کد خبر 1053870
تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
مهدی نصیری

دو سه روز پس از انتشار صبح، از داخل وزارتخانه نیرو و نفت خبر رسید که آقای زنگنه به دفتر رهبری رفته و پس از بازگشت اظهار داشته که به زودی با نشریه صبح بابت درج این گزارش برخورد خواهد شد.

به گزارش مشرق، مهدی نصیری پژوهشگر حوزه دین و اندیشه و مدیرمسؤول سابق روزنامه کیهان در کانال تلگرامی خود نوشت:

 انتشار اولین قسمت از گزارش تحقیقی و  افشاگرانه صبح (مهر ماه 1376) در مورد تخلفات و مفاسد صورت گرفته در وزارت نیروی دولت آقای هاشمی با تیتر  «کارنامه دومین کارگزار سازندگی» ورق می خورد، بازتابی بسیار گسترده داشت.

بیشتر بخوانید:

خوانندگان  احساس می کردند حصار نقد ناپذیری دولت آقای هاشمی در زمینه عملکرد اقتصادی و توسعه ای با گزارش های صریح و مستند نشریه صبح شکسته شده است.

دو سه روز پس از انتشار صبح،  از داخل وزارتخانه نیرو و نفت خبر رسید که آقای زنگنه به دفتر رهبری رفته و پس از بازگشت اظهار داشته که به زودی با نشریه صبح بابت درج این گزارش برخورد خواهد شد و...   

در همین اثناء یکی از مسئولان ارشد بیت تماس گرفت و اظهار داشت که رهبری در مورد میزان صحت و استحکام گزارش صبح سئوال دارند.

به وی گفتم:  به ایشان عرض کنید که گزارش منتشره کاملا مستند است و من بیش از یک قاضی در مورد این گزارش، تحقیق کرده ام چرا که اگر قاضی در حکم خود به خطا رود با مشکلی مواجه نمی شود و نهایتا حکم به دادگاه تجدید نظر می رود اما من اگر اشتباه کنم، باید هم جواب خدا را بدهم و هم جواب دادگاه و پاسخ شاکی را. پس از این جهت ایشان نگران نباشند.

در ادامه گفتم: ضمنا الان قسمت دوم گزارش در حال آماده سازی برای انتشار است، اگر نظر آقا این است که منتشر نشود، بگویید تا ما دست نگهداریم اما باید به این نکته توجه داشته باشید که آقای زنگنه پس از بازگشت از دفتر، در وزارتخانه گفته که به زودی با صبح برخورد خواهد شد و عدم انتشار ادامه گزارش ـ که در شماره قبل وعده آن را داده ایم ـ، به این معنا خواهد بود که دفتر رهبری مانع از انتشار آن شده و این به هیچ وجه بازتاب خوبی در افکار عمومی نخواهد داشت.

مسئول دفتر گفت به شما خبر خواهم داد. همان روز مجدد تماس گرفته شد و ظهر فردا برای مذاکره به دفتر رفتم. در این جلسه، توضیحات بیشتری در باره روند تدوین گزارش و گروه کارشناسی و اسناد و مدارکی که گزارش بر اساس آنها تنظیم شده بود ارائه کردم و ضمنا گله ای را که در ذهنم بود مطرح کردم و گفتم: یک سئوال برای بنده و برخی از دوستان ما وجود دارد که چرا دستگاه رهبری با برخی از منصوبین فرهنگی دستگاه رهبری ـ که بعضا مشی ای کاملا متضاد با رهنمودها و توصیه های رهبری در امر فرهنگ دارند ـ برخوردی نمی کند (نام دو نفر از آنها را بردم که از جمله آقای زم مسئول حوزه هنری سازمان تبلیغات بود) و بعضا شاهد تشویق و تاییدهایی نیز هستیم. این امر نوعی برخورد دوگانه با مسائل است. اگر مشی ما مورد تایید است دیگر تایید این افراد با این عملکرد قابل درک نیست و اگر واقعا مشی آنها مورد تایید است بفرمایید تا ما هم همین مشی را بریم، چه آن که سرمان برای نقد و نزاع با دستگاهها و جریانها درد نمی کند و از صلح کل بودن بدمان نمی آید!

جلسه تمام شد و دفتر را ترک کردم. همان روز یا فردا مجددا تماس گرفته شد و برای ملاقات با رهبری پس از نماز مغرب و عشاء دعوت شدم.

مجددا به بیت رفتم و به یاد دارم که از اوضاع کشور در ابعاد فرهنگی و اقتصادی دلخور و نگران بودم و در مسیر با خود می گفتم: خدایا کمک کن تا حرفم را به رهبری بزنم. این که اغلب بروند و بگویند همه چیز عالی است، جفای به نظام و کشور است و باید کسانی هم باشند عریان و صریح اشکالات و انتقادات را مطرح کنند.

نماز را با رهبری و چند نفر دیگری که حضور داشتند، خواندم و همراه با ایشان به اتاقی رفتیم که فقط من و ایشان بودیم.

در ابتدا گفتند: بگذارید قبل از این که در مورد آقای زنگنه و گزارش صبح توضیح بدید، در باره آنچه که گفته بودید آیا ما مورد تایید رهبری هستیم یا فلان آقایان، به شما بگویم که من یک تن از امثال شماها را با صد نفر از این اقایان عوض نمی کنم.

 حالا شما شروع کنید.

من که خودم را آماده کرده بودم تا دلخوری و تحلیل بدبینانه ام را از اوضاع به رهبری بگویم، صحبتم را این چنین شروع کردم:

به نظرم در بسیاری از عرصه ها مشکل این نیست که عوضی راه می رویم بلکه مساله این است که راه را عوضی می رویم!

ایشان به دقت گوش می داد.

پس از طرح مطالبی که الان دقیقا در خاطرم نیست به این نکته رسیدم که: چرا صحبت ها و هشدارهای حضرتعالی در کشور پی گیری نمی شود؟ در زمان حضرت امام، وقتی ایشان صحبت می کرد، شما و آقای هاشمی و دیگر مستولان حرفها را پی گیری می کردید و فضا سازی رسانه ای می شد و تاثیرات خود را می گذاشت اما الان چنین نیست.

ایشان با حالتی انکار گفت: منظورت این است که آقای هاشمی حرفها را پی گیری کند؟! گفتم: نه! اما از کسانی مانند آقایان ری شهری و محمدی عراقی و امثال اینان انتظار است که این مهم را انجام بدهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
    36 1
    بلخره قسمت دوم چاپ شد یا نه؟؟
    • م IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
      4 1
      خداوندا کشور مارا از دروغگو ها نجات بده.
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
    11 16
    فرار رو به جلو کرده این گروهبان درجه ۳
    • IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
      23 2
      یا کم سن و سال هستی و بی خبر از اتفاقات دوران کودکی خود و یا نمک گیر شده باند فساد؟ گروهبان آنهایی بودند که ادعای ژنرالی داشتند و در خفا برای پنهان کردن بوی تعفن عملکرد،سبیل دیگران چرب می کردند؟ اولین سردار مبارزه با فساد دوران مشعشعِ شیخ مغروق، مهدی نصیری بود، زانوان او چونان عده ای در مقابل فشار گسترده تهدید و تطمیع اختاپوس کارگزاران سازندگی خم نشد، براستی 25 آذر 1370 پرواز شماره 4110 ایران ایر به خلبانی اسدالله ... با هواپیمای 747 که 350 کارمند سازمان ..... را صبح به اصفهان برد تا در مسجد سید اصفهان به ختم رئیس خود که در تصادف جان باخته بود بروند و بعد از ظهر برگردند، توسط چه کسی تأمین هزینه شده بود؟ اگر عمه یک کارگر در شهرستان می مرد چنین کاری می کردند؟ این نمونه کوچکی از دوران مشعشع بود!؟
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
    41 31
    لبیک یا خامنه ای
  • اکبر IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
    7 54
    آقای نصیری به شما مربوط نیست اقای زنگنه یک وزیر قدرتمند است شماها فقط حرف زدن بلد هستید هیج کاری از دستان بر نمی آید شماها اگر عرضه داشتی در دوران وزیر قبلی پیش قوه قضائیه شکایت میبردی نه کسی که زحمت میکشد خجالت هم خوب چیزی است
    • IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
      26 3
      زنگنه قدرتمند است این حرف رو به از کوجات درآوردی ملعون
    • IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
      30 4
      بله زنگنه بسیار قدرتمند است! پُر قدرت ، اما با رقص قدرت بر سرمایه های ملت، نوک کوه فساد را در کلیپی که نماینده یک ملت ذلیلانه و حقیرانه از او درخواست پول می کرد ندیده ای؟
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
    3 1
    خوب نتیجه گیری؟؟؟ هدف بخش اول بوده یا دوم.
  • IE ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
    21 13
    زنگنه فردی معلوم الحال است. اما نصیری از او بهتر نیست.
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
    4 6
    اینها انجمن حجتیه جدیدند و با ادای و رفرم انقلابیگری هیچ اعتقادی به مبانی انقلاب و امام ندارند . هجومشان به فلسفه هم هجومشان به مرحوم امام است .
  • حستپن IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
    12 1
    به جان هر کی می پرستید مسائل اینگونه را پیگیری کنید تا به نتیجه برسد
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
    2 9
    ایشون زده به جاده خاکی انگار....
  • US ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
    2 10
    تفکرات مصباح یزدی
    • وطن پرست DE ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
      8 6
      به تفکر مخالفتان احترام بگذارید ! نبندید دهان ها را
    • IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
      3 4
      مصباح استاد فلسفه است و نصیری یک مکتب تفکیکی نصیری امثال مصباح را آلوده به شرکیات عقیدتی می دانند
  • ناشنای IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
    0 8
    این تمام این مقاله رو نوشته بله اینقدر مهم بوده که آقا منو خواسته
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
    13 2
    این متن با این تیتر نوعی دفاع از عملکرد ضعیف و اخلالگرانه و فاسد پرورانه زنگنه است و متاسفانه به غلط حمایت دفتر رهبری را مطرح میکند. اصلاح کنید. حق زنگنه محاکمه علنی و حداقل زندان ابد است
  • US ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
    1 16
    آدم بسیار قوی و خوب باتجربه در حوزه نفت است مهندس زنگنه کاری بنده خدا از دستش برنمیادجلوی فسادچندنفرروبایدبگیری با این همه مشکلات اقتصادی و تحریم نفتی درود به شرف مهندس زنگنه
    • IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
      7 2
      منظورت شرف نداشته است!
    • US ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
      8 1
      ماله نکش داداش
  • الف IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
    1 10
    این جریان فکری اصالتا از آدم توانمند و عالم خوشش نمیاد... فقط باید اهل مدیحه سرایی باشی تا مقبول جماعت کج فهم قرار بگیری....
  • SE ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
    0 0
    با سلام و وقت به خیر یه سوالی برام پیش اومده اونم این که چطور میشه در شهری مثل تبریز یکی آپارتمان 120 متریش رو بفروشه 300 میلیون یکی دیگه همین متراژ بفروشه 3 میلیارد!!! قیمت زمین حالا بگیم بالا شهر وپایین شهر شاید تفاوت داشته باشه ولی چقدر تفاوت؟؟؟!!! بعضی ها روز به روز ثروتمندتر میشن بعضی ها هم روز به روز فقیر تر من از مسئولین محترم کشوری عاجزانه تقاضا مندم به این مهم رسیدگی جدی مبذول دارند در امر مسکن اگر نظارت جدی باشه آپارتمان 120 متری (مثال عرض میکنم حدود 400 نهایت تا 800 ) معامله بشه نه اینکه در یه جا 300 میلیون در زمین مرفهین 3 میلیارد!!! چون نظارت کافی نیست هرکس ملکشو هر چند خواست میفروشه!!! دومین مسئله هم اینه که به عنوان مثال پارسال آپارتمانی رو که با 400 میلیون میشد خرید امسال شده یک میلیارد وچهارصد!!! آخه اینقد پیشرفت درسته؟؟؟ ترحم برگرگ تیز دندان.... موفق وموید باشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس