کد خبر 1055533
تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۴

به گزارش مشرق، دکتر رضا سراج در کانال شخصی خود در تلگرام یادداشتی با عنوان «ترور سردار سلیمانی آغاز فرآیند بود» نوشته است.

متن این یادداشت به شرح زیر است:

پس از شهادت سردار سلیمانی به سه دیدگاه راهبردی درباره چرایی ترور آن شهید عالیمقام اشاره و آن‌ها را به اجمال بررسی کردم.

عده‌ای (دیدگاه اول) ترور سردار سلیمانی را نقطه پایان فرآیند مورد نظر آمریکا تحلیل کردند. این گروه بر این باورند بودند که ترور حاج قاسم برای پایان دادن به رفتار تهاجمی ایران، طراحی و اجرا شد. گروهی (دیدگاه دوم) ترور سردار سلیمانی را میانه یک فرآیند تحلیل و معتقد بودند؛ همانطور که ترور دانشمندان هسته‌ای منجر به مذاکره بر سر موضوع هسته‌ای شد، ترور حاجقاسم نیز حلقه میانی فرآیند مذاکره است. در کنار دو دیدگاه مذکور، افرادی (دیدگاه سوم) نیز بر این عقیده‌ بودند که آمریکا طرح بزرگی را برای منطقه و ایران تدارک دیده که شهادت سردار سلیمانی نقطه آغاز و عزیمت فرآیند اجرای آن است. گروه سوم، انفعال و اضمحلال محور مقاومت، تبدیل فشار به اقدام علیه ایران و اجرای معامله قرن را گام‌های بعدی فرآیند قلمداد می‌کردند. با این شرایط به نظر می‌رسد جنگ بیولوژیک بخشی از اقدام علیه ایران بوده و با توجه به شواهد و قرائن، آمریکا و رژیم صهیونیستی در پسا جنگ بیولوژیک فروپاشی انسجام اجتماعی، ناامن سازی محیط داخلی و دوگانگی شدید در حاکمیت بر سر موضوع (مقاومت- تسلیم) را در ایران به انتظار نشسته بودند. 

از منظر آمریکا و اسرائیل چنانچه اقدامات فوق، ایران را وادار به سازش نمی‌کرد، شرایط برای گام نهایی فرآیند (لبه پرتگاه جنگ) فراهم می‌گردید تا به زعم آنان، ایران شاخ شکسته تسلیم گردد. لیکن همچنان که خداوند با یوم الله تشیع دهها میلیونی پیکر سردار سلیمانی قدرت نمایی کرد و مکر دشمنان را با شکسته شدن هیمنه‌شان در یوم الله دوم به خودشان برگردانید؛ در این مرحله هم، گرفتار مکر و حیله خود شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • سعید IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    21 66
    سلام مشکل مسئولین عدم باور تهدید مردک دیوانه در خصوص زدن 52 نقطه از ایران بود ، آیا نزده ؟ 52 نقطه چه عرض کنم 1152 نقطه...
    • IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      53 10
      الان انشاالله دامن خودشون رو گرفته ...باید از ایران درخواست کمک کنند .
    • سیدعلی IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      44 10
      جنابعالی با اقتباس این تحلیل آبکی خواسته یا ناخواسته در زمین آرامم بازی کرده ای زیرا که او هیچ غلطی نتونست بکنه و شما دارید تهدید توخالی اورا واقع نمایی می کنید وبرای آن مصادیق بی شماری با پسوند ۵۲ دست وپا می کنید؟!!!
    • ناراضی وضع موجود IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      20 16
      عمو کجای کاری دنیا تعطیل شده سوزنت گیر کرده رو ایران؟
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    41 18
    با همت کادر درمانی و نیروهای مسلح و زیر ساخت های خوب سلامت خوشبختانه حمله بیولوژیکی دشمن در ایران کنترل شد اما و مکروا و مکر اللّه و اللّه خیر الماکرین، تاکنون بیشترین خسارت به امریکا و متحدین اروپایی آن وارد شده است.
  • IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    29 12
    خدارا شکر جوری امریکا گرفتار شده که خلاص بشو نیست
    • US ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
      15 8
      شما که اصلا ککتونم نگزیده.کشته هاتون از کل مبتلایان ایالات متحده بیشتره کلی هم نماینده مجلس و خبرگان و سرهنگ مردن ازتون
    • IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
      0 0
      تا این لحظه مطابق آخرین آمار جمع آوری شده توسط حقوق بگیران بن سلمان، بیش از 85 میلیون ایرانی بر اثر کرونا فوت کرده اند.
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    18 18
    نتیجه توکل و اعتماد و اطمینان ملت مسلمان ایران به خدا همین است دشمن را با سلاح خود نابود می کند. و مکروا و مکر اللّه و اللّه خیر الماکرین
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    19 10
    خداوند مکرشان را به خودشان برگرداند
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    17 8
    و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون
  • نادر IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    20 11
    کاملاً با این تحلیل موافقم دشمن برای به فراموشی سپردن شکست ،هیمنه پوشالی خود در عملیات عین الاسد و مضافاً انتقام شیطانی ، دست به حمله بیولوژیکی زده است اما مثل اینکه خداوند مکرشان را به خودشان برگردانده انشا الله
  • فرزاد IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    9 8
    ازاین که میگن حاضریم به زامبی ها کمک کنیم ازکرونا رهاشن حالم خراب میشه اونا مرگ مارا ارزو دارن مای ساده دل برویم سالمندانشون رومامی کنیم تهوع اوره!
    • IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
      0 4
      این یک تبلیغ و ترویج برای فرهنگ و دین ایران زمین است و میلیون میلیون انسانهای در حصر بوقهای تبلیغاتی غرب را به ناگهان بیدار و شیفته ان دین و فرهنگ میکند اگر بگذارند
  • کیا IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    12 10
    اما فرایند عملیات ملحدین بشرح ذیل بود در سال1398 1-شورش که همراهی منافقین وفاسقین در داخل در خدمت بودند ۲_تحریم شدید و تشدید آن و همصدایی منافقین وفاسقین داخلی ۳- هماهنگی با مدار خارج درقیمت بنزین جهت شورش در داخل ۴-ترور شهدای مدافع حرم جهت تسلیم و بدست آوردن میدان توسط منافقین وفاسقین ۵- کودتای مدرن امریکایی با هواپیمای اوکراینی در جاسوسی و ارتباط آنها با منافقین وفاسقین و شعبان بی مخهای با جهل مرکب در داخل جهت اجرای منویات دشمنان ۶-نا امیدی از انتخابات و حمله بیولوژیکی از آزمایشگاه گرجستان با توجه به اطلاعات کامل از موارد ژنی بدلیل سفرفراوان ایرانیان به گرجستان ۷-هماهنگی در داخل با منافقین وفاسقین جهت همگیری بیماری و کشتار شدید مردم تا تسخیر را کشور و به قدرت رسیدن شعبان بی مخ های با جهل مرکب ۹-.......و
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    12 16
    امریکا و اسرائیل تاوان تهاجم بیولوژیک احمقانه خود را پس خواهند داد . آنها گمان نمیکردند هدف حملات مقابله به مثل قرار بگیرند.
  • امیر IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    22 11
    بایستی انتقامهای سرسختی از /آمریکا بگیریم باید خاورمیانه را قتلگاه سربازان امریکایی قرار دهیم خون سردار خونبهای سنگین و سرسخت میطلبد
  • IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    2 10
    فعلا که کرونای ریزه میزه، یانکی ها رو فیتیله پیچ کرده. پس نظر سوم باطل می شود.
  • میثم IR ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    1 7
    غرب برای اجرای اقدامات خود چندین اقدام را انجام می دهد و در زیر بخش های ان به ده ها زیر بخش فکر میکنن و در فاز های مختلف به جواب های ما فکر کرده اند و در مقابل ان چندین گزینه دارند این را می شود به یک قطاری تشبیه کرد که ته ندارد ، دولت مردان ما چگونه فکر میکنن مهم است خیلی مهم.
  • IR ۰۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    2 12
    منم موافقم. نباید رشته اتفاقات رو گم کرد و زمان وقوعشان رو صرفا تصادفی دید. اینها مکریست عمیق که اینجا انتظار یاری دست خدا داریم همچون توفان طبس!
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    3 46
    امریکایی ها با فتنه انگیزی و ایجاد دردسر برای مردم دنیا مصداق این حدیث اند امام علی علیه السلام میفرمایند: مَنْ شَبَّ نارَ الْفِتْنَةِ کانَ وَ قُوُداً لَها هرکس آتش فتنه را روشن کند و به آن دامن زند خودش هیزم آن آتش خواهد گشت.
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    2 16
    به خدا روزی که این معلوم الحال رییس جمهور آمریکا شد من پیش بینی میکردم این کله خرابه ویه کارایی انجام میده کد عملیات کرونا روچند ماه قبل زر زد که مراکز فرهنگی ایران چند ده تا رو تعطیل میکنیم وفلان فقط امام چه عالی گفت شیطان بزرگ که شیطان بزرگ
  • مهرناز IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    1 7
    انتخاب ترامپ " برای ایجاد اوج افراط گری در امریکا و اسرائیل " نشان دادن اوج وابستگی کشورهای اروپائی و... درمسیر تفکر امریکائی وصیهونیستی " با تهدیدها وتحریم ها چگونه می تواند دنیا را به سقوط سلامت بشری وفقر اقتصادی بکشاند " و صدمات ناشی از این افراط گری در دنیا " با شیوع کرونا به خوبی عریان شد " تا اینده مقامات ومردمان دنیا بیشتر به خودشان بیایند " که نیاز بشری در دنیای کنونی قرن 21 " باید بیشتر صلح جوئی باشد " تا جنگ طلبی.
  • NL ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    1 1
    وقتی صحبت از نه جنگ میشود نه مذاکرده شد، دشمن جریح تر وارد شد سال 87 هم از صبراستراتژیک صحبت شد، اونم خطا مقطعی بود. باید جواب حملات صهیونیست ها، امریکایی ها رو طی چندسال اخیر درهمان سطح میدادیم میدادیم
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    0 1
    خدا کنه سردار زنده باشه و مترسک و ماکت را فرستاده باشند جلو که تلف بشه و قضیه برجام بخوابه. و کشته شدنش سیاست رهبر فرزانه و روحانی و مشاو انش باشد چون سیلی زدن ارزش نداشت و جاخالی داد و توسط اصلاحطلب و دوتابعیتی و عراق و روسیه اطلاع رسانی شده بود ظاهرا. فعلا هم سال موشه و همه رفته اند داخل سوراخها و لگد و مشت زدن هم تعطیل و منحل شده فعلا.
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    0 0
    اون کثافتایی که دست جلوی آمریکا دراز کردن که ویزای بچه هاشون تا آمریکاتمدید بشه باعث و بانیند .جانی های آدم کش که براشون مهم نیست.مثل فتنه 88.فقط این کثافتا . سفیهان و بیخردان در مسند قدرت باشند بسه.
  • حمید IR ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    0 0
    کشوری که برج دو قلوهای خودشو با بیش از۳۰۰۰ نفر نا بود میکنه انتشار کرونا که اهمیتی برایش نداشت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس