کد خبر 1058476
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
بیش از ۱۴۰۰ اسیر جنگِ یمن مبادله می شوند

رئیس کمیته اسرا در دولت نجات ملی یمن گفت که طبق توافق با دولت مستعفی و فراری «منصور هادی» بیش از ۱۴۰۰ اسیر جنگی طی دو مرحله مبادله می‌شوند.

به گزارش مشرق به نقل از المیادین، «عبدالقادر المرتضی» رئیس کمیته اسرا در دولت نجات ملی یمن گفت که توافق با دولت مستعفی و فراری منصور هادی برای مبادله هزار و ۴۲۰ اسیر طی ۲ مرحله اجرا می‌شود.

بر اساس این گزارش، المرتضی تأکید کرد: طبق این توافق هزار و ۱۲۰ اسیر در مرحله نخست و ۳۰۰ اسیر دیگر در مرحله دوم مبادله می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

توقیف کشتی‌های مشتقات نفتی یمن به دست ائتلاف سعودی

وی افزود: بر اساس توافق مذکور ۷۰۰ اسیر ارتش و کمیته‌های مردمی در ازای ۴۲۰ اسیر از طرف مقابل (نیروهای ائتلاف متجاوز سعودی و مزدورانش) از جمله شماری سعودی و سودانی آزاد می‌شوند.

رئیس کمیته اسرا در دولت نجات ملی یمن تصریح کرد: طرف مقابل به بخش اول توافق متعهد نبوده و اسامی دیگر اسرای ارتش و کمیته‌های مردمی به جز ۴۲۰ نفرِ مذکور را ارائه نداده است.

المرتضی گفت: اما ما لیست همه اسرای نزد خود را ارائه دادیم و هنوز هم به مبادله هزار و ۴۲۰ اسیر متعهد هستیم.

المرتضی به زمان مبادله اسرا اشاره‌ای نکرد اما تاکید کرد: دشمن متجاوز را به آزادی اسرایمان مجبور خواهیم کرد و اهرم‌های زیادی را برای فشار بر آن در اختیار داریم.

گفتنی است، دولت نجات ملی یمن یازدهم فروردین ماه خبر داد که به دنبال نشستی یک هفته‌ای تحت نظارت سازمان ملل در اردن با دولت مستعفی، بر سَر مبادله حدود ۱۴۰۰ اسیر به توافق رسیده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • یک ترک IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
    0 0
    فقط باید مشوک های ضدهوایی دوش پرتاب و یا پسیو راداری مانند حرز نهم را باید به یمنی ها رسانید
  • احمدعامری (اهواز) ahmad252 DE ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
    0 0
    همه رو بکشید اینها سگهای عربستان هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس