کد خبر 1054893
تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
صالحی امیری

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: ارزیابی ما و بسیاری از کشورها این است که با توجه به شیوع کرونا در جهان المپیک توکیو به تعویق می افتد.

به گزارش مشرق، سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص نامه ایران IOC درمورد تعویق المپیک ۲۰۲۰ گفت: برای همه مردمی که در سختی و بستر بیماری هستند آرزوی شفای عاجل داریم و برای کادر درمانی آرزوی توفیق دارم.برای کمیته بین المللی المپیک این موضوع بسیار مهم است چون بعد از جنگ جهانی دوم این برای اولین بار است در مورد تاخیر این رویداد صحبت می کنند.

وی تاکید کرد: دو مانع وجود دارد و بقیه مسائل قابل حل و فصل خواهد بود. مانع اول این است که ژاپن ۱۲ میلیارد دلار هزینه کرده و نگران بازگشت آن است. نکته دوم بر می‌گردد به کمیته بین المللی المپیک که همه در آمد  و منابع اصلی ان از اسپانسرها و حدود ۳ میلیارد یورو است که در این مقطع از آن محروم می شود.

صالحی امیری گفت: نکته مهم این است که تا کنون برای متقاعد کردن ای او سی برای تعویق و یا تاخیر یک ساله تلاش زیادی کردیم اینکه ۲۰۲۰ تا قبل از آبان و آذر باشد و اگر بخواهند در تابستان برگزار کنند باید مرداد سال بعد برگزار کنند. ما دو هفته قبل با توماس باخ مکاتبه کردیم و خواهان تعویق شدیم و رو نوشت را به کشورهای معتبر ارسال کردیم.

وی افزود: در آن مقطع هنوز اروپا درگیر کرونا نبود و آنها مسئله را جدی نگرفتند و توصیه کردند شما رویدادها را ادامه  و ما هم حمایت می کنیم.

با اتفاق جدید در اروپا، مسیر تغییر کرد و با اعلام عدم حضور کانادا و استرالیا شوک جدید وارد شد.ایتالیا و اسپانیا نیز همین را گفتند و به احتمال ۸۰ درصد این رویداد به تعویق می‌افتد.

رئیس کمیته ملی المپیک تصریح کرد: دو سناریو مطرح است اول برگزاری مسابقات تا اواخر سال ۲۰۲۰ یا برگزاری در تابستان سال ۲۰۲۱. ما تمام اردوها را با توصیه وزارت بهداشت تعطیل کردیم. ما آقای کیخا و همراهانش را فرستادیم استرالیا بعد ترکیه فرستادیم تا بتوانتد در جام جهانی باکو شرکت کنند و از آنجا در مسابقات آذربایجان شرکت کرد و وی به فینال صعود کرد ولی آذربایجان مسابقات را لغو کرد و همه تلاش ما و فدراسیون دچار چالش شد. همین وضعیت را کشتی و وزنه‌برداری نیز دارد.

وی گفت: مجموعه رصدی که ما روزانه انجام می دهیم این است که طی دو سه هفته آینده با همه اعضای هیات اجرایی IOC که ۱۱۵ نفر هستند، آنلاین جلسه برگزار خواهد شد و در خصوص نحوه برخورد با این پدیده تصمیم می گیرند. ارزیابی ما و بسیاری از کشورها این است که المپیک به تعویق خواهد افتاد.

صالحی امیری درخصوص اینکه گفته می شود وی کرونا گرفته است، افزود:من تا چهارشنبه عصر ساعت ۸ هر روز سر کار بودم و با لطف الهی سالم هستم. ما همه خادم مردم هستیم. این یک شایعه بود که یکی از خبرگزاری‌ها اصرار داشت که ثابت کند من و وزیر ورزش به کرونا مبتلا شدیم. من هم تست دادم و الان هم که در منزل قرنطینه هستم به صورت دائم مسائل را با رؤسای فدراسیون‌ها و مسئولان ورزش رصد می‌کنم. این لحظات برای ما اهمیت زیادی دارد. تمام قهرمانان ما آرزوی درخشش در المپیک را دارند و کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش، کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون ها در تلاشند تا بتوانیم احقاق حق ورزشکاران را با حفظ سلامت آنها داشته باشیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    0 0
    شصد در صد از کجا هشتاد درصد را آوردید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس