کد خبر 1054395
تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۰
آمریکا/ کرونا نمایه

سیاست‌بازان آمریکایی هر چقدر هم هیاهو به راه بیاندازند نخواهند توانست از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند و در حال حاضر با تردیدهای بسیاری نسبت به کفایت آنان برای مهار بیماری در آمریکا نیز وجود دارد.

به گزارش مشرق به نقل از رادیو بین المللی چین، برخی سیاست‌بازان آمریکا اخیراً چندین بار کروناویروس جدید را ویروس چین نامیدند که انتقاد شدید جامعه جهانی را به دنبال داشته است. رسانه های اروپایی و آمریکایی این اظهارات آمریکا را مصداق نژادپرستی، بیگانه هراسی و تلاش برای یافتن راهی برای خروج از بحران خواندند.

جستجوی منشاء ویروس یک مسئله علمی است و نیاز به پژوهش دارد.

چندی پیش جوزپه ریموتزی، رئیس مؤسسه تحقیقات دارویی ماریو نگری ایتالیا در مصاحبه با رسانه‎‌های آمریکایی گفت که در ماه‌های نوامبر و دسامبر سال گذشته یک ویروس نامعلوم در شمال ایتالیا مشاهده شد که ممکن است همان ویروس کرونای جدید بوده باشد.

بیشتر بخوانید:

کمبود کیت‌ تشخیص کرونا در کالیفرنیا

چرا آمریکا درباره شیوع کرونا متهم است؟

ترامپ: کاش چینی‌ها به ما زودتر درباره کرونا می‌گفتند

از همین رو او بر این باور است که پیش از شیوع ویروس کرونای جدید در چین، آن ویروس عجیب در منطقه لومباردیا در شمال ایتالیا شیوع پیدا کرده بوده است.

این نظریه بار دیگر نظریه جونگ نان شان متخصص بیماری‎های تنفسی چین مبنی بر عدم اطمینان نسبت به قطعی بودن منشأ گرفتن ویروس کرونا از چین را تأیید می‎کند. آماندا واکر خبرنگار اسکای نیوز انگلستان صریحا گفت که در صورت مرگ میلیون‎ها آمریکایی رییس جمهور مسئولیت آن را بر عهده خواهد داشت و نسبت دادن ویروس به چین تنها راهی است برای فرار از این اتهام.

شکی نیست که سیاست‌بازان آمریکایی هر چقدر هم هیاهو به راه بیاندازند نخواهند توانست از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند و در حال حاضر با تردیدهای بسیاری نسبت به کفایت آنان برای پیشگیری و مهار بیماری در آمریکا نیز وجود دارد. در آخرین خبرها آمده است که اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا اعلام کرده در میان موارد ابتلای قطعی به کروناویروس در استرالیا، حدود ۸۰ درصد از خارج وارد کشور شده‎اند و یا با چنین افرادی در تماس مستقیم بوده‎اند و منشاء بیشتر این موارد از آمریکا است.

به دنبال افزایش تردیدها نسبت به عملکرد آمریکا ، دولت آمریکا باید سه سوال مردم را به طور واضح پاسخ دهد:

اول اینکه طبق تخمین جدید مرکز پیشگیری و مهار بیماریهای آمریکا ، در فصل آنفلوانزای آمریکا که ماه سپتامبر سال ۲۰۱۹شروع شد، بیش از ۳۰ میلیون آمریکایی به این بیماری مبتلا شدند و بیش از ۲۰ هزار نفر نیز جان خود را از دست دادند. رابرت ردفیلد مدیر مرکز پیشگیری و مهار بیماریهای آمریکا علنا اعتراف کرد که احتمال دارد برخی از کسانی که در آمریکا علت مرگ آنان آنفلوانزا اعلام شده در واقع از ویروس کرونای جدید مرده باشند. پرسش اینجاست که در میان ۲۰ هزار مورد مرگ، چه تعداد جان خود را در اثر کووید۱۹ از دست داده‎اند؟ آیا آمریکا با استفاده از آنفلوانزا سعی در پنهان کردن وضعیت شیوع کرونا داشته است؟

پرسش دومی که آمریکا باید پاسخ دهد این است که چرا در ماه ژوئیه سال ۲۰۱۹ به طور ناگهانی پایگاه سلاح بیوشیمیایی اف تی دتریک در ایالت مریلند را تعطیل کرد؟ این پایگاه بزرگترین مرکز تحقیقاتی سلاح‎های بیوشیمیایی ارتش آمریکا است.

پرسش سوم اینکه چرا در دهه دوم فوریه و در حالی که آمریکا تلاش می‎کرد شیوع کرونا را در کشور خود کم رنگ جلوه دهد، چند مقام کمیته اطلاعات مجلس سنا سهام ملیون‎ دلاری خود را فروختند؟ مگر آنان از چیزی با خبر بودند سهام خود را فروختند و در سوی دیگر واقعیت را از مردم پنهان کردند؟ مگر آنان در وضعیت شیوع بیماری سرمایه خود را از جان مردم مهم‎تر می‎دانند؟

طبق گزارش واشنگتن پست در روز ۲۰ مارس ، مقامات اطلاعاتی آمریکا در ماه ژانویه سال جاری چندین بار هشدار دادند که ویروس کرونای جدید احتمالا سبب یک بحران جهانی می‎شود و تأکید بر ضرورت اقدام از سوی دولت کردند اما دولت آمریکا تا ۱۳ مارس در کشور وضعیت اضطراری اعلام نکرد. چرا آمریکا زمانی که چین با پرداخت بهایی سنگین برای جهان زمان خرید، وقت را بیهوده تلف کرد؟ پاسخ این پرسش‎ها با جان انسان‎ها در ارتباط است و سیاستبازان آمریکایی باید به طور واضح توضیح دهند!

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
    11 0
    تا صهوینیسم از بین نرن، دنیا روی آرامش نمی بینه. حالا برید هر راهی رو دوس دارین امتحان کنین. آخرشم می رسین به همین حرف .
  • DE ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
    0 9
    بیا این شماره ترامپه زنگ بزن از خودش بپرس مثلا ترامپ میشینه سایت شما رو بخونه یاداشت کن 0019121110000
    • قریشی IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
      13 0
      مهم اینه که امثال شما که کاسه لیس امریکا و صهیونیست ها هستید و شرف و ناموس و کشورتون رو فروختید که برید در دامن غربی ها بشینید این مسائل و تحلیل ها رو منعکس می کنید و نیازی نیست خودمون به اون کفتار زنگ بزنیم ... ضمنا این تحلیل صرفا از سایت مشرق منشا نگرفته و مدتهاست در رسانه های دنیا دست به دست میشه و خیلی وقت پیش تر بدست صاحبش رسیده . شما برو شرف و ناموست رو پای معامله با غربی ها بذار نیا توی سات مشرق اگه سردرد میگیری!
  • رضا IR ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
    0 0
    تسنيم و فارس چپ و راست عمو ترامپ رو سؤال پيچ كردند !
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
    0 0
    نصف این سوالات را مثل معطل کردن و جدی نگرفتن را از ایران هم بپرسیم. تا فردای تشکیک به شهر قم هنوز تلویزیون در گزارشهایی به خرید عید و آجیل در قم اشاره داشت و خودم فیلمها را ضبط کردم. متاسفانه صدا و سیما دوباره رفوزه شد. روحانی و تیم اش هم که کلا ارزش نمره دادن ندارند
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
    0 8
    شیرین عقل هرجا کرونا رفت همه گیر شد واز کجا شروع شد؟!دربدن کدوم حیوون وجود داشت؟
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
    0 4
    ولی این وسط چین از همه مشکوک تره چرا ویروسی که این همه شیوع داره توی چین فقط دوتا استان رو درگیر کرد ولی توایران همه کشور و خیلی سریع توی دنیا منتشر شد اگه اینطور که چینی ها میگن انقد عرضه دارن که ووهان رو قرنطینه کردن که به استانهای دیگشون سرایت نکنه اونم با یک ونیم میلیارد نفر جمعیت پس چطوری این ویروس وارد ایران کشورهای دیگه شد
    • IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
      5 0
      چرا چرند میگی؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ کره جنوبی متحد اصلی آمریکا و حیاط خلوت آمریکاست. با اعمال محدودیتهای سختگیرانه و تقبل ضرر اقتصادی بالا بساط رو سریع جمع کرد. خوبه کاراگاه بشی. اونوقت مجرم هرجا طعمه بگذاره،همونجا انگشتت رو به سمت افراد میگیری!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • میثم IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
    0 8
    سلام فکر نمی کنید که میشه جاهایی که آمریکا و سیاست مدار های آمریکایی را نوشتید ، ایران و سیاست مدارهای ایرانی نوشت ؟ مخصوصا پاراگراف آخر که قطعا میشه نوشت
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
    9 0
    فعلا که آمریکا در ردیف متهم اول هست کار خود نامردش هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس