کد خبر 1085545
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۵
تاج الدین

طبق اعلام منابع رسانه‌ای، یک تبعه لبنانی که با ادعای مراودات مالی با حزب الله و دور زدن تحریم‌ها به پنج سال حبس در آمریکا محکوم شده بود، دو سال زودتر از موعد از زندان آزاد خواهد شد.

به گزارش مشرق، دو منبع لبنانی به یک رسانه آمریکایی گفته‌اند که یک چهره نزدیک به حزب الله لبنان که در دادگاهی در آمریکا با ادعای ارتباطات مالی با حزب الله، به زندان محکوم شده بود، دو سال قبل از پایان دوران محکومیت، آزاد خواهد شد. 

بنا بر گزارش پایگاه خبری نشنال، «قاسم تاج الدین» شهروند لبنانی-بلژیکی در سال ۲۰۰۹ به اتهام حمایت از گروه حزب الله در لیست سیاه وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفته بود. وی در سال ۲۰۱۹  به پنج سال حبس محکوم شده اما قرار است روز ۲۷ ژوئن (ششم تیر ماه ۱۳۹۹) و دو سال زودتر از پایان محکومیتش از زندان آزاد شود.

بیشتر بخوانید:

نعیم قاسم: هرگز نگفته‌ایم که می‌خواهیم ایران را به لبنان بیاوریم

تاج الدین، ۶۴ ساله، سال ۲۰۱۷ در مغرب بازداشت و در دسامبر ۲۰۱۸ به اتهام انتقال یک میلیارد دلار به حزب الله که تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارد و به دلیل دور زدن تحریم‌ها مجرم شناخته شده بود. 

در اوت ۲۰۱۹ وی ضمن استرداد از مغرب به پرداخت جریمه ۵۰ میلیون دلاری نیز محکوم شده بود. 

خانواده تاج الدین با انتشار بیانیه‌ای ضمن استقبال از این تصمیم آمریکا اعلام کرده‌اند که قاضی دادگاه به دلیل شیوع ویروس کرونا با آزادی زودتر از موعد وی موافقت کرده است.

 با این حال برخی منابع لبنانی آزادی زودتر از موعد وی را با تبادل زندانی اخیر میان ایران و آمریکا مرتبط دانسته‌اند. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس