کد خبر 1053695
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۶
سوادکوه

محور سوادکوه خلوت‌ترین نوروز خود را تجربه می‌کند و احتمال ترافیک سنگین با بازگشت مسافرانی که در طول اسفندماه به مازندران وارد شدند، وجود دارد.

به گزارش مشرق، تعطیلات نوروز به عنوان مهمترین تعطیلاتی است که محور سوادکوه با ترافیک سنگین و طولانی همراه است و یک روزمانده به این تعطیلات که طولانی‌ترین تعطیلات مستمر کشور درج‌شده در تقویم را هم به خود اختصاص داده است، اوج این ترافیک است ولی امروز حضور میدانی در محور سوادکوه بیانگر خلوت‌ترین تعطیلات نوروزی در محور سوادکوه است که دلیل آن هم همه‌گیری ویروس کرونا است.

*خلوت‌ترین نوروز محور سوادکوه

تبلیغات گسترده و همه‌جانبه درباره «درخانه‌ماندن» و همکاری با حافظان سلامت و دوری خطر از خود و خانواده خود باعث شد تا محور سوادکوه در آستانه نوروز خلوت‌ترین ایام خود را سپری کند و البته تعطیلات اسفندماه هم باعث شد تا بسیاری از مسافران یا بومیان تهران‌نشین در طول این ماه به مازندران سفر کنند.

تقدیر وزارت بهداشت از مازندران به دلیل کاهش قابل توجه ترددها و شمار مبتلایان بیانگر توجه لازم و توجه همگانی به این خطر بزرگ در روزهای پایانی سال ۱۳۹۸ است که ضرورت استمرار آن احساس می‌شود.

*احتمال ترافیک سنگین با بازگشت مسافران

رئیس پلیس راهور سوادکوه  با تأیید کاهش مسافرت‌ در آستانه نوروز نسبت به سال گذشته، گفت: سال گذشته در آستانه نوروز شاهد ترافیک چند ‌ده کیلومتری و پس‌خوردگی آن بودیم که امسال شاهد آن نبودیم.

محمد صادقی به دلایل کاهش قابل توجه ترافیک در محور سوادکوه اشاره کرد و افزود: وجود ویروس «کرونا» و پخش‌شدن تعطیلات در طول ماه اسفندماه از دلایل کاهش ترافیک در محور سوادکوه بود.

وی با بیان در سال‌های گذشته از ۲۵ تا ۲۹ اسفندماه شاهد بالاترین ترافیک در محور سوادکوه بودیم، خاطر نشان کرد: احتمال ترافیک سنگین با بازگشت مسافرانی که در طول اسفندماه به مازندران وارد شدند، وجود دارد و این ترافیک می‌تواند از ۱۰ فروردین‌ماه آغاز شود.

صادقی با بیان اینکه بهترین توصیه به هموطنان این است که «در خانه بمانند»، گفت: چند نفر از همکاران ما به دلیل انجام وظیفه و ارتباط با مردم مبتلا به ویروس کرونا شدند.

*خلاصی از از شرّ ویروس کرونا

همه‌گیری ویروس کرونا باعث شد تا بسیاری از روابط اجتماعی و فرهنگی دست‌خوش تغییرات شود و نوروز امسال هم رعایت دستورات بهداشتی باعث می‌شود تا زودتر از شرّ ویروس کرونا خلاصی پیدا کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس