کد خبر 1055698
تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
حریرچی

معاون‌کل وزارت بهداشت گفت: کادر درمان با تقدیم ۴۳ شهید پزشک و پرستار، همچنان با قوت وظایف خود را انجام می‌دهند و هیچ مشکلی در درمان نداریم.

به گزارش مشرق، ایرج حریرچی شب گذشته در جلسه ستاد مدیریت مقابله با شیوع بیماری کرونا دانشگاه علوم پزشکی زابل، اظهار داشت: در حال حاضر دو موضوع مهم جهت پیشگیری از  شیوع کرونا ویروس وجود دارد؛ اول فاصله‌گذاری اجتماعی است که استانداران و فرمانداران باید در این زمینه اقدام  داشته باشند.

معاون‌کل وزارت بهداشت تصریح کرد: امسال در ایام تعطیلات نوروز با وجود بحث شیوع کرونا حضور 25 درصد جمعیت به عنوان مسافر در هیچ جای کشور وجود ندارد اما متاسفانه شاهدیم در منطقه سیستان چنین شده است.

بیشتر بخوانید:

وی ادامه داد: موضوع دوم قرنطینه کردن افراد مشکوک و مبتلا به بیماری کرونا به صورت کامل است؛ همچنین خروج ساکنان شهرها ممنوع و ورود غیرساکنین نیز ممنوع می‌شود تا از شیوع کرونا ویروس جلوگیری شود.

معاون‌کل وزارت بهداشت تاکید کرد: برای منطقه سیستان در شمال استان سیستان و بلوچستان از هفته سوم بعد از عید، به دلیل حجم بالای مسافر نگران هستیم. در حال حاضر در مورد کرونا ویروس درمان موضوع اصلی نیست چون در این زمینه مشکلی وجود ندارد  بلکه موضوع اصلی پیشگیری از ابتلاست.

حریرچی اظهار داشت: تردد مردم و خودروها در داخل شهرها باید محدود شود و حتی در صف نانوایی‌ها نیز مردم دقت کنند و با فاصله باشد. مراسم عروسی و عزا  در چنین وضعیتی نباید به هیچ عنوان برگزار شود.

وی با بیان اینکه بیمارستان سینا زابل در محیط مطلوب با تجهیزاتی مناسب به خوبی برای درمان بیماران کرونا آماده شده، افزود: اقدامات خوبی در پیشگیری از کرونا ویروس در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زابل انجام شده که از این عزیزان کمال تشکر را دارم.

معاون‌کل وزارت بهداشت اظهار داشت: تشکر می‌کنم از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در کنار مجموعه بهداشت و درمان است و فردا نیز در سیستان عملیات ضدعفونی و گندزدایی را انجام می‌دهد.

حریرچی یادآور شد: آنچه مهم است پیشگیری و جلوگیری از ابتلا به کرونا ویروس است که نیاز به همراهی ببشتر مردم دارد. کادر درمان با تقدیم 43 شهید پزشک و پرستار، همچنان با قوت وظایف خود را انجام می‌دهند و هیچ مشکلی در درمان نداریم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • فرهاد RO ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    0 0
    به‌نظرمن‌تقدیربایدازنیروهای‌مسلح‌بشه‌نه‌سپاه‌وارتش‌وناجاوغیره‌تبعیض‌نبایدباشدچون‌مردم‌ایران‌دارای‌تمدن‌خیلی‌غنی‌هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس