کد خبر 1054991
تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۳
جو بایدن

یک نظرسنجی دانشگاهی که نتایج آن سه‌شنبه منتشر شده نشان می‌دهد جو بایدن نسبت به دونالد ترامپ در رقابت برای ورود به کاخ سفید پیشتاز است.

به گزارش مشرق، نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد «جو بایدن»، نامزد پیشتاز حزب دموکرات در مرحله درون‌حزبی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از «دونالد ترامپ» در رقابت برای ورود به کاخ سفید پیشی گرفته است.

در این نظرسنجی که توسط دانشگاه «مان‌ماوث» انجام شده ۴۸ درصد از شرکت‌کنندگان گفته‌اند در رقابت بین بایدن و ترامپ به بایدن رأی خواهند داد و ۴۵ درصد ترامپ را انتخاب کرده‌اند. 

بیشتر بخوانید:

نشریه آتلانتیک: کرونا دست ترامپ را رو کرد

بیشترین حمایت از جو بایدن در میان زنان سفیدپوست و دارای تحصیلات دانشگاهی بوده، در حالی که اکثر حامیان ترامپ را سفیدپوستان-هم تحصیلکرده و هم غیرتحصیلکرده- تشکیل می‌دهند.

تازه‌ترین مرحله انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها سه‌شنبه هفته پیش در سه ایالت «آریزونا»، «فلوریدا» و «ایلینوی» برگزار شد. نتایج این انتخابات حاکی از آن است که «جو بایدن» معاون «باراک اوباما» رئیس‌جمهور با کسب ۲۲۷ موکل انتخاباتی جدید در سه ایالت فلوریدا، آریزونا و ایلینوی پیروز شد و «برنی سندرز» با کسب ۸۱ موکل انتخاباتی جدید در جایگاه دوم این رقابت‌ها قرار گرفت.

تا به امروز، انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها در ۲۷ ایالت «آیووا»، «نیوهمپشایر»، «نووادا»، «کارولینای جنوبی»، «آلاباما»، «آرکانزاس»، «کالیفرنیا»، «کلرادو»، «مین»، «ماساچوست»، «مینه‌سوتا»، «کارولینای شمالی»، «اوکلاهما»، «تنسی»، «تگزاس»، «ورمونت»، «ویرجینیا»، «یوتا»، «آیداهو»، «میشیگان»، «می‌سی‌سی‌پی»، «میسوری»، «داکوتای شمالی»، «واشنگتن»، «آریزونا» و «ایلینوی» و «فلوریدا» برگزار شده است.

«پیت بوته‌جج» در ایالت آیووا به پیروزی دست یافت و سندرز پیروز ایالت نیوهمپشایر و نووادا شد و بایدن در این سه ایالت عملکرد ضعیفی داشت و پس از آن ورق به نفع معاون رئیس‌جمهور پیشین آمریکا برگشت و موفق شد علیرغم شروع ضعیف خود، پیشتاز شود و هم‌اکنون در مجموع با کسب ۱۱۴۷ موکل انتخاباتی، صدرنشین نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا شده است و سندرز با کسب مجموع ۸۶۱ موکل انتخاباتی جایگاه دوم رقابت‌های دموکرات‌ها را به خود تخصیص داده است.

بنا به گزارش خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتدپرس»، تاکنون مجموع دو هزار و ۱۷۶ موکل انتخاباتی اعلام شده است که بایدن یکهزار و ۱۴۷ موکل انتخاباتی را از آن خود کرده است و هر نامزد برای پیروزی نهایی در کارزار مقدماتی ریاست جمهوری آمریکا به ۱۹۹۱ موکل انتخاباتی نیاز دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • SE ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    0 1
    کرونا را حامیان بایدن پخش کردند
  • مهربان IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    15 0
    هر دو بر ضد ایران هستند منتهی ترامپ دیوانه است و بایدن آشغالی بوده که اوباما تولید کرده است ترامپ مدعی شده که وی در سطل آشغال بوده تا اینکه اوباما او را برای معاونتش انتخاب کرده است.
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    4 0
    سگ زرد برادر شغاله.اینا ۴۱ ساله با ایران دشمنی میکنن شعار لغو تحریم هم فقط برای انتخابات بعدش دیگه همین اش و همین کاسه
  • NZ ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    0 0
    مشکل ما با این رژیم تروریستی در تغییر افراد نیست بلکه با کلیت این رژیم شیطانی است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس