کد خبر 1055917
تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
الزام جنرال‌موتورز به تولید دستگاه‌تنفسی؛ ترامپ بسته حمایتی ۲ تریلیون دلاری را امضا کرد

رئیس‌جمهور آمریکا ضمن امضای طرح بودجه ۲ تریلیون دلاری برای مقابله با ویروس کرونا، شرکت جنرال‌موتورز را به ساخت دستگاه تنفس مصنوعی ملزم کرد.

به گزارش مشرق، بعد از اقدام مجالس نمایندگان و سنای آمریکا برای طراحی بسته حمایتی مقابله با شیوع ویروس «کووید۱۹» در این کشور، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور ایالات متحده با امضای این طرح،‌ آن را اجرایی کرد.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، این طرح حمایتی با ارزش بی‌سابقه ۲،۲ تریلیون دلار، با هدف کمک به کارگران و مشاغلی است که به دلیل قوانین مبارزه با شیوع ویروس کرونا، کار خود را از دست داده و تعطیل شده‌اند. همچنین قصد دارد کمبودهای درمانی در مراکز درمانی فدرال را نیز مرتفع کند.

بیشتر بخوانید:

این طرح البته با حمایت یک‌دست احزاب اصلی آمریکا همراه نشد. بر این اساس، برخی از دموکرات‌ها به کافی نبودن کمک‌های این طرح به کارگران اعتراض داشتند و برخی جمهوری‌خواهان مبلغ آن را بیش از حد و مسبب افزوده شدن به بدهی ملی آمریکا دانستند.

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، این سومین طرح بزرگ حمایتی کنگره ایالات متحده برای مقابله با شیوع این ویروس است.

ترامپ همچنین با امضای قانون دیگری، شرکت جنرال‌موتورز را ملزم به تولید دستگاه‌های تنفس مصنوعی (ونتیلاتور) کرده و مدعی شد که این شرکت تا کنون وقت خود را تلف کرده است.

این در حالی است که تعداد مبتلایان به ویروس کووید۱۹ در آمریکا بامداد شنبه از مرز ۱۰۰ هزار نفر عبور کرده و این کشور کماکان در صدر جدول کشورهای آلوده به این ویروس قرار دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    0 0
    ما هم با دستمال توالت ماسک می سازیم!
  • مهماندار هواپیما IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    0 0
    در عوض ایران خوردو و سایپا عرضه ساخت زه را هم ندارن چون یک مشت بیسواد شدن مهندس خودرو سازی انهم عاشق فرانسه
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    0 0
    الان یه دستگاه تنفسی 8 سیلندر میسازن که هر دو سه تاش یه نیروگاه هسته ای میخواد برقشو تأمین کنه، دونه ای سه تن هم وزن داره! خخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس