کد خبر 1054054
تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
امانوئل ماکرون مکرون نمایه

رئیس‌جمهور فرانسه امروز تأیید کرد که یکی از اتباع این کشور که در ایران بازداشت بوده، آزاد شده است.

به گزارش مشرق، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه امروز (شنبه) تأیید کرد که «رولان مارشال» تبعه فرانسوی که در ایران بازداشت بود، آزاد شده است.

بنا به گزارش شبکه «فرانس 24»،  پیش از این رسانه‌ها اعلام کرده بودند که «جلال روح الله نژاد» مهندس ایرانی که به اتهام دور زدن تحریمهای آمریکا علیه ایران از بیش از یک سال در زندان‌های فرانسه بود روز گذشته (اول فروردین 99) آزاد شد.

بیشتر بخوانید:

بازداشت روح‌الله نژاد به درخواست آمریکا و با هدف استرداد وی به این کشور انجام شده بود و دادگاههای فرانسه و دیوان عالی این کشور درخواست آمریکا برای استرداد روح الله نژاد را تایید کرده بودند ولی دولت فرانسه با تغییر این تصمیم، وی را آزاد کرد.

با توجه به همکاری قوه قضائیه برای آزادی یکی از  زندانیان فرانسه با استفاده از تخفیف مجازات ؛دولت فرانسه در همکاری متقابل با تغییر تصمیم قبلی روح الله نژاد را آزاد کرد.

در همین چارچوب «رولاند گابریل مارشال» که به جرم اقدام علیه امنیت ملی در دادگاه عمومی و انقلاب تهران به ۵ سال زندان محکوم شده بود، با گذراندن بخشی از دوره محکومیت خود، با استفاده از تخفیف مجازات روز گذشته (جمعه) از زندان آزاد شد و در اختیار سفارت فرانسه در تهران قرار گرفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • AU ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
    9 0
    تیم دیپلماسی کارتون عالی بود. ایشالا به زودی آزادی رابرت لوینسون را هم شاهد باشیم. باید کدورت‌ها را کنار گذاشت. به جای این افراد، مجرمینی را زندانی کنید که قانون شکنی می‌کنند و تحریم‌ها را دور می‌زنند.
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    0 0
    چرا چرت و پرت میگی دیپلماسی کجا بود اطلاعات سپاه پاسداران آزادش کرده به دیپلماسی بود که حالا برده بودنش آمریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس