نماینده ایران در سازمان ملل: تحریم‌های جدید آمریکا، فراتر از جنایت است

مسئول مطبوعاتی دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل تحریم‌های تازه آمریکا علیه ایران را فراتر از جنایت و غیرانسانی خواند.

به گزارش مشرق، مسئول مطبوعاتی دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد از تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید:

به نوشته روزنامه «وال استریت ژورنال» «علیرضا میریوسفی» مسئول مطبوعاتی دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل  با انتقاد از ادامه تحریم‌های ایالات متحده  گفت: «تحریم‌های جدید در بحبوحه ویروس کرونای جدید و در حالی که ایران یکی از شدیدترین آسیب‌ها را در این زمینه دیده، فراتر از جنایت است و نشانگر فقدان انسانیت کامل مقامات دولت آمریکاست.»

دولت آمریکا در ادامه تحریم‌های ضد ایرانی خود، روز پنجشنبه (دیروز) نام ۵ شرکت مستقر در امارات را به بهانه همکاری با شرکت ملی نفت ایران تحریم کرد.

دیگر دیپلمات‌های ایران ظرف دیروز و امروز نیز از رویکرد فشار حداکثری دولت آمریکا علیه تهران انتقاد کرده‌اند. سفیر ایران در بلژیک روز  پنجشنبه در یادداشتی در وبگاه شبکه خبری «یورو نیوز» با ذکر خسارت 200 میلیارد دلاری کشور بابت تحریم‌های یکجانبه آمریکا و تاثیر آن‌ها بر بخش پزشکی جهت مقابله با کرونا، سرپیچی اروپا از تحریم‌های یکجانبه واشنگتن را خواستار شد.

«فروزنده ودیعتی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در فنلاند نیز طی مصاحبه با یکی از نشریات این کشور با اشاره به آسیب ایران از تحریم‌های آمریکا، از کشورهای اروپایی خواست باتوجه به شیوع کرونا، برابر تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران سکوت اختیار نکنند.

ودیعتی در این مصاحبه با اشاره به تلاش‌های شبانه روزی کادر پزشکی ایران در نبرد با ویروس کرونای جدید گفت، اعمال تحریم‌های غیرقانونی آمریکا «تروریسم اقتصادی علیه ایران» است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • خو اننده خبر IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
    0 0
    مثل اینکه آخرین تحریم ها شامل چند نفر از هموطنان و شرکت ها می شود که ارتباط تحریم آنها با بخش پزشکی و مقابله با ویروس کرونا مقداری تشویش ذهنی ایجاد می کند و ارتباط آنها را با هم یه جور خاصی جلوه میده....
  • محسن DE ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
    2 0
    همینطور است باید مسئولین ما از رئیس جمهور گرفته تا مقامات وزارتخارجه در صحبت هایشان به جنایت ترامپ در خصوص جلوگیری از ارسال دارو به ایران وکشته شدن دهها بیمار چه در خانه وچه در بیمارستانها بر عهده این جانی تاریخی که هزاران بار از هیتلر بدتر است می باشد سازمان ملل باید این عمل غیر انسانی ترامپ رئیس جمهور آمریکا را که با تحریمهای اعمال شده علیه مردم ما وجلو گیری از ارسال دارو به ایران را ثبت تاریخی نماید پیشنهادی دارم که وزیر خارجه ایران با اعداد وارقام بطور دقیق موضوع را به سازمان ملل و سایر سازمانهای حقوق بشری اعلام نماید
  • عبدالله IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
    3 2
    اعتماد به آمریکا اشتباه بزرگی است. آمریکا شیطان اکبر است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس