کد خبر 1055465
تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴
گزارش|درخواست برای لغو فوری محاصره غزه/ نگرانی از به خطر افتادن جان ۵ هزار اسیر در سایه کرونا

نگرانی‌ها از به خطر افتادن جان پنج هزار اسیر فلسطینی در سایه شیوع کرونا و کوتاهی پزشکی عمدی و بی توجهی اشغالگران قدس افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، شبکه الجزیره در گزارشی اعلام کرد: پنج هزار اسیر فلسطینی در 22 زندان رژیم اسرائیل در سایه نگرانی شدید از وضعیت خود به خاطر شیوع ویروس کرونا گامهای اعتراضی را علیه مقامات رژیم اشغالگر آغاز کرده اند تا به تدابیر بهداشتی که آنها را از خطر این بیماری محافظت کند، دست بزنند.

از جمله اقدامات اعتراضی اسیران به گفته هیئت رسیدگی به امور اسیران و آزادگان وابسته به سازمان آزادیبخش فلسطین(ساف)، بستن بخشهای زندانها و پس دادن وعده های غذایی در زندانهای مختلف بوده است.

«قدری ابوبکر» رئیس هیئت رسیدگی به امور اسیران و آزادگان فلسطینی به شبکه الجزیره گفت : اسیران زن و مرد از جمله اسیران بیمار و کودک و زن با یک خطر واقعی روبرو هستند که جان آنها به سبب سیاست اهمال و کوتاهی اسرائیل تهدید می شود.

بیشتر بخوانید:

کرونا وارد منطقه محاصره شده نوار غزه شد

وی تصریح کرد اشغالگران اسرائیلی، سیاست قتل تدریجی را علیه اسیران در پیش گرفته اند.

قدری با اشاره به بی توجهی اشغالگران به مسائل بهداشت و سلامت اسیران دربند خود تاکید کرد اسرائیل سیاست خصمانه ای را علیه اسیران در پیش گرفته که خطر واقعی برای زندگی آنها به شمار می رود، این رژیم حتی به اجساد اسیران پس از جان باختن آنها اهانت می کند.

وی به تصمیمی که چند ماه پیش در کنست(پارلمان) رژیم صهیونیستی اتخاذ شد اشاره کرد که بر منع آزادی زودهنگام اسیران از جمله بیماران تاکید می کند.

وی زندانهای رژیم صهیونیستی را کانون آماده برای شیوع بیماریهای واگیردار به سبب شلوغی و کوتاهی عمدی اشغالگران در نظافت و نگهداری از اسیران توصیف کرد.

قدری به اقدام عمدی رژیم صهیونیستی در خارج کردن پزشکان از زندانها با وجود شیوع ویروس کرونا اشاره کرد.

به گفته وی، حدود 700 اسیر فلسطینی از بیماریهایی همچون قلب و انواع سرطان رنج می برند و نیاز به دخالت پزشکی فوری دارند، همچنین دهها اسیر دچار نقض عضو هم در زندانها به سر می برند.

قدری افزود اسرائیل درخواستهای مکرر تشکیلات خودگردان فلسطین و سازمانهای بین المللی برای آزادی اسیران یا حداقل اسیران بیمار و 42 زن و 200 کودک اسیر را برای اینکه از خطر شیوع ویروس کرونا در زندانها در امان بمانند، رد کرده است.

به گفته وی، رژیم اسرائیل همچنین با اعلام آمادگی تشکیلات خودگردان و کمیته بین المللی صلیب سرخ برای تامین پزشک و مواد نگهدارنده و ضد عفونی کننده برای اسیران مخالفت کرده است.

رئیس هیئت رسیدگی به امور اسیران و آزادگان فلسطینی خاطر نشان کرد تلاشها و تماسهای سیاسی ریاست و دولت فلسطین با سازمان ملل و نهادهای حقوق بشری بین المللی برای فشار بر رژیم اسرائیل به منظور حفظ جان اسیران فلسطینی همچنان ادامه دارد، ولی اسرائیل دولت سرکش و قانون شکن است که تمام قوانین و مقررات بین المللی را زیر پا می گذارد.

وی درباره وخیم تر شدن اوضاع داخل زندانها و متوسل شدن اسیران به گسترش دامنه اعتراضات و ورود به اعتصاب غذای باز در صورتی که رژیم اسرائیل نیازهای آنها را جدی نگیرد، هشدار داد.

از سوی دیگر سهیر زقوت سخنگوی کمیته بین المللی صلیب سرخ در غزه به الجزیره گفت در سایه بحران بهداشتی جهانی به سبب ویروس کرونا، اسیران بیشترین نیاز را به توجه و مراقبت پزشکی دارند.

وی افزود از زمان شیوع ویروس کرونا(در مناطق اشغالی) کمیته بین المللی صلیب سرخ گفتگوهای خود با مدیریت زندانهای اسرائیلی را به ویژه پس از تعطیلی برنامه ملاقاتی افزایش داده است.

سخنگوی کمیته بین المللی صلیب سرخ از اظهارنظر درباره واقعیت زندانهای رژیم صهیونیستی و وضعیت اسیران دربند طفره رفت و گفت ما علنا از شرایط بازداشت(اسارت) سخن نمی گوییم.

وی افزود کار کمیته بین المللی صلیب سرخ، آزادی بازداشت شدگان نیست و این تصمیم به مقامات بازداشت کننده(اشغالگران قدس) برمی گردد.

درخواست برای لغو فوری محاصره ظالمانه نوار غزه به سبب شیوع کرونا

وزارت بهداشت فلسطین از جامعه بین المللی با تمام نهادهایش درخواست کرد فورا برای لغو محاصره نوار غزه دخالت کند تا این منطقه بتواند با شیوع ویروس کرونا مقابله کند.

اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین که درباره آخرین تحولات مربوط به ویروس کرونا سخن می گفت، اظهار داشت اشغالگران اسرائیلی مسئولیت وخامت اوضاع بهداشتی و انسانی هستند که سبب نیاز و کمبود مستمر در تمام عناصر بهداشتی و انسانی شده است.

وی با بیان اینکه اشغالگران با محاصره ظالمانه نوار غزه، جان دو میلیون نفر را به خطر انداخته اند، بر ضرورت تحرک فوری جامعه بین المللی برای پایان دادن به محاصره این منطقه تاکید کرد.

القدره بار دیگر هشدار داد ادامه محاصره نوار غزه اولین تهدیدکننده تمام شهروندان این منطقه است و حق آنها در داشتن سلامت و زندگی شرافتمندانه را نقض می کند.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین از تمام نهادهای سازمان ملل و امدادرسان و آزادگان جهان خواست نیازهای فوری اعم از دارو و تجهیزات پزشکی و دستگاههای تنفس مصنوعی و دیگر امکانات لازم و ضروری را تامین کنند.

القدره همچنین از پایان قرنطینه خانگی 1503 نفر از شهروندانی که از خارج به نوار غزه بازگشتند خبر داد و گفت وزارت بهداشت وضعیت بهداشتی و سلامت 1205 نفر دیگر را که در قرنطینه خانگی به سر می برند، پیگیری می کند و همه آنها در وضعیت خوبی هستند.

درخواست کمک اسیران فلسطینی از آزادگان جهان

اسیران دربند رژیم صهیونیستی در پی شیوع روزافزون ویروس کرونا در مناطق اشغالی و به ویژه در میان نظامیان صهیونیست درباره خطر بزرگی که جان آنها را به سبب بی اعتنایی و کوتاهی عمدی اشغالگران در رسیدگی به وضعیت جسمانی و سلامت آنها تهدید می کند، هشدار دادند.

اسیران فلسطینی در زندانهای اشغالگران قدس در پیامی فوری برای نهادهای حقوق بشری بین المللی و آزادگان جهان خواستار دخالت فوری آنها برای نجات جان خود شدند تا به گفته آنها زندانهای رژیم صهیونیستی به گورهای جمعی در سایه شیوع ویروس کرونا در مناطق اشغالی تبدیل نشود.

اسیران فلسطینی در پیام خود آورده اند: احساس خطر واقعی برای زندگی مان در داخل زندانهای اسرائیلی روز به روز و ساعت به ساعت در پی شیوع ویروس کرونا افزایش می یابد، این ویروسی که به یک وبای همه گیر تبدیل شده و همه جهان را تهدید می کند.

در این پیام آمده است : در شرایطی که ما دستورالعملهای روزانه از دولت اسرائیل و تمام دولتهای جهان به مردم برای جلوگیری از افزایش شیوع ویروس کرونا را می شنویم، هیچ اقدامات جدی را که به سئوالات ما پاسخ دهد، مشاهده نمی کنیم، اینکه اگر ویروس کرونا در زندانها شیوع پیدا کند چه اتفاقی خواهد افتاد، چه اقدامات عملی قابل اجرا به شکل انسانی از سوی اداره زندانها انجام می شود؟

اسیران در ادامه پیام خود که موسسات رسیدگی به امور آنها ارسال کرده اند، افزودند ما از اداره زندانها چیز جز گفتن اینکه ما تدابیر احتیاطی را اتخاذ می کنیم، نشنیده ایم که اظهاراتی گمراه کننده و فریبکارانه است به ویژه با توجه به اینکه صدها اسیر بیمار در زندانها هستند که از مشکلات بهداشتی که برخی از آن بسیار خطرناک است، رنج می برند، علاوه بر اینکه برخی اسیران مبتلا به بیماری های تنگی نفس و قلبی و افزایش فشار خون و دیابت و دیگر بیماریهای مزمن هستند.

اسیران فلسطینی خطاب به همه جهانیان و دست اندرکاران حقوق بشر گفته اند بیماری هر روز جان ما را تهدید می کند و هیچ اقدامات واقعی یا حتی آمادگی های منطقی وجود نداد، سهل انگاری و کوتاهی پزشکی و تاخیر در درمان، اسیران دربند اسرائیلیها را تهدید می کند و بسیاری از اسیران تا کنون در نتیجه کوتاهی و سهل انگاری پزشکی جان خود را از دست داده اند و این در حالی است که ما شنیده ایم که بخش بهداشت اسرائیل قادر به درمان مبتلایان با توجه به افزایش ویروس کرونا نیست.

در ادامه پیام اسیران دربند رژیم صهیونیستی آمده است : تنها راه و تنها امید برای نجات از این بیماری(کرونا)، نگهداری و پیشگیری و اقدامات نظافت و بهداشت است، در حالی که اداره زندانهای اسرائیلی هیچ گونه تجهیزات ضد عفونی کننده لازم و حتی ماسک در اختیار ما قرار نمی دهد.

اسیران فلسطینی نکته نگران کننده را احتمال مبتلا بودن زندانبانان صهیونیست به ویروس کرونا و سرایت این ویروس به اسیران دانسته اند و در این باره هشدار داده اند.

اسیران فلسطینی، اداره زندانهای رژیم صهیونیستی و دولت این رژیم و تمام کسانی را که در جهان مدعی دفاع از حقوق بشر هستند، مسئول جان خود دانسته اند.

اسیران دربند اشغالگران قدس خطاب به آزادگان جهان گفته اند: ما را به حال خود رها نکنید که در اسارت و در زندانها در حالی جان خود را از دست دهیم که ویروس(کرونا) در آن شیوع پیدا کند بدون اینکه کسی ما را درمان کند یا از آن در امان دارد، آیا جهان از ما می خواهد که همان کاری را انجام دهیم که برخی زندانیان در برخی کشورهای جهان انجام دادند تا ما را پیش از آنکه کرونا بر ما غلبه کند با گلوله از بین ببرند؟

اسیران در ادامه پیام خود اسامی شماری از اسیران بیمار را ذکر کرده اند که وضعیت وخیمی در زندانهای اشغالگران به سبب کوتاهی و اهمال کاری عمدی در رسیدگی بهداشتی به آنها دارند که نام برخی از آنها به این شرح است : معتصم رداد مبتلا به سرطان معده و ضعف سیستم ایمنی، کمال ابووعر مبتلا به سرطان حنجره و مشکلات تنفسی، ولید دقه مبتلا به بیماری خونی و مشکلات تنفسی،خلیل مسلم براقعة دچار اختلال در دستگاه تنفسی و ریوی، محمد جبر الحروب مبتلا به بیماری کبدی، رائد الحوتری دارای مشکلات تنفسی و إبراهیم أبومخ مبتلا به سرطان خون.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    1 0
    اصلاکل اسراییل رو پس بدن
  • IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    0 0
    مرگ بر رژیم صهیونیستی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس