نیویورک در وضعیت "هشدار زرد" با افزایش تدریجی مبتلایان کرونا

شهر نیویورک روز گذشته (دوشنبه) بار دیگر با افزایش تدریجی بیماران مبتلا به کروناویروس، در وضعیتِ هشدار شیوع مجدد بیماری قرار گرفت.

به گزارش مشرق، مقامات بهداشتی نیویورک بار دیگر از افزایش تدریجی تعداد بیماران مبتلا به کرونا در این شهر خبر داده و اعلام کردند که نیویورک وارد سطح بالاتری از هشدار شیوع دوباره بیماری شده است.

آنها تاکید کردند: شرایط جدید، یادآور این واقعیت ناخوشایند است که همه‌گیری هنوز تمام نشده و این ویروس همچنان قدرت آسیب رساندن به نیویورکی‌ها را دارد.

با ادامه روند افزایشی موارد ابتلا، این شهر در سطح خطر "متوسط" یا "هشدار زرد" به لحاظ انتقال ویروس قرار گرفت؛ پیشرفتی که می تواند باعث بازگشت محدودیت های بهداشت عمومی شود هرچند به گفته مقامات بهداشتی، در حال حاضر هنوز نیازی به بازگرداندن آنها نیست.

گزارش‌ها حاکیست، این شهر اکنون شاهد نزدیک به ۲۵۰۰ مورد جدید ابتلا در روز است که جهشی قابل توجه از حدود ۶۰۰ مورد روزانه در اوایل ماه مارس (حدود ۱۰ اسفندماه) است.

این رشد اخیر در آمار مبتلایان که ناشی از زیرسویه مسری‌تر امیکرون موسوم به BA.۲ است، هرچند با اولین موج افزایش مبتلایان در دسامبر و ژانویه (۱۰ آذر تا ۱۱ بهمن) برابری نمی کند اما تعداد موارد ثبت شده به همان اندازه زمانی است که سویه دلتا این شهر را در سال گذشته فرا گرفت.

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، علاوه بر این، کارشناسان بهداشتی می‌گویند که میزان موارد ابتلا در نیویورک و سراسر ایالات متحده احتمالا بسیار بالاتر از آمار رسمی است زیرا بسیاری از ساکنان در خانه آزمایش می‌کنند و آزمایش‌های مثبت در خانه، معمولا در آمار رسمی گنجانده نمی‌شوند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس