کد خبر 1055067
تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
رکود اقتصاد جهان در سال ۲۰۲۰ قطعی است

یک اقتصاددان گفت: در سه ماهه دوم سال میلادی جاری به دلیل شیوع کرونا شاهد ۲۰ تا ۵۰ درصد سقوط رشد تولید ناخالص داخلی جهان خواهیم بود و این نرخ در کل سال جاری کاهش خواهد یافت.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، استین یاکوبسن، اقتصاددان ارشد و رئیس بانک ساکسو با اشاره به آثار اقتصادی شیوع کرونا گفت این تنها بحران بزرگ زمان ماست. این بحران از بحران 2008 شدیدتر است و شاید بزرگ‌ترین بحران از زمان رکود بزرگ در دهه 1930 باشد.

 وی توضیح داد دلیل شدت این بحران، هم زمانی فروپاشی تقاضا، زنجیره عرضه و بخش انرژی است.

بیشتر بخوانید:

یاکوبسن با اشاره به اینکه 70 درصد اقتصاد جهان را مصرف پیش می برد گفت این سه عامل و سیاست فاصله گذاری اجتماعی که در سراسر جهان اعمال می شود بدین معناست که مصرف سقوط کرده است.

« بنابراین، این بزرگترین بحرانی است که تا حالا با این شدت دیده ایم. اقتصاد جهان در 2020 راکد خواهد شد. این مسئله قطعی است. ما مطمئنا این رکود را خواهیم داشت».

وی اضافه کرد:« در سه ماهه دوم سال میلادی جاری شاهد 20 تا 50 درصد سقوط  رشد تولید ناخالص داخلی جهان خواهیم بود و این نرخ در کل سال جاری کاهش خواهد یافت».

طبق گفته این اقتصاددان، کاملا واضح است که ویروس کرونا تسهیل کننده این بحران بوده ولی بازار جهانی قبل از آن هم با مشکلاتی مواجه بوده است.

یاکوبسن گفت:« به نظر من ویروس کرونا تنها دلیل این رکود نیست ولی قطعاً یک عامل قدرتمند است چون تمام دنیا را متوقف و فعالیت‌ها را کند کرده است. ما از دهه 1920 و 1930 تا حالا چنین شرایطی را تجربه نکرده ایم».

وی گفت:« ما در یک اقتصاد جهانی زندگی می‌کنیم و همه باید با پیامدهای این رکود مواجه شوند. هیچ برنده ای وجود ندارد. همه بازنده اند».

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    0 0
    بحران دهه سی را راکفلر ها مهندسی کردن ، آیا راکفلر های زمان ما می خوان نظم نوین جهانی رو پیاده کنن و کرونا شروعشه؟؟؟؟
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    0 0
    بحران دهه سی را راکفلر ها مهندسی کردن ، آیا راکفلر های زمان ما می خوان نظم نوین جهانی رو پیاده کنن و کرونا شروعشه؟؟؟؟
  • DE ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    1 1
    گور پدر راکفلر ها ! این دستیاران شیطان فراماسونرها و صهیونیست های ادمکش! نخیر چون اونا گند کاشتند شد این وضع! راکفلرهای قلابی و شیطان صفت فرمان از دستشون در رفته و کشتی کره زمین داره راه خودش رو میره! راکفلرها فعلا تایرشون پنچر کرده دارن میرن تو دره! بجای این حرفها هموطنان عزیز ، از این اوقات فراغت از طریق فضای مجازی دانش کشاورزی و باغبونی تون رو لطفا ارتقاء بدید. کتابهای کشاورزی بیشتر مطالعه کنید. روستائیان عزیز بعد از دفع کرونا تا میتونید بکارید و بکارید و بازم هم بکارید.اهالی حاشیه شهرها تا می تونید درخت میوه بکارید. در جهاد کشاورزی عزیز جاهای سازگار محصولات کشاورزی غلات و حبوبات بکارید. تا میتونید کشت گلخانه ای رو بیشتر بفرمائید.حتی یک زمین کف دست هم شده توش گیاه دارویی بکارید. اپارتمان نشین ها تا می تونن تو بالکن ها تو گلدون و جعبه از همین روزها گیاهان دارویی ، گوجه فرنگی و خیار و لوبیا بکارن. زیرا کشورهایی که مواد غذایی زیاد و داروی زیاد تولید کنند و ارتش قوی داشته باشند. بیمارستان های منظم داشته باشند در بهترین وضعیت خواهند بود. تا سالی پراز فراوانی مواد غذایی داشته باشیم. لطفا صاحبان سرمایه دکترهای داروگرهم تا میتونن کارخانه های داروسازی درست کنند و دارو تولید کنن. ما 41 سال تحریم بودیم و با بحران های رنگارنگ دمخور هستیم و در مقابله با بحران ها فولاد ابدیده شدیم. ولی حالا کل جهان بخصوص اروپا و امریکا دچار شک تحریم های کرونایی شدن و بند رفاه شون داره پاره پاره میشه. مردم دنیا تازه دارند جال ما ایرانی ها و ظلم هایی که به ما شده رو ذره ذره درک میکنن. اتقاقا مهندسی دنیا چون کج و کوله بوده حالا ایرانی ها با تجارب گرانقدر41 ساله شون میتونن در عرصه جهانی خودی نشون بدن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس