کد خبر 1056677
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۵:۳۰
شستن درست

برای از بین بردن ویروس کرونا رعایت بهداشت فردی و عمومی و شستشو با مواد شوینده مناسب، قوی‌ترین راه است.

به گزارش مشرق،  ویروس کرونا که این روزها گسترش فراوانی را در کشور داشته، باعث نگرانی اذهان عمومی شده و همچنین استرس زیادی را به مردم کشور وارد نموده است. خوشبختانه با رعایت نکات بهداشتی و مراقبتی ساده می‌توان جان خود را نجات داد و ویروس‌ها را از خود دور کرد.

با شستشو و ضد عفونی کردن درست دست‌ها و سطوح با مواد شوینده مناسب، ویروس‌هایی که روی سطح دست و صورت و یا سطوح مختلف هستند، می‌توانید از بین ببرید، زیرا ویروس کرونا را چربی احاطه کرده است و این مواد شوینده پوست و سطوح را از وجود ویروس پاکسازی می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

مسعود ضیایی استاد بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و نماینده علمی ویروس کرونا در استان خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اولین و مهمترین نکته‌ای که باید در این زمینه بدانیم این است که آب و صابون و هر ماده شوینده دیگر باعث کشته شدن ویروس کرونا به معنای واقعی نمی‌شوند، اما با شستشوی مداوم ویروس کرونا که خاصیت لیپیدی دارد از روی دست و سطوح پاکسازی می‌شود.

او افزود:در واقع آب و صابون و مواد شوینده یک جداکننده بین ویروس و محسوب می‌شوند و مایع‌های دستشویی که خاصیت چربی زدایی را دارا می‌باشند می‌توانند در پاکسازی این ویروس موثر باشند.
گاهی این موضوع توسط برخی افراد گفته می‌شود که دست‌های خود را با ریکا یا مواد ظرفشویی شستشو می‌دهند، در واقع این مواد شستشو دهنده به دلیل خاصیت ایجاد کف و چربی زدایی می‌توانند عفونت و ویروس‌ها را از سطح دست پاکسازی کنند.
با وجود مطالب گفته شده، اما در حال حاضر آب و صابون یکی از موثرترین و ساده‌ترین روش‌ها محسوب می‌شود.

باید دانست که استفاده از محلول‌های ضدعفونی کننده در مکان‌هایی کاربرد دارد که آب و صابون در دسترس نیست مانند زمانی که افراد در مترو، تاکسی و اماکن عمومی در تردد هستند، بنابراین تامین آب و مایع دستشویی در همه اماکن عمومی و خصوصی و شست و شوی مداوم دست و صورت اهمیت بیشتری دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    11 0
    چی گفتی!!!
  • حمید IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    4 1
    اصلا اینطور نیست. چه جملات سطح پائینی اتفاقا شستن بوسیله مواد صابونی چه مایع چه جامد بهترین راه برای کشتن ویروس است نه پاکسازی از سطوح . در واقع با این روش ویروس کشته میشود نه اینکه از سطح آنرا بشوید. علت کشته شدن: ویروسها از غشا چربی تشکیل شده اند . همچنین پیوند بین ویروسها یک پیوند لیپیدی ( چربی } است. مواد صابونی چربی را در خود حل میکنند بنابراین پیوند بین ویروسها و غشاء آن از بین میرود و با از بین رفتن غشاء ویروس میمیرد تمامی ضد عفونی کننده از جمله الکل وقتی ویروس را ازبین میبرند که ویروس حداقل یک دقیقه در این مواد غوطه ور باشد در حالیکه 20 ثانیه برای از بین بردن غلاف چربی دور وبروس توسط مواد شوینده صابونی کافی است. به خاطر همین است که بهترین راه شستشو توسط شوینده های صابونی است
    • IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
      0 1
      ویروس زنده نیست درضمن کپی کاری نکنید
    • محسن CA ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
      0 0
      به آقای حمید: دوست عزیز! اتفاقاً مطلبِ متن درست تر از پاسخ شماست، چون ویروس در خارج از بدنِ میزبان، اصلاً زنده نیست و تعبیرِ «کشته شدن» برای موجودِ غیر زنده معنی ندارد. چرا بدون اطلاع اظهار نظر می کنید؟
    • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
      1 0
      جناب آقا محسن عزیز اگر ویروس بیرون از بدن میزبان کشته میشد که خیلی خوب بود. الان این ویروس روی سطوح مختلف حتی تا 18 ساعت زنده میماند. با اطلاع بودم که نظر دادم دوستی که گفته اید کپی پیست نکن. دوست عزیز تمام مطالب ما در طول عمرمان نوعی کپی پیست است . از یکجا یاد میگیریم در جایی دیگر ارائه میدهیم
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    1 0
    چرا نمیتونم نظر بدم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس