراتیک قدرت» در ونزوئلا را اعلام کند که شامل «مسیر خروج گام به گام» این کشور از زیر بار تحریم‌ها خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

مادورو در پاسخ به اتهام آمریکا: ونزوئلا با تمام قوا آماده هرگونه تهاجم است

این دولت انتقالی باید متشکل از مخالفان دولت از جمله حامیان «خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده تحت حمایت آمریکا و شماری از هم‌حزبی‌های «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور قانونی این کشور باشد.

«الیوت آبرامز» نماینده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا در این باره به رویترز گفت: «رژیم [ونزوئلا] بیش از هر زمان دیگر تحت فشار قرار گرفته است. شاید این فشار بتواند منتج به بخث‌هایی جدی در داخل رژیم شود».

آبرامز گفت این طرح که توسط «دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهور آمریکا نیز به تصویب رسیده است از مادورو خواهد خواست «کنار برود» و پس از تشکیل دولت انتقالی، در اواخر سال ۲۰۲۰، انتخابات برگزار شود.

آبرامز در ادامه گفت، این طرح خواستار تبعید مادورو نیست و حتی پیشنهاد می‌کند که وی می‌تواند «به‌طوری تئوریک» در انتحابات شرکت کند که نشان از عقب‌نشینی آمریکا از مواضع پیشین خود دارد.

دولت آمریکا در جدیدترین اقدام خود علیه دولت ونزوئلا، اعلام کرد مادورو و شماری از مقامات سابق دولت این کشور، در قاچاق مواد مخدر دست دارند. ادعایی که فوراً از سوی دولت مادورو تکذیب شد.

این در حالی است که اخیراً یکی از اقوام گوایدو هنگام تلاش برای قاچاق مواد منفجره به داخل خاک ونزوئلا مورد بازداشت قرار گرفته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    55 0
    به شما چه آخه؟ وقتی یک کشور منافع شما را تامین نمیکنه اول تحریمش میکنید تا از منابع خودش محروم بشه و فشار به دولت و مردمش زیاد بشه و نتونه در کشور خودش با منابع خودش کارهای عمرانی و اصلاحی بکنه، بعد با سخت تر کردن تحریم سعی میکنید حتی نتونه معیشت مردم خودش را تامین کنه تا شاید مردم ناراضی بشند و حکومت مدنظر شما را سر کار بیاد تا منافع ایالات متحده را تامین کنه، اگر نشد دست به تحریم و تهدید دولت میزنید، اگر نشد یک مزدور را استخدام میکنید تا دودستگی و آشوب در اون کشور ایجاد کنید، اگر نشد مستقیم وارد عمل میشید و با توطئه و تهدید نظامی سعی میکنید دولت را بر بیندازید، اگر نشد از طریق کشورهای همسایه و تجهیزات نظامی سعی در کودتا میکنید، اگر باز هم نتونستید روی میارید به این طرح ها که فلانی که من میگم باید بره فلانی باید بیاد سر کار. به توچه؟ تو مگه مسئول برگزاری انتخابات و تعیین رییس جمهور ونزوئلا هستی؟ امریکا اگر قدم نحسش را منحصر میکرد داخل امریکا هیچ کشوری مجبور نمیشد برای تامین امنیتش اقدامات خارج از مرزهاش کنه، گور خودت و مزدورها و غده های سرطانیت را جمع کن و دست از سر نفت و این منطقه ها بردار بزار مردم راحت زندگیشون را کنند. نزدیک ده میلیون عراقی و افغان مگر از تو در مورد زندگیشون قمار خواسته بودند که حمله کردی و همشون را کشتی که براشون امنیت بیاری و دموکراسی؟ اونها را که کشتی بدون نظرخواهی، برای باقیمانده هاشون هم امنیت اوردی؟ گورت را گم کن.
    • رضا IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
      5 0
      سلام واقعآ درست میگی. حال با توجه به اتفاقاتی که در حال رخ دادن است بزودی کل نیروهای آمریکایی در تمام جهان کرونایی میشوند میتوان مثل خود آمریکا هزار باج از آمریکا گرفت حتی به قیمت از دست دادن حق وتو برای همیشه وتبدیل شدن هفت کشور بی طرف یعنی تجزیه آمریکا در قبال کمک کردن.پس باید کشورهای مظلوم کمی صبورباشند ودور از خیانت داخلی ؟؟؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس