کد خبر 1056475
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۱
کرونا

با ادامه سیر صعودی ابتلا به کرونا در اروپا، یکی از اعضای خانواده سلطنتی اسپانیا بر اثر این بیماری جانش را از دست داد و یک مقام فرانسوی این همه‌گیری را سنگ محکی برای اعتبار اروپا دانست.

به گزارش مشرق، «امیلی دی مونشالین» معاون وزیر امور خارجه فرانسه در امور اروپایی گفت، همه‌گیری جهانی ویروس کرونا سنگ محکی برای اروپا است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، دی مونشالین روز یکشنبه در مصاحبه‌ای گفت: «اینکه قرار باشد اروپا فقط در دوران خوشی، بازاری واحد باشد، با عقل جور درنمی‌آید».

بیشتر بخوانید:

افشای ابتلای ۱۴ شاهزاده سعودی به کرونا

وی افزود، نحوه پاسخ اتحادیه اروپا به شیوع ویروس کرونا میزان اعتبار و اتحاد آن را تعیین خواهد کرد. اگر رهبران اتحادیه اروپا در زمان بروز بحران‌های بزرگ نتوانند رویکرد مناسبی را اتخاذ کنند، احزاب عوام‌گرای اروپا برنده خواهند بود.

خبرگزاری «آناتولی» روز یکشنبه نوشت، «ماریا ترزا دی بوربون پارما» شاهزاده اسپانیایی ۸۶ ساله روز پنجشنبه به دلیل ابتلا به بیماری «کووید-۱۹» در پاریس فوت کرده است.

ماریا ترزا اولین قربانی ویروس کرونا در خانواده‌های سلطنتی اروپایی به‌شمار می‌رود. او که به شاهزاده سرخ معروف بود، بیشتر وقت خود را به تدریس در دانشگاه سوربن فرانسه گذرانده و به‌ندرت از عنوان خانوادگی خود استفاده می‌کرد.

پیش از این تست کرونای شاهزاده «چارلز» فزرند ارشد ملکه انگلیس نیز مثبت اعلام شده بود.


ماریا ترزا ماریا ترزا دی بوربون پارما، اولین قربانی ویروس کرونا در خانواده‌های سلطنتی اروپا

در اسپانیا ظرف ۲۴ ساعت گذشته، تعداد قربانیان به ویروس کرونا با ثبت یک رکورد جدید ۸۳۸ نفر جان باختند تا شمار کل جانباختگان این بیماری در این کشور به ۶۵۲۸ نفر برسد. تعداد کل مبتلایان به کووید-۱۹ نیز در این کشور به ۷۸۷۹۷ نفر رسیده است.

روز یکشنبه آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور پرتغال با نزدیک به ۸۰۰ مورد ابتلای جدید به ۵۹۶۲ نفر رسید که از این بین ۱۱۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

همچنین در سوئیس آمار مبتلایان به ویروس کرونا به ۱۴۳۵۲ و شمار قربانیان به ۲۸۲ نفر رسیده است.

 در اتریش نیز شمار افراد مبتلا به این بیماری به ۸۴۸۶ نفر رسیده است که از میان آن‌ها تاکنون ۸۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

دولت انگلیس نیز اعلام کرد تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به نزدیک ۲۰ هزار نفر رسیده است و شمار قربانیان نیز با ۲۰۹ مورد افزایش به ۱۲۲۸ نفر افزایش یافته است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پسر IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    17 0
    او که به شاهزاده سرخ معروف بود، بیشتر وقت خود را به تدریس در دانشگاه سوربن فرانسه گذرانده و به‌ندرت از عنوان خانوادگی خود استفاده می‌کرد. و به‌ندرت از عنوان خانوادگی خود استفاده می‌کرد. و به‌ندرت از عنوان خانوادگی خود استفاده می‌کرد. اینجا انگل زاده ها از هر طریق بیت المال میخورن کسی نیست بهشون چیزی بگه
  • IR ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    0 0
    باید به این ادمها گفت روخت شاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس