کد خبر 1053133
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹
پوتین دستور برگزاری همه پرسی قانون اساسی را صادر کرد

رئیس جمهوری روسیه حکم برگزاری همه پرسی سراسری برای تایید اصلاحات قانون اساسی در ۲۲ آوریل (سوم اردیبهشت) را امضاء کرد و گفت: با توجه به وضعیت شیوع ویروس کرونا در کشور، ممکن است رأی گیری به تعویق بیفتد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «تاس»، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد که "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه حکم "درباره تعیین زمان برگزاری همه پرسی سراسری برای تایید اصلاحات در قانون اساسی فدراسیون روسیه" را امضاء کرد.

بیشتر بخوانید

پوتین قانون "اصلاحات در قانون اساسی" را امضاء کرد

 در این حکم آمده است: «مطابق با بندهای 2 و 3 ماده دوم قانون اساسی فدراسیون روسیه درباره اصلاح قانون اساسی با هدف "بهبود عملکرد برخی سازمان‌ها و افزایش اقتدار عمومی" من دستور می‌دهم: رأی گیری سراسری درباره بسته اصلاحات در قانون اساسی فدراسیون روسیه برای تصمیم گیری شهروندان روس در این باره در تاریخ 22 آوریل 2020 (سوم اردیبهشت سال 99) برگزار شود.

بر اساس ماده 1 قانون اساسی فدراسیون روسیه درباره اصلاح قانون اساسی "درباره بهبود عملکرد برخی سازمان‌ها و افزایش اقتدار عمومی" ؛ سئوال زیر به رأی تمامی مردم روسیه گذاشته شود: "آیا شما اصلاحات در قانون اساسی فدراسیون روسیه را تأیید می‌کنید؟

پوتین در عین حال یادآور شد که برگزاری همه پرسی در سراسر کشور درباره اصلاحات قانون اساسی ممکن است بعد از تاریخ 22 آوریل صورت بگیرد، اگر وضعیت شیوع عفونت ویروس کرونا اجازه ندهد تا چنین رویدادی در آن روز مشخص برگزار شود.

در حال حاضر دادگاه قانون اساسی روسیه در حال ارزیابی قانون مصوبه دو پارلمان این کشور درباره اصلاحات قانون اساسی است و رأی این دادگاه باید ظرف مدت هفت روز صادر شود.

اگر این دادگاه تصمیم بگیرد که این سند مغایرتی با قانون اساسی فدراسیون روسیه ندارد ، قانون اصلاحات به رأی عموم مردم گذاشته می شود و در صورت حمایت بیش از 50 درصد شرکت کنندگان در همه پرسی سراسری ، قانون اصلاحات لازم الاجرا خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس