سرلشکر سلامی

فرمانده سپاه با بیان اینکه اظهارات آمریکایی‌ها برای کمک به ملت ایران چیزی جز یک فریب و دروغ نیست، گفت: به آنها می‌گویم که اگر ملت آمریکا نیازی به کمک دارد، آماده این کار هستیم.

به گزارش مشرق، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز (پنجشنبه) در حاشیه رزمایش سراسری دفاع بیولوژیک و عملیات پاکسازی محیطی شهدای مدافع سلامت در جمع خبرنگاران، گفت: در بیمارستان‌های سیار ما تمام تجهیزات پزشکی اعم از تشخیصی و درمانی را دارند، ضمن اینکه از لحاظ تخت بستری و امکانات آی‌سی‌یو مجهز بوده و می‌تواند به صورت متوالی این تجهیزات در قالب بیمارستان صحرایی و سیار قرار گیرد. 

وی افزود: ما می‌توانیم بخش‌های مختلف بیمارستان‌های صحرایی را به نقاط مختلفی که  جهت تمرکز بهداشتی و درمانی درنظر گرفته‌ایم را منتقل کنیم، ضمن اینکه این بیمارستان ها به سرعت قابل گسترش بوده و می‌توانند ظرف مدت یک روز یک بیمارستان سیار را راه‌اندازی کرده و سریعاً آن را جمع‌آوری کرد.

بیشتر بخوانید:

سرلشکر سلامی: سپاه با احساس مسئولیت در میدان مقابله با کرونا قرار گرفته است

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: ما با استفاده از ظرفیت بیمارستان‌های سیار می‌توانیم تمرکز ویژه‌ای بر نقاط آلوده به ویروس داشته باشیم. 

سرلشکر سلامی گفت: حدود ۱۰ بیمارستان سیار در استان‌هایی که آلودگی بیشتری به ویروس دارند را در کنار ظرفیت‌های بهداشتی و درمانی و بیمارستان‌های مکمل قرار داده‌ایم. 

وی افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا به امروز، آمادگی خود را برای کمک به حوزه بهداشت و درمان اعلام کرده و این امکان را داریم که در آینده نیز این ظرفیت‌ها را افزایش دهیم. 

فرمانده کل سپاه درباره رزمایش سراسری دفاع بیولوژیک و عملیات پاکسازی محیطی هم گفت: این رزمایش یک عملیات واقعی بود که نیروی زمینی سپاه با استفاده از امکانات خود توانست در محیط‌هایی که آلودگی بیشتر دارند انجام دهد. 

سرلشکر سلامی تصریح کرد: به دلیل آنکه جنگهای بیولوژیک و مقابله با آن در دستورکارمان بوده است و تصور داریم که می‌توانیم در نبردهای هسته‌ای و شیمیایی و بیولوژیک درگیری خاصی داشته باشیم، امکانات و تجهیزات خوبی در این حوزه درنظر گرفته‌ایم، این در حالی است که در هشت سال دفاع مقدس تجارب خوبی برای مقابله با حملات شیمیایی کسب کرده‌ایم؛ ما جنگ بیولوژیک بسیار مرموزتر و فراتر از جنگ‌های شیمیایی می‌دانیم، ولی با استفاده از تجارب دفاع مقدس، زیرساخت‌های خوبی در مقابله با جنگهای بیولوژیک فراهم کرده‌ایم. 

وی خاطرنشان کرد: مقابله با ویروس کرونا به ما کمک کرد تا آنچه که از قبل در حوزه بهداشت و درمان را آماده کرده بودیم را در معرض یک آمادگی کامل بیازماییم و در یک عملیات واقعی آن را تست کنیم. 

فرمانده کل سپاه گفت: همه تجهیزات رفع آلودگی و پاکسازی محیطی و عفونت‌زدایی را در مراکز پرتجمع نظیر فرودگاه‌ها، ترمینال‌ها و یا خطوط ریلی و مناطق پرتردد که امکان انتقال آلودگی و شیوع ویروس بیشتر است، به کار گرفته و در اقصی‌نقاط کشورمان آن را به کار گرفته‌ایم. 

سرلشکر سلامی گفت: امکانات بهداشتی و درمانی و دفاع بیولوژیک و پاکسازی محیطی را در ابتدا از قم شروع کردیم و سپس به کاشان، گلستان و در دیگر نقاطی که آلودگی که به حد نگران‌کننده برسد به کار گرفته و خواهیم گرفت. 

وی خاطرنشان کرد: عملیات دفاع بیولوژیک و پاکسازی محیط را ادامه خواهیم داد و در همین راستا تلاش کردیم تا به مردم عزیز کشورمان در برپایی این رزمایش و نمایش میزان آمادگی خود را نشان داده و اطمینان آنها را جلب کنیم که می‌توانیم در کنار دیگر دستگاه‌ها و نهادها همه توان خود را برای یک پیکار قطعی با پدیده پیچیده و مرموز ویروس مذکور به کار بسته‌ایم.

فرمانده کل سپاه گفت: به مردم کشورمان اطمینان می‌دهیم که تا زمانی که این ویروس از کشورمان رخت برنبندد، در کنار مردم عزیزمان بوده و مانند همیشه پیشمرگ آنها هستیم و به هیچ وجه آنها را تنها نمی‌گذاریم و با استفاده از امکانات، زیرساخت‌ها و تجهیزاتی که متعلق به ملت است، اجازه نخواهیم داد مشکل و تهدیدی ملت بزرگ ایران را آزار دهد. 

سرلشکر سلامی درباره رفتار آمریکایی‌ها و ادعای آنها برای کمک به ملت ایران برای مقابله با ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: خصوصیتی که آمریکایی‌ها در برابر ملت بزرگ ایران دارند، آن است که همواره آنها دشمن ما بوده‌اند و هیچ وقت خیرخواه ملت عزیز ما نبوده‌اند. رئیس‌جمهور آمریکا ملت ایران را تروریست خطاب کرده است و کشورمان را تحت فشار تهدیدها و تحریم‌های جهانی قرار داد و تلاش کرد آنها را دچار مشکلات معیشتی کند، اما همواره ناموفق بوده است. 

وی افزود: اظهارات امریکایی ها برای کمک به ملت ایران چیزی جز یک فریب و دروغ نیست، این در حالی است که امریکایی‌ها گرفتار شیوع ویروس کرونا بودند و حتی آنها قادر نیستند در برابر این پدیده حفاظت کنند. 

سرلشکر سلامی گفت: من به سهم خودم به آنها می‌گویم که اگر ملت آمریکا نیازی به کمک دارد، آماده این کار هستیم، اما ما نیازی به کمک آنها نداریم. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    22 29
    سنای آمریکا بسته دو تریلیون دلاری برای مقابله با پیامدهای کرونا تصویب کرده ، آخه تو به چه درد آمریکا میخوری وقتی تو کشور خودت همه چی لنگ میزنه؟؟؟
    • IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      11 6
      13:47 جدی؟ پس برو به اربابت بگو به پزشکا و پرستاراشون لباس بدن تا مجبور نشن کیسه ی زباله بکنن تنشون. :)
    • کامران IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      5 5
      ور بیخودی نزن وطن فروش چشمای کور و گوشهای کرت رو یکم وا کن بدبخت با تصویب پول که جون آدم نجات پیدا نمیکنه
    • IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      6 6
      به به آقا مشتاق دیدار. 13:47 چطوری؟ اتفاقا منم همین الان 7 تریلیون دلار برای مقابله با پیامدهای کرونا تصویب کردم. حالا تو به چه درد ایران می خوری وقتی آمریکات برای دستمال توالت محافظ پلیس گذاشته؟؟؟ :))))))))))
    • IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      4 3
      اگه یخورده سواد داشتی میفهمیدی که این حرف یک جواب به اون ترامپ ملعونه که چند هفته پیش گفته بود که ما حاضریم کمک های بهداشتی به ایران برسونیم.
    • IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      2 5
      تنها چیزی که در کشور عزیز ما لنگ میزنه! وحود معدود افرادی همچون جنابعالیست که با سطح فهم پایین و سواد ناقص به مفاهیم بالاتر از شعورشان دست انداری میکنند. حتی خبر ندارند که این مبلغ مورد ادعا از کجا و چگونه قرار است تامین شود ! چاپ اسکناس بدون پشتوانه و استفاده از منابع درآمدی سایر کشورها؟!
    • IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      4 6
      خفه شو.منافق بدبخت.!
    • IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      6 4
      توبه چه دردی میخوری منافق بدبخت.؟؟؟!!!
    • محمد IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      2 5
      برو گم شو زر بیخود نزن اگه آمریکا از این پولا خرج میکرد ظرف یه روز آمار کشته هاش ۱۳۰۰۰ نفر نمی شد ثانیا اگر امثال آقای سلامی نبودن معلوم نبود به سرخودت وناموست بلایی بهتر از مردم عراق و سوریه و افغانستان می اومد پس دهن کثیفت رو ببند
    • علی خدایی IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      1 5
      زیادی تو خودت آلبانی نشین زر نزن ما میگوییم آگر مردم آمریکا نیاز به کمک دارند آماده ایم تو کی هستی خودت برو بیرون آلبانی نشین خاین
    • هادی NL ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
      1 2
      آخه بی پاره ، ایتالیا و اسپانیا از کوبا و ونزوئلا و روسیه و چین کمک خواستن ولی از آمریکا و فرانسه و انگلیس و آلمان و ... کمک نخواستن ، چقدر نادونی تو
    • رسول IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
      0 4
      جالبه که فقط ما ایرانیها بلدیم حرف قشنگ بزنیم والا نه تمهیداتشون بدرد بخوره نه .... وای بر شما که اگر این ملت نازنین و مهربون و ساده رو نداشتید چطوری میتونستید پا بر جا بمونید 'و شمایی که جواب کوبنده به اونایی میدی که باب میلت حرف نمیزنن اگر یه لطفی کنی و یه کاری که دولتیها برای مردم عادی انجام دادن رو بگی که مردم حس کردن رو دعات میکنم
    • IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
      1 2
      این منافق جیره خور آمریکا و اسرائیل از آلبانی دوباره برای چرند گفتن پیداش شد - یکی نیست بهش بگه آدم نفهم اگر آمریکا عرضه داشت اینقدر تعداد زیاد یبماران کرونایی و تلفات از کرونا نداشت. این اقتدار ایران است که بیعرضگی حکومت و ارتش آمریکا را به رخش میکشد و تو منافق احمق را عصبانی میکند.
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    10 5
    برو خودتو مسخره کن
    • علی خدایی IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      1 4
      مسخره خودتی یکم به خودت نگاه کن بعد زر نزن
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    3 6
    هههخخخخخ...........ههههخخخخخخ.......ههههخخخخخخ......خخخخخخخخخخخخ
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    15 4
    بابا امریکا تحریمها را بر نمیداره. بیخودی زور نزنید! خخخخخخخ
    • IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      9 6
      به جهنم.! ما خدا را داریم.
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    6 6
    سلام خدا بر سپاه پاسداران. خداقوت. خسته نباشید.
  • ناشناس IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    5 1
    ما اگر اينهمه امكانات داريم يه كم به روستاهاي دورافتاده سيل زده و زلزله زده كمك كنيد...
  • FR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    4 7
    درود بر سردار پاینده ایران اسلامی که دست پروردگار در حال مجازات دشمنانش است ودرس بزرگ عبرت برای بی اخلاقی وظلم
    • محمد IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      3 5
      درود بر شرف و غیرت سپاهیان وفادار و فداکار
  • مهدی IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    2 0
    به هم توهین نکنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس