کد خبر 1056502
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸
مواد شوینده

یک فوق تخصص ریه گفت: مواد شوینده به صورت‌های حاد و مزن می‌توانند اثرات منفی روی پوست بگذارند و انجام برخی روش‌ها می‌تواند باعث کاهش مضرات ناشی از آن‌ها شود.

به گزارش مشرق، سید علی موسوی فوق متخصص ریه، درباره مضرات استفاده زیاد از مواد شوینده گفت: مواد شوینده معمولا به دو صورت حاد و مزمن تقسیم شده و اثرات مخربی روی ریه می‌گذارد.

او افزود: مضرات استفاده زیاد از مواد شوینده به صورت حاد معمولا باعث تماس ناگهانی فرد با آن‌ها و به صورت مزمن تماس‌های مکرر و طولانی مدت را شامل می‌شود.

پرخطر ترین روش استفاده از مواد شوینده

این فوق تخصص ریه با اشاره به به روش‌های استفاده از مواد شوینده اظهار کرد: استفاده از مواد شوینده معمولا به سه روش اسپری کردن، مایع و پودر است که عوارض خطرناکی روی سلامت ریه‌ها می‌گذارد. ناگفته نماند که استفاده از مواد شوینده به صورت اسپری بسیار خطرناک‌تر از مایع یا پودر آنهاست.

بیشتر بخوانید:

شوینده‌های ضد کرونا را بشناسید

جواد موسوی با اشاره به عوارض استفاده زیاد از مواد شوینده اظهار کرد: استفاده زیاد از مواد شوینده معمولا با عوارض گوناگونی مانند سرفه، تنگی نفس، درد سینه و خس خس سینه همراه بوده و ممکن است با شدت گرفتن باعث بستری شدن فرد بیمار در بیمارستان شود.

کدام بیماری ها ار مصرف زیاد مواد شوینده حاصل می شود؟

این فوق تخصص ریه درباره بروز بعضی بیماری ها از استفاده مکرر یا زیاد از مواد شوینده گفت: استفاده مکرر، زیاد یا طولانی مدت از مواد شوینده باعث ایجاد حساست‌های آلرژی زا در افراد می‌شود که در صورت مداوم استفاده کردن ممکن است باعث بروز بیماری‌های «آسم» یا «برونشیت» شود.

جواد موسوی ادامه داد: استفاده زیاد از مواد شوینده گاهی باعث می‌شود تا افراد در بخش‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری شده و به داروها نیاز پیدا کنند.

روش های مناسب استفاده از مواد شوینده

جواد مسوی در پایان درباره روش‌های مناسب برای استفاده از مواد شوینده گفت: پیشنهاد بنده به بانوان در مصرف مواد شوینده می‌تواند در چند موارد کوتاه خلاصه شود.

۱: چند ماده شوینده را ترکیب نکنید.

۲: از مواد شوینده‌ای مانند صابون با آب خالی استفاده کنید تا ضرر زیادی به ریه‌های انسان وارد نشود.

۳: در محیط‌های سربسته نباید به استفاده از مواد شوینده پرداخت و باید حتما درهای خانه یا محل کار را باز گذاشت.

۴: هنگام استفاده از مواد شوینده حتما از ماسک و دستکش استفاده شود.َ

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس