کد خبر 1054971
تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۶
ترامپ نمایه

رئیس جمهور آمریکا بازارهای جهانی تولید تجهیزات بهداشتی برای مقابله با شیوع بیماری کرونا را دیوانه دانست.

به گزارش مشرق، در حالی‌که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا جهش بی سابقه ای گرفته، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور بازار جهانی تامین منابع مهم برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا را «دیوانه» توصیف کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی که امروز سه شنبه در صفحه شخصی خود در توئیتر خود منتشر کرد، نوشت: «بازار جهانی ماسک‌های صورت و دستگاه‌های تنفس مصنوعی دیوانه هستند. ما در حال کمک به ایالت‌ها برای تهیه تجهیزات هستیم، اما کار ساده‌ای نیست.»

بیشتر بخوانید:

زندانیان در آمریکا موظف به دوخت ماسک شدند

ترامپ نوشت: «تنها ۴۰۰ دستگاه تنفس مصنوعی برای بیل دی بلاسیو شهردار نیویورک گرفتم. شروع کار در ۴ بیمارستان نیویورک! میلیون‌ها مورد از انواع مختلف در راه است!»

شهردا نیویورک روز دوشنبه تائید کرد که دولت فدرال ۴۰۰ دستگاه تنفس مصنوعی برای بیمارستان‌های این ایالت تهیه کرده است. دی بلاسیو پیشتر با ترامپ و مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا درباره تامین تجهیزات پزشکی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا صحبت کرده بود.

آمریکا نیز به همراه ۱۹۴ کشور دیگر جهان به کووید ۱۹ آلوده شده است و تاکنون بیش از ۴۶ هزار نفر در سراسر ۵۰ ایالت آن به این ویروس مبتلا شده‌اند و نزدیک ۶۰۰ نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در میان ایالت‌های این کشور نیویورک، واشنگتن و کالیفرنیا بیشترین قربانیان و مبتلایان به ویروس کرونا را دارند. بر اساس آمار، بیشترین مبتلایان و آمار مرگ ناشی از کرونا در نیویورک است. تاکنون ۱۵۳ نفر در نیویورک بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند و ۱۶ هزار و ۹۲۰ نفر هم مبتلا شده‌اند.

بسیاری در آمریکا ترامپ را به عدم برنامه ریزی مناسب برای مهار ویروس کرونا متهم می‌کنند. این در حالی است که خود ترامپ عملکرد دولت را بسیار خوب ارزیابی کرده است. فرماندار ایالت نیویورک ضمن انتقاد از ترامپ گفته که نمی‌داند در دولت چه می‌گذرد.
شیوع کرونا در آمریکا به اندازه‌ای کنترل نشده است که این ویروس در میان نظامیان این کشور نیز نفوذ پیدا کرده است. وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، امروز از افزایش شمار کارکنان نظامی و غیرنظامی مبتلا به ویروس کرونا در این وزارتخانه خبر داد و تعداد متبلایان را ۲۴۹ نفر اعلام کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ایرانی IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    11 1
    دیوانه چو دیوانه ببیند خوشش آید....
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    18 2
    خون پاک سردار سلیمانی گریبان جنایتکارت رو گرفته ترامپ تروریست
    • IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
      2 0
      عین واقعیتها.
    • fn IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
      5 0
      خون پاک سردار شهید سلیمانی که حامی مظلومان دنیا بود بعلاوه خون مردم آواره و بدبخت سوریه + یمن +‌فلسطین + مردم ایران و همه دنیا ایشاالله پاگیر همشونش بشه مخصوصا سران فاسد آمریکا و اسرائیل و عربستانیهای بدبخت و ذلیل و خائن به مردم عربستان و اعراب ستمدیده بدبختهای نفت نذر کن به آمریکاییهای گدا.....
  • کاوشگر فضایی IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    2 0
    یکی دهن این الاغ رو ببندم ، با تشکر .
  • IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    1 0
    در این دنیا یک عاقل هست آن هم ترامپ دیوانه است!!!
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    2 0
    خدایا وقتش نشده این ترامپ رو به درک واصل کنی؟؟
  • IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    3 2
    400 دسنگاه تنفس مصنوعی فقط برای ی شهر که کاری نیست. دستگاه تنفس مصنوعی که چیزی نیست مسولین ایرانم چهارصد کامیون آهک تهیه کردن تا ایرانیها بعد مرگ زودتر تجزیه بشن و به خدا و حوری های بهشتی برسن
  • DE ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    1 1
    دیگ به دیگ میگه روت سیاه!
  • IR ۰۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    2 0
    این دولت آمریکا آنقدر بی شرف وپست فطرت است که نمی‌شود حتی این قضیه را که اگر کار خودش باشد نباید این همه درگیر شود را باور کرد، همه دنیا می‌دانند که آمریکا به دست یک عده به ظاهر یهودی ودر واقع کافر پولدار اداره می‌شود وآنها هستند که تعین کننده سیاست و سمت وسوی سرازیر شدن پول در دنیا هستند، شاید شروع کرده باشند اما ابعاد قضیه از دستشان در رفته باشد والان دنبال بهره برداری از این موج هستند، ویا شاید ابعاد بحران رادر نظر گرفته اند وطبق خواسته آنها پیش می‌رود، و بسیاری احتمال دیگر...
  • US ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    3 0
    ترامپ یک احمق تمام عیار هست،که بجز خود و اطرافیان خود به کسی اهمیت نمی دهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس