کد خبر 1053933
تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۷
پایگاه آمریکایی

یک مقام پنتاگون اعلام کرد مأموریت‌های آموزشی ائتلاف آمریکایی به اصلاح ضدداعش در عراق به دلیل شیوع کرونا به حال تعلیق درآمده است.

به گزارش مشرق، یک مقام پنتاگون امروز جمعه گفته برنامه‌های آموزشی آمریکا با هدف ادعایی مبارزه با داعش به دلیل شیوع ویروس «کرونای جدید» به حالت تعلیق درآمده است.

یک مقام وزارت دفاع آمریکا به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: «برای جلوگیری از شیوع کووید-۱۹ نیروهای امنیتی عراق و نیروهای ائتلاف مأموریت‌های آموزشی‌شان را متوقف کرده‌اند.»

این مقام پنتاگون اضافه کرد: «این اتفاق منجر به جابجایی برخی از نیروهای آموزشی به منظور محافظت از نیروها و ادامه عملیات شده است. بعضی از مربی‌ها در روزها و هفته‌های آینده عراقرا ترک خواهند کرد.»

این مقام آمریکایی اضافه کرده ائتلاف آمریکا به شکست پایدار داعش متعهد است و اگر شرایط اجازه دهد آموزش‌ها از سر گرفته خواهند شد.»

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا که چند هفته پیش اخبار مربوط به شیوع ویروس «کرونا» را «حقه دموکرات‌ها» توصیف می‌کرد دیروز پنجشنبه گفت که اوضاع ناشی از این بیماری در آمریکا «بد» است. 

کرونای جدید یکی از ۷ نوع ویروس شناخته شده «کرونا» است که باعث ایجاد بیماری در انسان می‌شود. ۴ گونه از این نوع ویروس‌ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می‌کنند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری‌های حاد تنفسی می‌شوند که در مواردی به مرگ منجر می‌شود. 

سازمان جهانی بهداشت بعد از ابتلای بیش از ۱۲۱ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری آن را «همه‌گیر جهانی» اعلام کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
    0 0
    واکسنش رو که دارند سریع میزنن میرن داعش رو آماده کنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس