کد خبر 1055859
تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۳
فوتبال

سایت اسپانیایی مارکا با برپایی یک نظرسنجی به دنبال انتخاب بهترین پیراهن های تاریخ ورزش جهان است.

به گزارش مشرق، لباس تیم های فوتبال در تاریخ بیش از صدسال این ورزش دچار تحولات بزرگی شده است اما از همان سال ها جذابیت و تفاوت لباس های تیم های مختلف عنصری مهم برای هواداران به شمار می آمده است. در سایر ورزش ها هم شرایط غیر از این نبوده و طراحی مناسب می تواند فاکتوری مهم برای ایجاد علاقه بیشتر و البته درآمدزایی بیشتر شود.

بیشتر بخوانید:

پیام AFC با بازیکن استقلال و پرسپولیس +عکس


در روزهایی که ویروس کرونا، ورزش دنیا را به حالت تعلیق درآورده، مارکا دست به اقدامی جالب زده و با نظر سنجی از سایت های معتبر در صنعت فوتبال و ورزش دنیا نظیر بلیچر ریپورت، 442 و... بهترین کیت های ورزشی را برای نظرسنجی روی سایت خود قرار داده است.

در ادامه این مطلب این رده بندی از رتبه 1 تا 50 را خواهید دید.

1-  اسپانیا؛ جام جهانی 1986 


در جام جهانی 1986 اتفاقاتی فراموش نشدنی رقم خورد؛ از به ثمر رسیدن گل دست خدا توسط مارادونا در مرحله یک هشتم نهایی تا نمایش های دیدنی برزیل که البته در آن جام مغلوب فرانسه شد. با این حال یکی از اتفاقات ویژه این جام که در مکزیک برگزار شد، با آرای مردمی به پیراهن ماتادورها اختصاص یافته که طرحی ساده دارد ولی توانسته محبوبیت زیادی به دست بیاورد. اسپانیا در جام جهانی 1986 در مرحله یک چهارم نهایی مغلوب بلژیک شد.

2-  آلمان؛ 1990 


در جام جهانی 1990 پیراهن  آلمانی ها  با استفاده از سه رنگ پرچم این کشور، طراحی ویژه ای داشت و هنوز هم بسیاری این کیت را بهترین و محبوب ترین کیت تاریخ می دانند.

3-  لس آنجلس لیکرز؛ فصل 1979-1978


لیکرز در این فصل رتبه سومی مسابقات NBA را به دست آورد ولی چیزی که بیشتر از نتیجه در ذهن هواداران بسکتبال باقی مانده، پیراهن های ساده این تیم بوده که توانسته رتبه سوم این رنکینگ را به خودش اختصاص بدهد.

4-   پیراهن طلایی دوچرخه سواری


این پیراهن در سال 1994 توسط ساتینی تولید شده ولی استفاده از آن به سال 1927 بازمی گردد که توسط قهرمان جهان در مسابقات به تن می شده و پنج رنگ آبی، قرمز، مشکلی، زرد و سبز که رنگ های المپیک هم به شمار می روند در آن استفاده شده است.


5-  هلند؛ 1988 


علاقمندان به فوتبال هیچ وقت ستاره های هلند را در پیراهن یکدست نارنجی این تیم در جا ملت های 1988 فراموش نمی کنند. جایی که این تیم با اتکا به ستاره های پرشماری نظیر فان باستن، گولیت، کومان و... توانست با پیروزی 2 بر صفر در فینال برابر شوروی قهرمان این مسابقات لقب بگیرد.

6-  نیویورک یانکیز


نیویورک یانکیز نام مشهورترین و پرافتخارترین تیم حاضر در لیگ برتر بیسبال آمریکا و محبوب‌ترین تیم بیسبال در شهر نیویورک است و پیراهن سفید و مشکلی راه راه این تیم توانسته یکی از محبوب ترین ها لقب بگیرد.

7-  هلند؛ 1988 


این طرح پیراهن تیم ملی هلند که یکی از قدرت های بلامنازع جهان در سال های انتهایی دهه 80 و شروع دهه 90 میلادی بود، نیز با استقبال بسیاری از علاقمندان به فوتبال روبرو شده و آن را یکی از فراموش نشدنی ترین کیت ها معرفی کرده اند.

8-   شیکاگو بولز 

شماره 23 شماره ای است که مایکل جردن ستاره بی بدیل بسکتبال دنیا از سال 1984 تا 1993 در شیکاگو بولز به تن کرد و از سال 1995 تا 1998 نیز دوباره به این تیم بازگشت ولی در تاریخ یکم نوامبر 1994 به پاس نمایش های فراموش نشدنی  جردن و قهرمانی هایی که برای این تیم آورد، این شماره بازنشسته شد. بی شک یکی از دلایل محبوبیت جهانی این پیراهن، این بوده که مدت زیادی بر تن مایکل جردن بوده است.

9-  فرانسه؛ 1982 


در جام جهانی 1982 که در اسپانیا برگزار شد، فرانسه با اتکا به ستارگانی نظیر پلاتینی و ژان تیگانا تا نیمه نهایی پیش رفت ولی در این مرحله با نتیجه 3 بر 2 مغلوب لهستانی شد که فینال را با نتیجه 2 بر صفر به ایتالیا واگذار کرد. اگر چه فرانسه برای گرفتن جشن قهرمانی در جهان تا سال 1990 صبر کرد ولی طرح پیراهن این تیم در چهار دوره قبل، یکی از محبوب ترین پیراهن های جهان شد؛ طرحی که با خطی قرمز و چند خط سفید، توانسته چشم ها را به خود جلب کند.

10-  مکزیک؛ 1998 


بلانکا و هرناندز ستاره های مکزیک در جام جهانی فرانسه بودند ولی طرح عجیب و چشم نواز مکزیکی ها در جام جهانی فرانسه، بر شادی گل های هرناندز مهاجم زهردار این تیم در خط حمله می افزود.

11-  آرژانتین؛ 1986 


آخرین قهرمانی آرژانتینی ها در ادوار جام های جهانی به شکلی دراماتیک رقم خورده؛ جامی که در مکزیک برگزار شد و این تیم به رهبری کارلوس بیلاردو روی نیمکت و رهبری مارادونا در زمین موفق به کسب قهرمانی شد. پیراهن این تیم در این مسابقات نیز هرگز فراموش نخواهد شد.

12-  راگبی نیوزیلند؛ 1998 


این طرح که در سال 1998 توسط ملی پوشان راگبی نیوزیلند مورد استفاده قرار گرفته، یکی دیگر از پیراهن های مورد توجه کاربران است.

13-  بوستون سلتیکس 


یکی دیگر از تیم های پرآوازه اتحادیه بسکتبال آمریکا سلتیک بوستون است که در سال 1946 تاسیس شده و هم اکنون در رتبه سوم جدول کنفرانس شرق حضور دارد.

14-  بوکا جونیورز؛ 1981 


یکی از محبوب ترین تیم های آرژانتینی که مارادونا و بسیاری دیگر از ستاره های این کشور در آن بازی کرده اند، بوکا است. تیمی که پیراهن آن با دو رنگ زرد و آبی، طی سال های مختلف توانسته چشم ها را به سمت خود برگرداند ولی این طرح در سال 1981 از ذهن علاقمندانش پاک نشده است. البته اینکه مارادونا هم در این فصل پیراهن بوکا را بر تن داشته، در این انتخاب اصلا بی تاثیر نبوده است.

15-  بارسلونا؛ 1982 


پیش از اینکه با شروع دهه نود بارسلونا خود را به عنوان یکی از قدرت های اول فوتبال اروپا معرفی کند و با شروع قرن جدید قدرت بلامنازع فوتبال دنیا با سبک ویژه گوآردیولا لقب بگیرد، آنها در سال 1981 توانستند یک جام دیگر به کلکسیون افتخارات خودشان در جام برندگان جام اروپا اضافه کنند؛ سالی که در آن آبی و اناری پوشان کاتولونیا این دو رنگ را به شکلی کاملا ساده کنار هم ترکیب کرده بودند.

16-  این تیم یکی از دیگر از تیم های محبوب کنفرانس شرق است که نامش را برای ادای احترام به مردانی انتخاب کرده که در سال 1776 آمریکا را بنا نهاده اند. طرح مشکی این تیم با حاشیه های قرمز به مدت 12 سال برتن بازیکنان این تیم خودنمایی می کرد.


17-  تیم رویایی NBA در مسابقات المپیک 1992 

حضور ستاره  های پرشمار در این تیم که به آسانی قهرمان المپیک تابستانی در بارسلونا شدند، سبب شده بود تا وسواس خاصی برای طراحی پیراهنی که قرار بود ستاره های بی بدیل دنیای بکستبال بر تنشان داشته باشند، در نظر گرفته شود و در نهایت این طرح انتخاب شد. یکی از اعضای اتحادیه بسکتبال پیش از شروع رقابت ها عنوان کرده بود که تیم المپیک بسکتبال آمریکا که به آن تیم رویایی هم می گفتند، از بهترین بازیکنان بسکتبال تشکیل شده که کره خاکی به خودش خواهد دید. 

18-  رافائل نادال


  این پیراهن که توسط شرکت نایکی برای رافائل نادال ستاره اسپانیایی تنیس دنیا طراحی شده نیز در میان طرح هایی قرار گرفته که علاقمندان به ورزش به آن توجه داشته اند.

19-  نیکی لائودا (فراری) 


آندرس نیکی لائودای آلمانی که در سال 2019 از دنیا رفت، سه دوره قهرمان فرمول یک جهان شده و در یکی از مسابقات نیز با سانحه مواجه شد و صورت او سوختگی شدیدی پیدا کرد. این پیراهن که در فراری برای او طراحی شده بود، توانسته محبوبیت ویژه ای هم پیدا کند.

20-  دنور ناگتس (1982 تا 1993) 


این طرح طی 11 سال طرح اصلی این تیم ایالت کلرادو در کنفرانس غرب بوده است؛ طرحی که با طیف رنگ های اصلی و زمینه اصلی آبی شکل گرفته است. دنور ناگتس هم اکنون در جدول کنفرانس غرب آمریکا رتبه سوم را در اختیار دارد.

21-  جمهوری شوروی (1970)


22-  گلدن استیت واریرز 


23-  ماپی ( شرکتی  ایتالیای در زمینه تولید محصولات شیمیایی که به صنعت ورزش و دوچرخه سواری ورود کرده است).


24-  اورلاندو مجیک ( 1989 تا 1998)


25-  بیوری بورن: تنیسور برجسته جهان که طی سال های 1974 تا 1981 به رکورد 11 قهرمانی گرنداسلم اوپن دست پیدا کرد؛ شش قهرمانی در آزاد فرانسه و پنج قهرمانی متوالی در مسابقات تنیس ویمبلدون.


26-  برند ریموندز که برای دوچرخه سواران و افرادی که علاقمند به این رشته هستند، پیراهن های محبوب و مناسبی طراحی کرده است.


27-  لاتزیو (1982)


28-  سنت لوئیس کاردینالز یکی از مشهورترین تیم های لیگ برتر بیسبال آمریکا.


29-  آتلانتا هاکس یکی دیگر از تیم های کنفرانس شرق اتحادیه بسکتبال امریکا

 


30-  تیم ملی راگبی فرانسه؛ 1995


31-  پیراهن بازیکنان تیم های ورزشی مختلف شرکت پژو 


32-  تیم فوتبال آمریکایی گرین بی پکرز  در ایالت ویسکانسین 


33-  کوین شوآنتز موتورسوار آمریکایی 


34-  تیم فوتبال بیسبال شیکاگو کابز 


35-  تیم فوتبال آمریکایی اوکلاند 


36-  تیم ملی فوتبال کلمبیا (1990)


37-  آیرتون سنا (راننده تیم فرمول یک شرکت رنو)


38-  برند La Vie Claire


39-  تیم فوتبال آمریکایی کانزاس سیتی چیفس 


40-  تیم فوتبال آمریکایی بوفالو بیلز 


41-  تیم ملی دانمارک در جام جهانی 1986


42-  آقاسی ستاره سابق تنیس دنیا 


43-  پیراهن طراحی شده برای شرکت کمل و لوتوس در مسابقات فرمول یک 


44-  مرکاتو اونو (فروشگاهی که با داشتن بیش از 50 شعبه در ایتالیا در ورزش فعالیت می کند).


45-  لیتون هیوت که در سال 2001 جوانترین ورزشکار رنکینگ تاریخ تنیس شد.


46-  گوران ایوانیسویچ تنیسور بازنشسته کروات 


47-  پاتریم مک انور تنیس باز بازنشسته آمریکایی 


48-  تایگر وود، ستاره آمریکایی دنیای گلف 


49-  موتورولا (طراحی منحصر به فرد پیراهن برای بخش ورزش)


50-  برند Brooklyn Chewing Gum

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    3 0
    عرق گیر و شورت ببخشید لباس تیم ملی فوتبال ایران رو ننوشتن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس