کد خبر 1059819
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۴
سندرز و ترامپ

رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به کناره‌گیری یکی از رقبای احتمالی‌ خود در انتخابات ریاست جمهوری این کشور تلاش کرد تا هواداران نامزد مستعفی را به سمت خود بکشاند.

به گزارش مشرق، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه ساعتی پس از انتشار خبر کناره‌گیری سناتور برنی سندرز از رقابت‌های درون‌حزبی دموکرات‌ها برای تعیین نامزد نهایی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر (آبان)، در پیامی توئیتری با اعلام اینکه کناره‌گیری سندرز در انتخابات در واقع خواسته مقامات ارشد حزب دموکرات بوده است، از هواداران سندرز خواست که به جمع حامیان حزب جمهوری‌خواه بپیوندند.

بیشتر بخوانید:

احتمال انتخاب یک معاون رئیس جمهور «رنگین پوست» در آمریکا

افزایش فشارها بر سندرز برای کناره‌گیری

ترامپ در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر نوشت: «به لطف الیزابت وارن، برنی سندرز [از انتخابات] بیرون رفت! اگر به خاطر او نبود، برنی می‌توانست تقریباً در روز سه‌شنبه بزرگ تقریباً در همه ایالت‌ها پیروز شود.»

وی افزود: «قضیه درست همان طوری که دموکرات‌ها و کمیته ملی حزب دموکرات می‌خواستند، به پایان رسید؛ مانند افتضاح هیلاری کلینتون حقه‌باز. طرفداران برنی باید به حزب جمهوری‌خواه ملحق شوند.»

ساعتی پیش رسانه‌های آمریکایی به نقل از یکی از مقامات ستاد انتخاباتی سناتور «برنی سندرز» نماینده ایالت ورمونت در سنای آمریکا و یکی از شانس‌های اصلی انتخاب شدن به عنوان نامزد نهایی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر (آبان) اعلام کرد که وی از انتخابات کناره‌گیری کرده است و متعاقباً شخص برنی سندرز در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر این خبر را تأیید کرد.

در پی کناره‌گیری سندرز از انتخابات، «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا که دیگر عملاً به‌عنوان نامزد نهایی دموکرات‌ها برای رقابت با ترامپ در انتخابات ماه نوامبر (آبان) انتخاب شده است، در پیامی توئیتری نوشت: «من برنی [سندرز] را خیلی خوب می‌شناسم. او یک مرد خوب، یک رهبر بزرگ و یکی از قدرتمندترین صداها برای تغییر در کشور ماست. سخت است که بخواهیم کمک‌های او به نظام سیاسی‌مان را در یک توئیت بیان کنیم. بنابراین من تلاش نمی‌کنم که این کار را انجام دهم.»

برنی سندرز در مراحل اولیه انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها از رقبای خود پیش افتاده و به نظر می‌رسید که شانس مناسبی برای انتخاب شدن به عنوان نامزد نهایی دموکرات‌ها برای رقابت با دونالد ترامپ در انتخابات ماه نوامبر (آبان) داشته باشد.

اما در ادامه وی در چندین ایالت بزرگ آمریکا در برابر «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا شکست خورد و جو بایدن توانست با فاصله‌ای قابل‌قبول به شانس اول انتخاب شدن به عنوان نامزد نهایی دموکرات‌ها در انتخبات ریاست‌ جمهوری بدل شود.

البته در این میان کناره‌گیری چندین نامزد دیگر به نفع جو بایدن تأثیر زیادی در افزایش قابل‌توجه آرای وی در مقایسه با برنی سندرز داشت و سرانجام برنی سندرز که از قبل نیز زمزمه‌هایی مبنی بر کناره‌گیری‌اش از انتخابات به‌منظور تقویت جایگاه نامزد نهایی دموکرات‌ها در برابر دونالد ترامپ مطرح بود، انصراف خود را از انتخابات اعلام کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    16 0
    سندرز زیر فشار الیگارشی فاسد دموکراتها له شد.
  • US ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    0 0
    ترامپ خشم و سیلی محکمی از اعمال خود بر علیه، لاتین تبار ها و سیاه پوستان و مسلمانان در انتخابات ریاست جمهوری دوره دوم دریافت خواهد کرد، به دلیل توهین و تحقیر هایی که کرده
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
    0 0
    کاش این ترامپ بمونه چون هیشکی مث این ترامپ نتونسته اقتدارامریکاروله بکنه.فاجعه پشت فاجعه درامریکاوافول امریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس